+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر > انتقاد گرجستان از محموله های بی کیفیت قیر ایران

انتقاد گرجستان از محموله های بی کیفیت قیر ایران

11 آبان 1393 1 دیدگاه    اقتصادی, خبر

انتقاد گرجستان از محموله های بی کیفیت قیر ایران

اعضای هیات تجاری ایران، در ادامه برنامه های خود در سفر به گرجستان، با ‘داویت شاولیاشویلی’، وزیر امور زیر ساخت ها و توسعه منطقه ای، دیدار و پیرامون ارتقاء سطح مناسبات تجاری دو کشور گفت و گو کردند.

در این دیدار، طرفین، ضمن تاکید بر افزایش مراودات تجاری، به بررسی اولویت های توسعه این روابط میان دو کشور پرداختند؛ همچنین، بررسی موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری تجار دو کشور، از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

از نکات مهم و قابل تامل این دیدار، گلایه وزیر امور زیر ساخت ها و توسعه منطقه ای گرجستان، از واردات برخی محموله های بی کیفیت قیر از ایران بود. آقای شاولیاشویلی در این رابطه گفت: ما سالانه 80 درصد از قیر مورد نیاز خود را از ایران وارد می‌کنیم. متاسفانه در این بین دیده شده، برخی از این محموله ها کیفیت بالایی ندارند، در حالی که واردات قیر با کیفیت از ایران مورد حمایت دولت گرجستان است.

وزیر امور زیر ساخت ها و توسعه منطقه ای گرجستان در ادامه توضیح داد، در حال حاضر، آزمایش قیر وارداتی از ایران، زمان زیادی را از کامیون داران می‌گیرد و دولت گرجستان، با توجه به کیفیت پایین برخی محموله ها، ناگزیر به انجام این آزمایش ها است.

آقای شاولیاشویلی افزود، در ماه های اخیر، گرجستان با توجه به مسئله مذکور، مجبور به واردات قیر از جمهوری آذربایجان شده است و این در حالی است که به نفع کشور ما است که قیر را از ایران وارد کنیم.

در پایان جلسه، وزیر امور زیر ساخت ها و توسعه منطقه ای گرجستان، پیشنهاد تشکیل یک گروه مشترک، برای بررسی و حل این مشکل را داد، تا تجارت بین دو کشور در رابطه با این کالا، تسهیل شود.

  1. حامد
    13 آبان 1393 در 23:54 | #1

    فکر کردند همه جا مثل ایرانه که با هر کیفیتی خواستند تولید کنند و صدای کسی در نیاد. هر جایی که بتونن از کیفیت میزنن بعد انتظار دارن همه جا براشون فرش قرمز پهن کنند.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,