+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر > افزایش سرمایه گذاری در استان خودمختار آجارا

افزایش سرمایه گذاری در استان خودمختار آجارا

22 خرداد 1394 2 دیدگاه    اقتصادی, خبر

افزایش سرمایه گذاری در استان خودمختار آجارا

به گزارش تفلیس.کام، معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی دولت خودمختار ‘ آجارا ‘ در گرجستان، از افزایش سرمایه گذاری در این منطقه خبر داد و گفت: با توجه به اطلاعات سه ماه اول سال جاری، میزان سرمایه گذاری در این استان، در مقایسه با مدت مشابه طی سال گذشته، 41.2% افزایش داشته است.

بر اساس اعلام معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی دولت خودمختار آجارا، بیشترین میزان سرمایه گذاری در این استان، به ترتیب در بخش های انرژی (39.4%)، گردشگری (38.4%)، ساخت و ساز (19.2%)، کشاورزی (1.8%)، صنعت و خدمات (1.2%) صورت گرفته است.

افزایش سرمایه گذاری در منطقه خودمختار آجارا در حالی صورت می گیرد که گرجستان، در همین بازه زمانی، به علت مواجه شدن با بحران های اقتصادی، از جمله سقوط ارزش پول ملی، با کاهش چشمگیر حجم سرمایه گذاری خارجی مواجه بوده است.

آجارا، استانی خودمختار در جنوب غربی گرجستان، به مرکزیت شهر باتومی است، که از قطب های سرمایه گذاری و گردشگری کشور محسوب می شود.

  1. محمد
    23 خرداد 1394 در 09:07 | #1

    من به شخصه همیشه آجارا رو بیشتر از خود گرجستان دوست داشتم, برای همینم سرمایه گذاریم رو تو آجارا کردم نه مثلا در تفلیس, محیط آجارا بیشتر حالت روستایی داره و خوب متاسفانه مردمش هم عقب تر از مثلا مردم تفلیس هستن اما خوبیش اینه که در عوض سالم تر و صادق ترن, اگر یاد بگیرید چطوری باهاشون برخورد کنید خیلی هم از بودن باهاشون لذت میبرید, همچنین نزدیکای ماخینجاوری یه قشر بزرگی از ارمنی هایی که بعد از نسل کشی ترکیه فراری شدن سالهاست اونجا ساکن شدن که مردمان بسیار خوبی هستن.

  2. علی
    23 خرداد 1394 در 10:40 | #2

    باتومی بهتر از تفلیس کوچیکتره ولی خیلی قشنگتره تفليس برای خودشون پایتخته ولی برای ما مثل چند تا ده که به هم نزدیک شده

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,