+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی, گردشگری > تغییرات جدید در قوانین صدور ویزا و اجازه اقامت گرجستان

تغییرات جدید در قوانین صدور ویزا و اجازه اقامت گرجستان

تغییرات جدید در قوانین صدور ویزا و اجازه اقامت گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، دولت گرجستان، به منظور اصلاح قوانین صدور ویزا و اجازه اقامت، که موجب کند شدن روند رشد سرمایه گذاری خارجی و همچنین ورود گردشگران به کشور شده بود، تغییرات جدیدی را، در قالب یک لایحه، به پارلمان ارائه کرده است.

بر اساس تغییرات جدید، وزارت امور خارجه به صورت مستقیم و همچنین یک موسسه غیر دولتی (با تایید وزارت کشور) نیز، امکان صدور انواع ویزا و اجازه اقامت گرجستان را خواهند داشت و امتیاز صدور ویزا و اجازه اقامت، صرفا در انحصار دفاتر نمایندگی دولت در خارج از کشور (سفارت، کنسولگری) و مراکز خدمات عمومی نخواهد بود.

همچنین، بر اساس تغییرات جدید، تعریف قانونی ‘ دعوتنامه ‘ تغییر کرده و هر سند مکتوبی که صرفا نشان دهنده هدف سفر به گرجستان باشد، حکم ‘ دعوتنامه ‘ را خواهد داشت.

از جمله تغییرات جدید در قوانین صدور ویزا، امکان ارائه درخواست به هر یک از دفاتر نمایندگی دولت گرجستان (سفارت، کنسولگری)، بدون در نظر گرفتن تابعیت متقاضی و وجود یا عدم وجود سفارت یا کنسولگری گرجستان در کشور فرد متقاضی خواهد بود. به عنوان مثال، یک تبعه ایرانی مقیم ایران، علیرغم وجود سفارت گرجستان در تهران، خواهد توانست درخواست ویزای خود را، به سفارت گرجستان در ترکیه ارائه دهد.

همچنین، در اصلاحات جدید، نوع دیگری از اجازه اقامت، تحت عنوان ‘ D5 ‘ بر اساس خرید ملک پیشبینی شده است و به افرادی تعلق خواهد گرفت که ملکی غیر کشاورزی و با ارزش حداقل 35000 دلار آمریکا را در خاک گرجستان در تملک خود داشته باشند.

برای این افراد، یک اجازه اقامت موقت 1 ساله صادر خواهد شد و تا زمانی که ملک مذکور را در تملک داشته باشند و ارزش ملک خریداری شده در چارچوب قوانین روز قرار گیرد، اجازه اقامت صادر شده قابل تمدید خواهد بود.

اجرای تغییرات پیشنهادی دولت، مستلزم تایید پارلمان خواهد بود و پارلمان گرجستان، تا لحظه تنظیم این خبر، هیچ زمان مشخصی را برای بررسی لایحه دولت اعلام نکرده است.

  1. محمد رضا
    7 فروردین 1394 در 23:10 | #1

    درود بر شما
    اینجوری خیلی خوب میشه. اگه پارلمان تصویبش کنه عالیه.

  2. شعله
    5 تیر 1394 در 14:27 | #2

    اینجوری اکه من ملک هم بخرم این نگرانی را خواهم داشت که اگه قانون پارلمان عوض بشه من ملکم را از دست میدم و سرمایه ام وهم چنین اقامتم بابا قانون تست و ازمایشdnaرو اگه تایید کنند مشکل سرمایه گذاری هم حل میشه کلی ایرانی گرجی اونجا سرمایه گذاری میکنن که اصالت گرجی دارن من که خیلی ناراحتم چون اطمینانی واسه این کار نیست

    @محمد رضا

  3. حمیدرضاصادقی
    7 مرداد 1394 در 12:23 | #3

    با سلام و تشکر از اطلاع رسانیتون
    خواستم بگم صدور الکترونیکی ویزا طرح بسیار خوبی است اما برای پرداخت هزینه که مبلغ 20 دلار است ویزاکارت میخواد که اغلب ایرانیها ندارند بهمین دلیل من مجبور شدم 120هزار تومان بپردازم تا 20 دلار هزینه ویزا را پرداخت کنم.
    پیشنهاد من اینست سفارت شرایطی را بوجود بیاورد که این امر از طریق شبکه بانکی خودمان انجام بپذیرد.

  4. احسان
    20 مهر 1394 در 17:46 | #4

    با سلام خدمت دوستان
    کسی از دوستان گرجستان اقامت داره که بتونه در مورد این کشور و شرایط کار و زندگی تو این کشور اطلاعاتی بهم بده/؟ممنون میشم ببتونم از اطلاعاتتون استفاده کنم

  5. golnar
    27 آذر 1394 در 21:42 | #5

    با سلام و خسته نباشید اگر در گرجستان شرکتی ثبتی داشته باشیم و در گرجستان صاحب فرزند شویم ایا تاثیری در زودتر اقامت دایم دادن تاثیری دارد.؟در واقع اصلا به دنیا امدن فرزند در گرجستان برای اخذ اقامت دایم تاثیری دارد.با تشکر

  6. مریم
    26 دی 1395 در 13:13 | #6

    با سلام
    لطفا دوستان که آشنایی با شرایط ثبت شرکت و کار در گرجستان دارند یا ساکن اونجا هستند لطفا ایمیل به من بزنند.کمال سپاس را از دوستان عزیز دارم.

  7. iris
    13 بهمن 1395 در 00:46 | #7

    سلام، ممنون میشم اگر جواب این سوال من رو بدید: در خصوص گرفتن اقامت با خرید ملک، آیا از این طریق میتونیم پاسپورت گرجستان رو بگیریم و آیا برای این کار باید زبان گرجی یاد بگیریم؟ اگر ممکنه شرایطش رو بفرمایید. ممنون

  8. ziba
    14 اردیبهشت 1396 در 14:55 | #8

    سلام .لطف کنید در زمینه گرفتن اقامت راهنماییم کنید ممنون میشم

  9. mohammad
    6 بهمن 1396 در 18:19 | #9

    هرگونه سوال و اطلاعتی در مورد گرجستان داشته باشید در خدمتتون هستم

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,