+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی, عکس, گردشگری > دیدارهای دیپلماتیک مقامات گرجستان در ایران

دیدارهای دیپلماتیک مقامات گرجستان در ایران

دیدارهای دیپلماتیک مقامات گرجستان در ایران

به گزارش تفلیس.کام، مقامات گرجستان، در دومین روز از سفر خود به ایران، با ‘ اسحاق جهانگیری ‘، معاون اول رئیس جمهور، ‘ بیژن زنگنه ‘، وزیر نفت و ‘ علی طیب نیا ‘، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران، دیدار کردند.

جانشین نخست وزیر گرجستان در دیدار با معاون اول رئیس جمهور ایران، دیدگاه تفلیس نسبت به توسعه همکاری ها با ایران را مفید و مثبت عنوان کرد و گفت: ملت های دو کشور از اشتراکات فراوانی برخوردار هستند و این اشتراکات ریشه در تاریخ دارد.

آقای کویریکاشویلی، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و با اشاره به پیشرفت های مفیدی که در روند مذاکرات این کمیسیون به وجود آمده خاطر نشان کرد: دو کشور از فرصت های فراوانی در بخش های مختلف برخوردارند و می توانند همکاری های خود را در حوزه های متنوع از جمله حمل و نقل، انرژی و گردشگری گسترش دهند.

جانشین نخست وزیر و وزیر اقتصاد گرجستان، با تاکید بر اینکه هیچ چیز نمی تواند مانع دوستی و همکاری ایران و گرجستان باشد گفت: امیدوارم فصل جدیدی از روابط دو جانبه میان تهران و تفلیس گشوده شود و روابط دو کشور، به عنوان الگویی برای توسعه روابط کشورهای منطقه مطرح گردد.

گیورگی کویریکاشویلی، با ابراز خرسندی از مذاکرات موفقیت آمیز ایران با کشورهای 1+5، ابراز امیدواری کرد این مذاکرات به توافق و نتایج مثبتی منجر شود. وی بر نقش پر اهمیت ایران در حفظ ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد و افزود: گرجستان آمادگی دارد در مبارزه با تروریسم با ایران همکاری داشته باشد.

معاون اول رییس ‌جمهور ایران نیز با اشاره به مشترکات فرهنگی دیرینه و تاریخی دو کشور گفت: اشتراکات میان دو ملت، می تواند زمینه توسعه همکاری و ارتقا سطح مناسبات میان تهران و تفلیس را فراهم کند.

آقای جهانگیری، همچنین مراودات و دیدارهای مقامات عالی رتبه دو کشور را در توسعه روابط، کارساز و اثرگذار دانست و با اشاره به دیدار حسن روحانی، رئیس جمهور ایران با نخست وزیر گرجستان در نیویورک، تصریح کرد: افزایش مراودات می تواند به گسترش پیوندهای دو کشور در همه زمینه ها کمک کند.

معاون اول رئیس جمهور ایران، با تاکید براینکه دو کشور می توانند همکاری های موثرتری در بخش اقتصاد با یکدیگر داشته باشند، خاطرنشان کرد: زمینه های فراوانی برای توسعه همکاری ها در بخش های مختلف از جمله ترانزیت انرژی و کالا وجود دارد.

آقای جهانگیری، همچنین با تاکید بر لزوم توسعه همکاری های تهران و تفلیس در بخش فرهنگی، از افزایش کرسی های زبان فارسی در دانشگاه ها و مراکز علمی آموزشی گرجستان ابراز خرسندی کرد و خواستار تعمیق پیوندهای مردمی و فرهنگی میان دو کشور شد.

معاون اول رئیس جمهور ایران اظهار داشت: حجم پایین مبادلات تجاری میان دو کشور شایسته روابط خوب سیاسی فی‌مابین نیست و با توجه به ظرفیت های موجود، انتظار می رود از طریق تلاش های مشترک، بتوانیم به سطح قابل قبولی از همکاری های تجاری و اقتصادی دست پیدا کنیم.

جانشین نخست وزیر و وزیر اقتصاد گرجستان نیز، با اشاره به ملاقات خود با وزرای امور اقتصادی و دارایی و نفت ایران، از مسائل و موضوعات مطرح شده در این دیدارها ابراز رضایت کرد و گفت: به توافقات خوبی برای توسعه همکاری ها بخصوص در بخش ترانزیت انرژی رسیده ایم.

دیدارهای دیپلماتیک مقامات گرجستان در ایران

دیدارهای دیپلماتیک مقامات گرجستان در ایران

دیدارهای دیپلماتیک مقامات گرجستان در ایران

دیدارهای دیپلماتیک مقامات گرجستان در ایران

  1. عليرضا لايق
    30 اردیبهشت 1394 در 01:06 | #1

    با آرزوي موفقيت و موثر بودن اين ديدار ها

  2. nader
    30 اردیبهشت 1394 در 13:37 | #2

    در این دیدارها همش یکسری حرفهای تکراری زده میشه
    “اشتراکات فرهنگی ، تاریخ مشترک ، سرمایه گذاری در زمینه حمل و نقل و انرژی و ….”
    تو این یکسال چندین بار مقامهای ایران گرجستان با هم دیدار کردن و تا حالا هیچ اتفاقی نیوفتاده

  3. رامین
    30 اردیبهشت 1394 در 21:38 | #3

    بعد از رکود اقتصادی و ناکام شدن از وعده های پوچ و توخالی اروپا که در ماه می قرار بود اجرا شود دوباره به پای ایران افتادند…
    در چند سال گذشته با ورود ایرانی ها به نان و نوایی رسیدن و یک دفعه خیلی جو گیر شدند…

  4. مجید
    31 اردیبهشت 1394 در 09:04 | #4

    رامین :
    بعد از رکود اقتصادی و ناکام شدن از وعده های پوچ و توخالی اروپا که در ماه می قرار بود اجرا شود دوباره به پای ایران افتادند…
    در چند سال گذشته با ورود ایرانی ها به نان و نوایی رسیدن و یک دفعه خیلی جو گیر شدند…

    برادر من بسه خود بزرگ بینی . تفلیس همچنان پر از توریست خارجی هست . حرف شما تاحدی درست هست بله میخوان باز از درآمد توریست های ایرانی بهره ببرن، طبیعی هست .
    ایران باید این وسط سنگین برخورد کنه مثلا میتونستن بگن ویزا رو برای ایرانی ها بردارید لب مرز بدید اما با محدودیت مثلا حداکثر با توجه به مدت زمان رزرو هتل …. یا حداکثر 30 روز. مثل دفعه های قبل که دم مرز چک میکردن ویزا میدادن

  5. بتمن
    31 اردیبهشت 1394 در 09:40 | #5

    آقا رامین به نظر من شما رو هم جو گرفته

  6. كريميان
    2 خرداد 1394 در 22:17 | #6

    به نظر من حرف آقا رامين كاملا درسته ؛همين پارسال بود كه مقامات گرجي گفتن گرجستان هيچ سودي از توريستهاي ايراني و روابط تجاري با ايران نداشته و حالا بعد از يك سال متوجه شدن كه پولي كه ايرانيها به گرجستان ميارن كم نيست ؛من خودم ٤بار رد ويزا شدم با اينكه كار و شركت داشتم ؛به نظر من حيف آدم پول و وقت و سرمايه رو تو اين طور كشورها بياره ،چون قانون وجود نداره و اول و آخر ضرر ميكنه؛گذشته از اين هميشه توسط گرجي ها دست كم گرفته ميشه؛گرجي ها به اروپايي ها و امريكايي ها بالادست وبه ايراني ها و اعراب پايين دست نگاه ميكنند ؛اين يك واقعيته ،اين رو مطمئنم دوباره با بهبودي شرايط اقتصادي گرجستان چهره واقعي اش رو نشون ميده و اون روز خواهر خواندگي ناگهان به نامادري خواندگي !!!تبديل ميشه ،ايراني هايي كه دار وندارشان را باختند كم نيستند ؛با تشكر.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,