+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, خبر, سیاسی, نظامی > احتمال لغو قانون خدمت نظامی اجباری در گرجستان

احتمال لغو قانون خدمت نظامی اجباری در گرجستان

احتمال لغو قانون خدمت نظامی اجباری در گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، ‘ تینا خیداشِلی ‘، وزیر دفاع اعلام کرد، به احتمال بسیار زیاد، قانون خدمت نظامی اجباری، تا پایان سال 2016 لغو و ارتش گرجستان به یک ارتش حرفه ای تبدیل خواهد شد.

خانم خیداشِلی با تاکید بر اینکه گرجستان بر اساس قراردادها، تعهدات مختلفی به جامعه بین الملل دارد گفت: یکی از تعهدات گرجستان، لغو قانون خدمت نظامی اجباری تا پایان سال 2016 است و به همین خاطر به زودی مباحث مربوط به آن در پارلمان و سطوح سیاسی کشور مطرح خواهد شد.

در حال حاضر، مردان 18 تا 27 ساله شهروند گرجستان که از توانایی جسمی لازم برخوردارند، موظف به انجام خدمت نظامی در ارتش هستند.

پیش از این، وزیر دفاع سابق گرجستان نیز بر لغو قانون خدمت نظامی اجباری و تشکیل ارتش حرفه ای، تاکید کرده بود.

  1. ناشناس
    20 تیر 1394 در 23:21 | #1

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما مدیر محترم سایت. ضمن تشکر از مطالبی که در این سایت میگذارید. با توجه به اینکه مخاطب اصلی این سایت ایرانیان در داخل کشور و یا ایرانیان گرجستان میباشند، خواهشمند است موضوعات خبرها را بطور کلی تر و با محتوایی که برای ایرانیان جذاب تر باشد انتخاب فرمایید . در چند روز گذشته بیشتر خبرها صرفا برای گرجیها بود و فکر کنم اصلا برای ما مفید و جذاب نبود . مجددا از تلاش و زحمت شما تشکر مینمایم و پیشنهاد این حقیر صرفاً بدلیل هر چه بهتر شدن این سایت خبری گفته شد . موفق و پیروز باشید .

  2. تفلیس.کام
    20 تیر 1394 در 23:32 | #2

    ضمن تشکر از توجه شما، لازم به توضیح است همانطور که در قسمت ‘ درباره ما ‘ نیز اشاره شده است، هدف تفلیس.کام، ‘ انعکاس اخبار روز گرجستان به زبان فارسی است ‘ و نه ‘ انعکاس اخبار مرتبط با فارسی زبانان گرجستان و یا صرفا ایرانیان ‘! طبیعتا، فارسی زبانان یا ایرانیان، همیشه در کانون اخبار گرجستان قرار ندارند و در نتیجه نمیتوان همه اخبار را بر این اساس تنظیم کرد.
    به عنوان مثال، شبکه خبری یورونیوز، به صورت 24 ساعته و به زبان فارسی نیز برنامه پخش می کند؛ اما همه برنامه های این شبکه مربوط به فارسی زبانان و یا ایرانیان اروپا نیست و ابعاد گسترده تری را در بر می گیرد. @ناشناس

  3. منصور
    21 تیر 1394 در 09:19 | #3

    ناشناس جان خبرها، خبرهای خوبی هستند مثلا خبر دیروز که بورجانادزه گفته عضویت در ناتو واقع بینانه نیست، خیلی اهمیت داره حتی برای ایرانیهای مقیم گرجستان.وقتی یک از سیاستمدار سرشناس گرجی میاد این حرف را میزنه خیلی معنی داره و حتی میتونه در آینده در زندگی ایرانیها هم تاثیر بزاره. احتمالا منظور شما انتشار بیشتر خبرهای فان و عمومیه که خوب به نظر اینجور خبرها در کنار اون خبرها لازمه. از مدیر یا مدیران سایت ممنونم که زحمت انتشار خبرها را میکشند لطفا درباره گرجستان همه طیف مخاطب و خبر را تحت پوشش قرار بدید. موفق و موید باشید.

  4. ناشناس
    21 تیر 1394 در 16:36 | #4

    ممنون از پاسخ شما ادمین محترم و منصور عزیز

  5. عليرضا لايق
    22 تیر 1394 در 21:17 | #5

    خبر خوبي بود . ممنون از شما

  6. احمد
    3 مرداد 1394 در 21:30 | #6

    باسلام کار درست وقابل ارزش هست چون خدمت نظام وظیفه کار مشگل وسنگین است آن هم در پادگان که شرایط خاص خودرا دارد چون در پادگان مقررات ویژه حاکم است وتا بخواهند این مقررات سنگین را اصلاح بکنند زمان زیاد می برد بهر حال از همین حالا هم می بایستی فشار فرماندهان بر زیر دستان کم وبا عطوفت ومهربانی رفتار تا محیط را بیش از این سبک وقابل تحمل نمایند وسربازان را همچون فرزندان خود بدانند واز تحکم پرهیز کنند

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,