+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, خبر, فرهنگی > گرجستان در جایگاه 67 مصرف الکل در جهان

گرجستان در جایگاه 67 مصرف الکل در جهان

تابلوی شراب گرجستان، اثر زوراب مارتیاشویلی

به گزارش تفلیس.کام، سازمان بهداشت جهانی، به تازگی با انتشار نتایج یک تحقیق، کشورهای جهان را از نظر میزان مصرف الکل رتبه بندی کرده است. بر اساس لیست منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی، گرجستان در رتبه 67 قرار گرفته است.

در این تحقیق، تنها مردان و زنان بالای 15 سال در نظر گرفته شده اند و داده ها شامل الکل های غیر صنعتی و دست ساز نیز می شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، در سال گذشته هر فرد بالای 15 سال در گرجستان، به طور متوسط 7.7 لیتر الکل مصرف کرده است.

در لیست منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی، شهروندان بلاروس با متوسط 17.5 لیتر در سال، بزرگترین مصرف کننده الکل در جهان بشمار می روند. شهروندان کشورهای مولداوی با 16.8، لیتوانی با 15.4، روسیه با 15.1 و رومانی با 14.1 لیتر نیز در جایگاه دوم تا پنجم و پس از بلاروس قرار گرفته اند.

اینکه گرجی ها دوستدار شراب و الکل هستند و این موضوع حتی در تاریخ و فرهنگ این مردم ریشه دوانده است مطلب پنهانی نیست؛ هر چند، ممکن است آمارهای اخیر، شدت علاقه مردم گرجستان به مصرف الکل و شراب را به درستی نشان ندهد.

البته، سازمان بهداشت جهانی پیشبینی کرده است که امسال، مصرف الکل در بین مردم گرجستان کاهش یابد و به طور متوسط به 6.7 لیتر در سال برسد.

  1. ترابیان
    17 دی 1393 در 13:55 | #1

    از گرجیها و ارمنی ها که مدعی سازنده اولین دستگاههای تولید شراب در جهان هستند بیشتر انتظار میره .

  2. امیر
    17 دی 1393 در 20:59 | #2

    دقت کردین کشورهایی که گفتین همشون کشورهای شرقی اروپا هستند و جز شوروی سابق بودند!

  3. irooni
    19 دی 1393 در 11:55 | #3

    کلا گرجی ها در بحث شراب و شراب گیری خیلی بشدت مدعی هستند.

  4. جاوید
    22 دی 1393 در 16:13 | #4

    تا اونجایی که میدونم گرجی های عزیز؛ در مقام کیفیت و کمیت شراب و مشروبات حرف اول رو میزنن
    اینکه آمار چرا رتبه 67 داده واقعا جای شگفتی است انتظار بیشتری میرفت از گرجی ها

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,