+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > دیدار رییس کمیسیون روابط خارجی پارلمان گرجستان با رییس مجلس ایران

دیدار رییس کمیسیون روابط خارجی پارلمان گرجستان با رییس مجلس ایران

11 شهریور 1393 دیدگاه ها مسدود است    خبر, سیاسی

علی لاریجانی، رییس مجلس ایران (راست) و تدو جاپاریدزه رییس کمیسیون روابط خارجی پارلمان گرجستان (چپ)

‘تدو جاپاریدزه’، رییس کمیسیون روابط خارجی پارلمان گرجستان که در رأس یک هیأت چهار نفره پارلمانی، روز گذشته وارد تهران شده بود، امروز با ‘علی لاریجانی’، رییس مجلس ایران دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، آقای جاپاریدزه، با اظهار خشنودی از سفر به ایران گفت، ایران کشوری بزرگ در منطقه است و مقامات سیاسی و پارلمانی گرجستان بر توسعه مراودات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی با ایران تاکید دارند.

وی در ادامه، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه افزود، تروریسم تهدید مشترکی برای هر دو کشور است که باید با گفت‌ و گو و رایزنی‌ های مستمر به راه حل مناسبی برای مبارزه با آن دست پیدا کرد.

رییس کمیسیون روابط خارجی پارلمان با تاکید بر اهمیت توسعه روابط گرجستان با کشورهای همسایه تصریح کرد، گسترش همکاری های دو کشور می‌تواند الگویی مناسب برای سایر کشورهای منطقه باشد.

رییس مجلس ایران نیز تحولات صورت گرفته در گرجستان در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی طی سال‌های اخیر را مثبت ارزیابی نمود و توسعه روابط میان مجالس ایران و گرجستان را باعث شتاب بخشی به گسترش همکاریهای دو کشور دانست.

آقای لاریجانی در ادامه افزود، ایران هیچگونه محدودیتی در گسترش همکاری با گرجستان قائل نیست و وجود بسترهای مناسب در بخش های انرژی و صنایع در ایران و گرجستان جهت گسترش همکاری های دو جانبه و فعال کردن بخش های خصوصی، می تواند فصل نوینی را در روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ایجاد نماید.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,