+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > حوادث, خبر, سیاسی, فیلم > درگیری در پارلمان گرجستان

درگیری در پارلمان گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، در پی صحبت های ‘آکاکی بوبوخیدزه’، عضو گروه نمایندگان مخالف دولت، جلسه امروز پارلمان گرجستان، با درگیری نمایندگان به خشونت کشیده شد و برای مدت کوتاهی متوقف گردید.

خشونت با حمله ‘سوسو جاتچولیانی’ و ‘داویت لورتکیپانیدزه’ به ‘آکاکی بوبوخیدزه’ آغاز و با پیوستن سایر نمایندگان پارلمان به درگیری، وضعیت به سرعت از کنترل نیروهای امنیتی خارج شد.

در نهایت، با تصمیم رئیس پارلمان برای متوقف نمودن جلسه، نیروهای امنیتی موفق به کنترل اوضاع شدند و جلسه پارلمان مجددا تشکیل شد.

  1. ناشناس
    6 دی 1393 در 13:39 | #1

    خنده داره به خدا .این بی فرهنگ ها شدن عضو اتحادیه اروپا !!!! . بعد خنده دار تر اینه که اینها به ایرانیها ویزا نمیدن . چی به روز ما اومده که اینها برای ما ناز میکنن

  2. جاوید
    6 دی 1393 در 16:12 | #2

    اینکه خیلی آبرو ریزیه

  3. علی
    9 دی 1393 در 20:56 | #3

    واقعا تاسف داره

  4. علی
    10 دی 1393 در 18:33 | #4

    ولی چه خوب این ویدیو گرجی ها را توصیف میکنه:

    سیاست 0%

    جنگجویی 100%

  5. حمید
    10 دی 1393 در 19:46 | #5

    چه انرژیی دارند،لااقل جهت اهدافشون می جنگند.مجلس ما خوبه که یا خوابند یا پچپچ می کنندیاچابلوسی… . زمانی هم که باید به حق وحقوق مردم رای بدند به نفع نظام ومنافع فردیشون رای میدند.

  6. رضایی
    17 دی 1393 در 11:18 | #6

    خب توی هر کشوری این اتفاقها می افتد اوکراین ژاپن یونان ایتالیا و همه کشورهای جهان شما یه کشور بگید که در یکی دو دهه ی اخیر در مجلس یا پارلمانش یک درگیری شدید نبوده باشه و این درگیریها و اختلاف نظرها معمولا بعد از روی کار اومدن یک حزب جدید اتفاق میافتد در ایران خودمان بلافاصله بعد از انقلاب اسلامی اختلاف نظرات ودرگیریهایی بود به نظرم کار درستی نیست اما بالاخره به خاطر کشور و وطن گاهی باید حتی خونی ریخته بشود تا وضع کشور بدتر نشود یا حزب جدید پایه هایش محکمتر بشود.

  7. الهام
    17 دی 1393 در 11:55 | #7

    البته تکرار شدن یک کار غلط در کشورهای مختلف توجیه خوبی برای منطقی جلوه دادن اون کار نیست. حالا می خواد آمریکا و ژاپن باشه یا گرجستان و اوکراین. به نظر من کسی که کارش قانون گذاری هست و معتقده که نمایندگی یک جامعه متمدن رو بر عهده داره نباید خودش طبق قانون جنگل رفتار کنه حالا به هر دلیلی که می خواد باشه.
    بعد هم درگیری نمایندگان پارلمان گرجستان با جاهای دیگه خیلی فرق داشته. حداقل تا حالا توی همون اوکراین و ایتالیا و ژاپن و یونان که شما اشاره کردید شلوار نماینده پارلمان رو تو پارلمان نکشیدن پایین ولی تو درگیری پارلمان گرجستان این اتفاق افتاده!
    عکساش روی اینترنت هست. با یه جستجوی ساده می تونید پیدا کنید. @رضایی

  8. رضایی
    18 دی 1393 در 15:42 | #8

    بله درست میفرمایید اما توی درگیریهای بعضی کشورها اصلا خبری به بیرون اون کشور درز نمیکنه و هیچ تصویر ننگ امیزی منتشر نمیشه نه خیر تصاویر این کار زشت رو هنوز ندیدم ولی تو دعوا هم که حلوا پخش نمیکنن از یه طرف به قول شما اصلا نباید دعوا میکردن دوما اون تصاویر حداقل نباید پخش میشد. اون مرد طرفدار ساکاشویلی فوشهای رکیکی میداد حداقل برای اینکه ادب رو توی اون مجلس نگه داره باید تنبیه میشد.ممنون.

  9. سعید (رضایی)
    18 دی 1393 در 15:59 | #9

    @علی
    سلام من گرجی هستم امروزه در همه جا و همه چیز سیاست رخنه کرده حتی ورزش وفوتبال اون درگیری در پارلمان که مرکز سیاسی هست و اون ادمها که نمایندگان مردمن سیاستمدار هستن دقت کردین اونجا رینگ مبارزه نبود یا ادمای معمولی توی خیابون درگیر نشدن که سیاست صفر درصد و جنگجویی صد درصد یک عمل سیاسی بود حالا نمیان که تو اخبار نظامی یا اقتصادی بذارن یا تو پخش اشپزی@ مربوط به سیاسته یا حوادث سیاسی. البته خوب شد شما جنگجویی رو مد نظر قراردادید چون کشورهایی هستن که با وجود سیاست ضعیف هیچ جنگجویی و جنگاوری و غیرتی برای وطنشون قائل نیستنو بیخیالن که حتی اسم اون کشورها به گوش من وشما نخورده چون مردمی که سیاست و جنگاوری و غیرت نداشته باشن حتما زیر دست کشورهای دیگه هستن گرجستان هم وابسته هست و سیاستش شاید ضعیف باشه اما به قول شما جنگجو هستن و شجاع مسائلو بین خودشون حل کنن بهتر از اینه که دیگران دخالت کنن بین این سه غیرت و سیاست و جنگاوری هر کشوری یکی دوتا رو داشته باشه اون مملکت دوام داره مثلا ایران که شکر خدا هرسه رو داره اما گرجستانم باید سیاستشو تقویت کنه.

  10. فرهاد
    18 دی 1393 در 18:12 | #10

    دوست من کار بد،بده و کار خوب،خوب.شما دارید سعی می کنید کار بد نمایندگان پارلمان گرجستان را توجیه کنید و خوب جلوه بدهید!این چیزی هست که هیچ آدم عاقلی زیر بار آن نمی رود.البته نظر همه افراد محترم هست و هر کس نظری دارد. @رضایی @سعید (رضایی) @رضایی

  11. الهام
    18 دی 1393 در 20:03 | #11

    با شما موافق نیستم. در عصر اینترنت و رسانه بعیده که یک چنین اتفاقی رخ بده و تصاویر و اخبارش منتشر نشه. البته به استثنای چند کشور خاص مثل کره شمالی. سوال من از شما این هست، آیا گرجستان اینقدر کشور عقب افتاده ایه که در قوانینش امکان تنبیه فردی که خطاب به دیگران از الفاظ رکیک استفاده میکنه پیش بینی نشده باشه؟ خوب اگر نشده و یک کشور عقب مانده هست، حق با شماست و انتظار چنین رفتاری از نمایندگان پارلمان یک کشور عقب افتاده میره که البته من با این مسئله موافق نیستم و قطعا برای این مسئله قوانینی در گرجستان وجود داره.
    خوب حالا اگر چنین قوانینی وجود داره و اتفاقا این قوانین رو همین نمایندگان پارلمان تصویب کردن پس به پا کردن این جنجال و به بار آوردن یک افتضاح بین المللی در این سطح توسط نمایندگان طرفدار دولت و ایوانیشویلی خیلی بد تر از کاری هست که نماینده طرفدار ساکاشویلی انجام داده بود.
    نهایتا 4 تا فحش رکیک نماینده طرفدار ساکاشویلی رو فقط کسانی که گرجی می دانند می فهمیدند و در چهارچوب قانون با اون فرد برخورد می شد اما الان همه دنیا به خاطر این اتفاق داره به گرجستان می خنده!
    این نتیجه رفتار طبق قانون جنگله و اگر قرار باشه هر کس قانون رو خودش و به شیوه ای که صلاح میدونه اجرا کنه دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه! @رضایی

  12. irooni
    19 دی 1393 در 11:59 | #12

    حمید :
    چه انرژیی دارند،لااقل جهت اهدافشون می جنگند.مجلس ما خوبه که یا خوابند یا پچپچ می کنندیاچابلوسی… . زمانی هم که باید به حق وحقوق مردم رای بدند به نفع نظام ومنافع فردیشون رای میدند.

    واقعا درست میگی باز خوبه حداقل سر مصالح کشور (از نظر خودشون) تا این حد میجنگند.

    البته وقتی از بیرون به این جریان نگاه میکنی زیاد خوشایند به نظر نمیاد و جهان سومیه.

  13. سعید (رضایی)
    19 دی 1393 در 13:00 | #13

    سلام به دوستان عزیزم .اقا فرهاد من هیچ وقت کار اون نماینده ها رو توجیه نکردم و اشاره کردم که کار زشتی بود اما به نظرم لازم بود واین لازم بودن رو میتونستن با گفتگو هم حل کنن بله حرفای شما حقه و جوابی نداره چون حقیقتو گفتین هم شما و هم الهام خانم الهام خانم منظورم همون چند کشور خاص مثل کره شمالی بود درست میفرمایین سیاست گرجستان ضعفهایی داره که باید حل بشه البته بدون خشونت. بله اگه اینطور پیش بره سنگ روی سنگ بند نمیشه حالا یادم افتاد چند هفته پیش توی اخبار گفت که نمایندگان مجلس انگلیس فساد اخلاقی زیادی دارن و تجاوزات جنسی صورت میگیره که دعوای نمایندگان گرجستان در برابرش هیچی نیست بازم میگم نمیخوام کار زشت نمایندگان گرجستانو توجیه کنم ولی بدونید وضع در کشورهای دیگه بدتر زننده تر و بیشرمانه تر هست ادم به خاطر اهداف و وطنش هر روز بجنگه و بمیره این برای مردمشه که در نهایت به ارامش برسن اما توی انگلیس نه تنها تجاوز میکنن بلکه جامعه و مردمشون براشون اصلا مهم نیستن و این خیلی بده همینه که اسکاتلند هم میخواد از انگلیس جدا بشه گرجستانم اگه سیاستشو تقویت نکنه به راحتی ابخازیا و اوستیا رو از دست میده گرجستان با تقویت سیاست و انگلیس با انسانیت کار کنن به اهدافشون میرسن – همه چیز همیشه همونطور که قانون گفته پیش نمیره- ممنون از دوستان این انتقادها لازمه و دوباره میگم نمایندگان باید به صورت زیباتری مسئله رو حل میکردن هر کسی و هر جا که عصبانی میشه منطقشو از دست میده ولی باید به اعصابشون مسلط میبودن چون اونا نمایندگان دهها نفر هستن.متشکرم هم از دوستا هم از مدیر سایت که چنین سایت فوقالاده ای دارن و به مدیر سایت تبریک میگم و براتون ارزوی موفقیت میکنم.

  14. شهرام
    21 دی 1393 در 20:49 | #14

    یورو نیوز تو فیلم میگه کوتیزی یا همان پارلمان گرجستان!!!!!!!
    یعنی بخودش زحمت نداده یه سرچ کنه بفهمه کوتایسی اسم یک شهره و پارلمان گرجستان در این شهر قرار داره؟
    مثل این میمونه که بگه تهران یا همان مجلس ایران!!!!!!!

  15. سلیمان
    24 دی 1393 در 10:57 | #15

    اینجور رفتارا تو کشورهای جهان سومی طبیعیه گرجستان ، هند ، پاکستان ، ارمنستان ، ایران ، اکراین و …. اگه قرار بود مثل آدم حرف بزنن میشدن آمریکا ، ژاپن ، استرالیا ، کانادا و ….

  16. بتمن
    23 بهمن 1393 در 12:10 | #16

    همچین نماینده های ما هم بهتر از اینا نیستن. زمان سخنرانی مهندس بازرگان در مجلس یادتون رفته یا حمله چند وقت پیش نماینده های اصولگرای مجلس به علی مطهری.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,