+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, اقتصادی, بهداشت و سلامت, خبر, گردشگری > نشنال جئوگرافیک: 7.4 درصد از مردم گرجستان گرسنه اند

نشنال جئوگرافیک: 7.4 درصد از مردم گرجستان گرسنه اند

نشنال جئوگرافیک: 7.4 درصد از مردم گرجستان گرسنه اند

به گزارش تفلیس.کام، ‘ انجمن نشنال جئوگرافیک ‘، با انتشار گزارشی بر پایه اطلاعات ‘ برنامه جهانی غذا ‘، وابسته به سازمان ملل متحد، وضعیت دسترسی به غذا را در 129 کشور جهان، تحت عنوان ‘ شاخص گرسنگی ‘ مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس گزارش نشنال جئوگرافیک، علیرغم بهبود بسیار قابل توجه در وضعیت دسترسی به غذا در گرجستان، هنوز، 7.4 درصد از مردم این کشور گرسنه اند و گرجستان در این زمینه، در دسته کشورهایی قرار می گیرد که نیاز به توجه بیشتر جامعه جهانی دارند.

در گزارش نشنال جئوگرافیک آمده که ‘ شاخص گرسنگی ‘ در گرجستان، با اجرای ‘ برنامه بین المللی مبارزه با گرسنگی سازمان ملل متحد ‘، از 56.5 درصد جمعیت در سال های 1990 تا 1992 به 7.4 درصد رسیده که این کاهش چشمگیر شایسته تقدیر است.

نشنال جئوگرافیک، وضعیت گرجستان را نسبت به همسایگانش سخت تر ارزیابی کرده و روسیه، ترکیه و جمهوری آذربایجان را با ‘ شاخص گرسنگی ‘ کمتر از 5 درصد، در دسته کشورهای با شرایط مطلوب طبقه بندی کرده است.

ارمنستان، به عنوان همسایه دیگر گرجستان، با ‘ شاخص گرسنگی ‘ 5.8 درصد، نسبت به گرجستان در وضعیت بهتری قرار دارد؛ اما در ردیف کشورهایی طبقه بندی می شود که نیاز به کمک های جهانی دارند.

گزارش مذکور، ایران را با ‘ شاخص گرسنگی ‘ کمتر از 5 درصد، در دسته کشورهای با شرایط مطلوب از لحاظ دسترسی به مواد غذایی قرار داده است.

  1. عليرضا لايق
    17 خرداد 1394 در 23:50 | #1

    سلام ، اي كاش مي شد اين شاخص رو در خصوص گرجستان به صورت مقايسه اي با سالهاي قبل منتشر كرد .تا ببينيم بهتر شدن يا بدتر . هرچند ، نسبت به دولت قبلي گرجستان اكثر شاخص هاي اقتصادي خراب تر شده .

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,