+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > حوادث, خبر, علمی > دستگیری دو تبعه گرجستان در ترکیه به اتهام قاچاق مواد هسته ای

دستگیری دو تبعه گرجستان در ترکیه به اتهام قاچاق مواد هسته ای

30 خرداد 1394 6 دیدگاه    حوادث, خبر, علمی

دستگیری دو تبعه گرجستان در ترکیه به اتهام قاچاق مواد هسته ای

به گزارش تفلیس.کام، روز گذشته، دو تبعه گرجستان، به هنگام تلاش برای عبور از مرز ‘ سارپی ‘، توسط پلیس مرزی ترکیه متوقف و به اتهام قاچاق مواد هسته ای، دستگیر شدند.

در بازرسی پلیس مرزی ترکیه از دو فرد مذکور، در داخل دو سیلندر شیشه ای، یک کیلو و 236 گرم ماده هسته ای موسوم به ‘ سزیوم ‘ و در داخل سه سیلندر دیگر نیز، بیش از 50 گرم ‘ جیوه قرمز ‘ به دست آمده است.

پس از بازجویی از افراد دستگیر شده، یک تبعه ترک نیز بازداشت و مواد کشف شده که گفته می شود در صنایع هسته ای کاربرد دارند، تسلیم سازمان انرژی اتمی ترکیه شده است.

  1. محمد
    31 خرداد 1394 در 16:56 | #1

    شاید خیلیا ندونن اینا گرجستان چکار میکنه,
    در دوره اتحاد جماهیر شوروی هر یکی از بخشها مخصوص کارهای خاصی بود, مثلا در قزاقستان خیلی از تجهیزات پرتاب ماهواره شوروی وجود داشت و یا در گرجستان بخش زیادی از رئاکتورهای اتمی شوروی وجود داشت, متاسفانه از اونجا که روسها از کثیف ترین ملل تاریخ هستن خیلی از این رئاکتورها بدون استاندارد و برای تست ساخته شده بود, همچنین زباله هاشون بدون رعایت درست مسایل امنیتی دفع میشد, تا جایی که حتی بعد از اومدن شواردنادزه که به نوعی عضوی از مافیای شوروی سابق بود این قضیه به آلودگی شدید دریای سیاه منجر شده بود, از زمان ساکاشویلی با کمکهای خیلی سنگین آمریکا و اتحادیه اروپا کم کم تمامی این رئاکتورها از بین رفتند و مناطق پاکسازی شدند, هنوز هم در گرجستان میتونید نشانه هایی از این آلودگی رو ببینید که ورود به اون مناطق بسته هست و مردم زیادی در طول سالیان یا تلف شدند یا معلول شدند.
    تا چندین سال بزرگترین بخش صادرات گرجستان لوازم رئاکتورهای هسته ای بود و هنوز هم بخشی از صادرات این کشور رو داره.

  2. ابوالفضل
    1 تیر 1394 در 10:22 | #2

    @محمد اطلاعات خوبی بود ولی اینکه شما میفرمایید که روسها از کثیف ترین ملل تاریخ هستند توهین به یک ملت بسیار بزرگ و با فرهنگ هست که آثار ادبی و هنری و بسیاری از تاثیرات مثبتی که در دنیا گذاشته اند رو نادیده میگیره.
    بهتره آنچه در ذهننتان هست را همه جا بلند جار نزنید چون امروزه اینطور صحبت ها نژادپرستی محسوب میشود و ممکن است کارتان به جاهای باریک بکشد.
    از تفلیس.کام هم انتظار میره که لااقل اون قسمت توهین آمیز صحبت های ایشون رو حذف کنند.

  3. مجید
    1 تیر 1394 در 14:15 | #3

    @ابوالفضل

    البته ایشون مطلب رو درست عرض کردن. روسیه چندین پرونده کثیف داره در مورد عدم نگهداری صحیح از صنایع هسته ای در تاریخ که با آزمون و خطا راه اندازی کردن و حتی با اینکه اثرات مخرب اون رو حتی روی مردم خودشون دیده بودن تا مدت ها از بیان اینکه بخاطر تاسیسات هسته ای بوده مخفی میکردن و حتی اطلاع رسانی هم نمیکردن که مردم اون مناطق رو ترک کنن. نمونه دیگش ازمایش بمب اتم سزار بود که حتی عمق قدرت بمب رو نمیدونستن و فقط میخواستن ببینن با همچین قدرتی بمب چه مقدار خسارت میتونه وارد کنه . حتی روی گوگل مپ هم محل اصابت بمب رو ببینید کلا با صاف شده

    از جمله موارد کثیف دیگه جدا کردن بخش هایی از ایران از جمله همین گرجستان بود…. و موارد کثیف تر از جمله جدا کردن کریمه از اوکراین و دامن زدن به تنش های شهر های شرقی و ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به این منطقه هست.

    حرف من بحث غربی شرقی نیست امریکا هم از این کثیف کاری ها کم نداشته . اما روسیه نژاد پرستی خیلی شدید هست شما همیشه به عنوان مو سیاه در خطر حمله نژاد پرستا هستید .

  4. محمد
    1 تیر 1394 در 15:44 | #4

    ابوالفضل, درست میگید حرفم خوب نبود و شاید از روی عصبانیت گفتم, هیچوقت نمیشه یه ملت رو بد و خوب دونست
    البته شاید بخاطر برخوردهای مختلف و تاریخی که سراسر کشتار و غارت ملل دیگه هست باشه اما خیلی مواقع حتی در درون به خودشون هم رحم نکردند.
    اما باز هم میدونم حرف درستی نبود, بهتر بود میگفتم حکومت روسیه.
    ممنون

  5. ابوالفضل
    3 تیر 1394 در 06:59 | #5

    @مجید البته همونطور که خود @محمد هم اشاره کرد موضوع ملت روسیه و یا نژاد روس نیست و منظور ایشون و فکر میکنم همینطور شما کسانی هست که باعث این اتفاق ها میباشند. من هم به آین نکته از صحبت های @محمد اشاره کردم چون فکر کردم احتمالا منظورشون خوب رسونده نشده بود که خدا رو شکر همینطور هم بود و ایشون هم خیلی راحت اصلاح فرمودند. در مورد مسائل تاریخی هم معمولا سعی میکنم نظری نداشته باشم ولی از دوستانی که وقت میزارند و اطلاعات مرتبط رو به شکل مفید به اشتراک میگذارند ممنونم.

  6. حسام
    4 تیر 1394 در 09:17 | #6

    سلام. چه عجب یه بحثی ایجاد شد که همه با هم با احترام صحبت میکنن و حرف درست رو قبول میکنن
    تا حالا اکثرا هر وقت یه بحثی شروع شد که توش نظر مخالف یا انتقاد بوده همه به هم پریدن

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,