+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, اقتصادی, تاریخی, خبر, سیاسی, گردشگری > امضای توافقنامه همگرايی گرجستان با اتحاديه اروپا

امضای توافقنامه همگرايی گرجستان با اتحاديه اروپا

امضای توافق نامه همگرايی گرجستان با اتحاديه اروپا

گرجستان،توافقنامه همگرايی با اتحاديه اروپا را امضا کرد. ‘ماایا پانجیکیدزه’ وزیر امور خارجه که به همراه ‘کاترین اشتون’ نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیت این سند را امضا کرده است گفت، همگرایی با اروپا به توسعه دموکراسی و ایجاد ثبات در گرجستان کمک زیادی خواهد کرد.

‘گیورگی مارگولاشویلی’ رئیس‌جمهور نیز که برای شرکت در نشست ‘مشارکت شرقی’ اتحادیه اروپا به ‘ویلنیوس‘ سفر کرده، بعد از پایان این نشست اعلام کرد، امضای مقدماتی این توافقنامه، یک اقدام تاریخی است که سال‌های سال مردم گرجستان در انتظار آن بودند و این مسئله به هیچ وجه علیه روسیه جهت‌ گیری نشده است.

برنامه ‘مشارکت شرقی’ اتحادیه اروپا، از سال 2009 و با هدف توسعه همکاری ‌ها با 6 کشور جمهوری آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، گرجستان، مولداوی و اوکراین ( که همسایگان شرقی این اتحادیه محسوب می‌شوند) به مورد اجرا گذاشته شد و یکی از اهداف آن ایجاد فضای اقتصادی آزاد با کشورهای مذکور است.

منبع: روستاوی 2

  1. مرتضی
    16 بهمن 1392 در 22:17 | #1

    این اشتون هم ماشالا خیلی پر کارهها.اشتون اینجا اشتون اونجا اشتون همه جا

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,