+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی > تصویب بودجه سال 2015 کشور توسط پارلمان گرجستان

تصویب بودجه سال 2015 کشور توسط پارلمان گرجستان

ساختمان جدید پارلمان گرجستان در کوتائیسی

به گزارش تفلیس.کام، پارلمان گرجستان، طی یکی از طولانی ترین جلسات خود که تمام روز به طول انجامید، بودجه پیشنهادی دولت را که توسط ‘نودار خادوری’، وزیر دارایی، به نمایندگان مردم ارائه شده بود، با اعمال پاره ای اصلاحات، به تصویب رساند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، بودجه سال 2015 دولت گرجستان، بر اساس دریافت مالیات تنظیم شده است و بخش عمده درآمد دولت از مالیات های مختلفی که توسط مردم پرداخت می شود تامین خواهد شد.

در بودجه پیشنهادی دولت به پارلمان، درآمدهای مالیاتی دولت با 780 میلیون لاری (1.84 لاری = 1 دلار آمریکا) افزایش نسبت به سال 2014، 7.6 میلیاد لاری پیش بینی شده است که 3 میلیارد و 529 میلیون لاری از مالیات بر ارزش افزوده، 2 میلیارد و 85 میلیون لاری از مالیات بر درآمد شخصی، 900 میلیون لاری از مالیات بر درآمد شرکت ها و 947 میلیون لاری از مالیات های غیر مستقیم به دست خواهد آمد.

دولت گرجستان در بودجه پیشنهادی خود، نرخ رشد اقتصادی کشور طی سال 2015 را 5 درصد پیش بینی کرده است و بخش های بهداشت و درمان و خدمات اجتماعی را در اولویت قرار داده است.

نمایندگان عضو حزب ‘جبهه متحد ملی’، که بزرگترین حزب مخالف دولت به حساب می آید، به دلایل عدم توجه به توسعه کشور، عدم تمرکز بر جذب سرمایه گذاری خارجی، عدم ایجاد شغل و افزایش سهم بدهی دولت از تولید ناخالص داخلی، به بودجه پیشنهادی دولت رای ندادند.

در پایان جلسه پارلمان، بودجه پیشنهادی دولت برای سال 2015، با رای مثبت 82 نماینده، به تصویب رسید.

  1. جاوید
    22 آذر 1393 در 22:43 | #1

    خدا را سپاس که گرجستان نفت نداره وگرنه همچون ایران بیچاره میشد

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,