+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > سفير جديد گرجستان، رونوشت استوارنامه خود را به وزیر امور خارجه ایران تقدیم کرد

سفير جديد گرجستان، رونوشت استوارنامه خود را به وزیر امور خارجه ایران تقدیم کرد

17 فروردین 1393 4 دیدگاه    خبر, سیاسی

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران (راست) و یوسب چاخواشویلی، سفیر جدید گرجستان در ایران

‘یوسب چاخواشویلی (Ioseb Chakhvashvili)’ سفیر جدید گرجستان در ایران، صبح امروز یکشنبه، ضمن دیدار و گفتگو با ‘محمد جواد ظریف’ وزیر امور خارجه ایران، رونوشت استوارنامه خود را به وی تقدیم کرد.

آقای ظریف در این دیدار، با اشاره به روابط تاریخی، دیرینه و دوستانه و همچنین ارتباطات صمیمی مردم دو کشور، حضور و اقامت اقوام گرجی در مناطق مختلف ایران را نیز مورد توجه قرار داد.

وی با تاکید بر وجود ظرفیتهای متنوع و متعدد برای توسعه همه جانبه روابط، بویژه در بخش تجاری و اقتصادی و نیز تقویت روابط پارلمانی، بر ضرورت تلاش برای رفع برخی موانع و مشکلات در عرصه های تجاری تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با تحسین سابقه و تجربه بسیار خوب فعالیت سفیر جدید گرجستان در ایران و تسلط وی به زبان فارسی و همچنین آشنایی وی با ظرفیتها و توانمندیهای فنی و مهندسی و دستاوردهای صنعتی ایران، ابراز امیدواری کرد با تلاش و پیگیری بی وقفه آقای چاخواشویلی و بهره برداری از ظرفیتهای خوب دو کشور شاهد رفع برخی موانع موجود و تسهیل روند توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دو طرف به خصوص در عرصه های اقتصادی، بازرگانی و تجاری باشیم.

آقای چاخواشویلی نیز در این دیدار ضمن تبریک سال نو شمسی و عید نوروز به ظریف و ابلاغ سلام ‘ماایا پانجیکیدزه’ وزیر امور خارجه گرجستان به ایشان، گزارشی از روند روابط خارجی گرجستان در ابعاد دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ارائه کرد و به سابقه روابط خوب دو کشور و همچنین ظرفیت های گسترده در دو کشور برای توسعه روابط اشاره نمود.

وی همچنین با اشاره به خاطرات خوب خود از دوران حضورش در ایران در گذشته و فراگیری زبان شیرین فارسی و علاقه خود به فرهنگ مردم و کشور ایران تاکید کرد که مردم و دولت گرجستان از پیشرفتها و دستاوردهای ایران در عرصه های مختلف خرسندند و تفلیس علاقمند به توسعه همه جانبه روابط با تهران است.

سفیر جدید گرجستان همچنین با اشاره به حجم بالای مبادلات تجاری و بازرگانی گرجستان و ایران، تاکید کرد همه توان خود را برای توسعه و ارتقای بیش از پیش روابط بین تفلیس و تهران بکار خواهد گرفت.

شایان ذکر است، یوسب چاخواشویلی پیش از این و از سال ۲۰۰۹ میلادی، عهده دار مسئولیت سفارت گرجستان در ترکمنستان و افغانستان بوده است.

  1. میترا
    18 فروردین 1393 در 23:19 | #1

    چه عجب بعد از یک سال!!!!!

  2. جواد
    19 فروردین 1393 در 22:05 | #2

    به ایران خوش اومدن .امیدوارم اوضاع نابسامان سفارت سر و سامان بگیره .

  3. آرشی
    20 فروردین 1393 در 22:56 | #3

    خداکنه یک فکری به حال ویزای ایرانیها کنه

  4. احسان
    21 فروردین 1393 در 12:37 | #4

    آرشی :
    خداکنه یک فکری به حال ویزای ایرانیها کنه

    امیدوارم اما فکر نکنم این کار در حیطه اختیارات ایشون باشه باید دید پارلمان گرجستان با قانون جدید مهاجرت و ویزا چه کار میکنه.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,