+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, اقتصادی, خبر, سیاسی, گردشگری > تحقق پیشبینی سقوط بیشتر ارزش پول ملی گرجستان

تحقق پیشبینی سقوط بیشتر ارزش پول ملی گرجستان

تحقق پیشبینی رئیس جمهور سابق گرجستان در رابطه با کاهش بیشتر ارزش پول ملی

به گزارش تفلیس.کام، علیرغم وعده های دولت گرجستان برای ایجاد ثبات در بازار ارز، امروز، ارزش ‘ لاری ‘، پول ملی گرجستان، به پایین ترین حد خود طی 16 سال و 5 ماه گذشته رسید.

بانک ها و صرافی های گرجستان در روز جاری، هر دلار آمریکا را در برابر 2.41 لاری گرجستان معامله کردند و به این ترتیب، از ماه اوت سال گذشته تا کنون، پول ملی، بیش از 40 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

چندی پیش، میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور سابق گرجستان، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ‘ روستاوی 2 ‘، پیشبینی کرده بود که با توجه به سیاست های دولت فعلی، پول ملی بیش از پیش ارزش خود را از دست بدهد.

‘ ایراکلی قریباشویلی ‘، نخست وزیر گرجستان، چند روز پیش و در پی کاهش های پی در پی ارزش ‘ لاری ‘، از مردم خواسته بود تا برای افزایش ارزش پول ملی، دلارهای خود را به پول رایج کشور تبدیل کنند و از خرج کردن دلار در بازار بپرهیزند.

پایین ترین ارزش برای پول ملی گرجستان، در مارس 1999 و معادل 2.45 لاری در برابر 1 دلار آمریکا به ثبت رسیده است.

  1. محسن نامور صدیق
    7 شهریور 1394 در 08:19 | #1

    سیاستهای جدید اقتصادی در گرجستان مهمترین عامل سقوط ارزش لاری میباشد. گرچه ممکن است این سیاستها در دراز مدت اقتصاد گرجستان را متحول نماید اما اکنون گرجستان میبایست از تمامی مکانیسمهای داخلی خود برای بالا یردن قدرت اقتصادی مردم و کشورش بهره ببرد. گرجستان دارای استعدادهای لازم برای امر کشاورزی مدرنیزه میباشد اما دولت از این امر غافل است و در امر صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور نسبت به سایر کشورهای منطقه که از نظر زمینهای مستعد کشاورزی پائین تر هستند، عقب تر است. تولید ناخالص ملی نیز در این کشور در حد پائینی قرار دارد. صنایع قابل توجهی ندارد بنابر این به منظور قدرت بخشی به اقتصاد گرجستان، دولتمردان گرجی باید به این موارد توجه نمایند و در کنار صنعت گردشگری (که میتواند به یکی از بزرگترین قطبهای گردشگری منطقه تبدیل شود) به صنایع و کشاورزی نیز توجه ویژه نمایند و با استفاده از علم روز و متخصصان زبده و روشهای نوین نسبت به بالا بردن توان اقتصادی خود اقدام نمایند. قوانین سخت گیرانه در پذیرش سرمایه های خارجی و برخی عوامل دیگر موجب کاهش سرمایه گذاری در گرجستان گردیده و در نتیجه باعث تلاطم اقتصادی شده است. با توجه به این گفته ها بکارگیری تمامی ابزارهای لازم برای یک اقتصاد قدرتمند و پویا میتواند گرجستان را از این وضعیت خارج نماید.

  2. محمد مسائلی
    7 شهریور 1394 در 09:13 | #2

    کاهش ارزش لاری برای بعضی ها یک خبر خوب و برای یه عده دیگر یک خبر بد است یعنی به نفع یه عده از ایرانیان ساکن گرجستان و ضرر یه عده ی دیگر از ایرانیان ساکن گرجستان است. ما که خیلی خوشحال شدیم …

  3. افشار
    9 شهریور 1394 در 11:13 | #3

    سلام ارزش پول گرجستان تازه قد م گذ اشته به سرازیری کشوری که فقط مصرف کننده است هیچ صنعتی هیچ سرمایه
    ندارد وپیو سته به سمت و سوی اروپا میرود عاقبتی مثل یونان خواهد شد. مگر دولتمردان فکر جدیدی داشته باشند
    رکود پشت سر رکود در انتظار گرجی هاست

  4. عليرضا لايق
    13 شهریور 1394 در 10:09 | #4

    و همچنان جاي ساكاشويلي خالي است .

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,