+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, خبر, سیاسی, نظامی > شکایت ایزدی ها از فرمانده گرجی داعش به دادگاه بین المللی لاهه

شکایت ایزدی ها از فرمانده گرجی داعش به دادگاه بین المللی لاهه

دادگاه بین المللی لاهه، هلند

به گزارش تفلیس.کام، برخی خانواده‌ های ‘ ایزدی ‘، از فرمانده گرجی ‘ داعش ‘، به دلیل ‘ نسل‌کشی ‘ در کوهستان ‘ سنجار ‘، به ‘ دادگاه بین المللی لاهه ‘ شکایت کردند.

اعضای اقلیت مذهبی ایزدی‌، روز پنج‌شنبه، با ‘ فاتو بن‌ سودا ‘، دادستان کل دادگاه لاهه، دیدار کردند و مدارکی به او نشان دادند که ثابت می‌کند، یکی از فرماندهان ‘ داعش ‘، اهل گرجستان بوده است.

بر این اساس و با توجه به عضویت گرجستان در دادگاه بین المللی لاهه، این دادگاه می‌تواند، تحقیقات اولیه را برای رسیدگی به شکایت ایزدی‌ ها علیه گروه تروریستی ‘ داعش ‘ آغاز کند.

کارشناسان حقوقی و نیز سازمان ملل متحد، حمله گروه تروریستی ‘ داعش ‘ به ایزدی‌ ها در تابستان سال گذشته، که منجر به کشته شدن هزاران مرد ایزدی و اسارت زنان و کودکان آنها شد را، ‘ نسل‌کشی ‘ دانسته‌ اند.

  1. محسن نامور صدیق
    5 مهر 1394 در 15:06 | #1

    داعش گروهی منفور و ضد بشر است که متاسفانه پس از ظهورش اقدامات جنایتکارانه بسیار زیادی را مرتکب شده است. و مشخص نیست جانورانی که در لباس انسان ظاهر شده اند از کجا آمده اند و اصولاً چه میخواهند. فقط در حال جنگ وخونریزی هستند و مهمترین شاخصه آنها بریدن سر انسانهای بیگناهی است که دستشان به هیچ کجا نمیرسد. صد البته پیکارجویان داعشی آدم های ترسوئی هستند چرا که اگر جرات و شهامت داشتند سر آدمهای قدرتمند و فاسد دنیا را از تن جدا میکردند نه اینکه دستشان به خون آدمهای بیگناهی مانند ایزدیان بی دفاع آلوده میشد. داعش بدرستی روی چنگیزخان مغول را سفید کرده چرا که چنگیز خان عاشق جنگ بود اما هیچگاه در تاریخ نیامده که دستش به خون بیگناهان آلوده شده است. چنگیزخان فقط با کسانی که مقابلش می ایستادند میجنگید اما در تمامی شهرهائی که در تسلطش بود هیچگاه دستش را آلوده به خون زنان و کودکان نکرد. اما داعشیان نیروئی خبیث قدرت طلب فاسد و عیاش هستند که فقط دنیا را برای خودشان میخواهند و برای دیگران هیچ اهمیتی برای زندگییشان متصور نیستند و صحبت از اجرا و گستراندن عدل از طرف داعش فریبی بیش نیست چرا که فقط به فکر غارت و چپاول و دست اندازی به جوامع جهت تفریح شخصی هستند و پس از هر عمل متجاوزانه و وقیحانه خود و در پس هر عمل فجیع جنایتکارانه، قهقه ناشی از مستی غرور سر میدهند. در خبرها و ویدئوها همگی شاهد بوده اند که چگونه این گروه کثیف ( که حتی ظاهرشان هم به آدمیزاد نمیخورد و بیشتر شبیه جانوران هستند) جان انسانهای بیگناه را گرفته اند یا میگیرند. احیراً نیز در خبرها آمده بود که یک زن زیبا فقط بخاطر زیبائیش بدست جلادان وحشی داعش اعدام شد. و یا جنایتهای ضد بشری ( مانند انفجار کودک با مواد منفجره، گردن زدن در ملا عام حتی مقابل چشم کودکان معصوم) که اصولاً گفتنش برای یک انسان متهوع و چندش آور است چه برسد به اینکه انسان بخواهد چنین رفتاری از خودش نشان دهد. چه در قران چه در انجیل یا در تورات و یا هیچ کتاب آسمانی دیگری، به گستراندن عدل و انصاف و حکومت هیچ اشاره ای به این شیوه وعملکرد و رفتار اینچنینی نشده و برعکس افراطی گری را تقبیح کرده اند و اینگونه افراد را بیماران نامتعادل روحی و جانوران درنده خو و دشمنان دین معرفی کرده اند. از اینکه یک شهروند گرجستانی هم به این نیروی خبیث پیوسته و دستش را به خون ایزدیان بیگناه آلوده کرده جای بسی تعجب و تاسف است چرا که همواره در تاریخ آمده مردم گرجستان دارای روحیه ای آرام و صلح طلب هستند. گرچه برخی مهاجران به گرجستان (مانند چچنی ها یا…) ممکن است در کسوت گرجی بودن دست به این اقدامات خشونت بار و جنایتکارانه بزنند که در این صورت حساب مردم گرجستان از آنها جداست. بهرحال سقوط این خبیثان نزدیک است و بزودی شاهد تکه و پاره شدن افراد این گروه خبیث خواهیم بود.

  2. ارشیا آخالادزه
    9 مهر 1394 در 20:39 | #2

    محسن جان، برخود دانستم چند مطلب رابه عرض مبارک برسانم:
    ۱_نبایدحیوانات زبان بسته رابدنام کرد،اعمالی که داعشی های کثیف انجام میدهند،به قول داریوش:” هیچ حیوانی به حیوانی نمیدارد روا، آنچه این نامردمان با جان انسان میکنند ”
    ۲_همانطور که فرمودید،بسیاری ازمهاجران مانند چچنیها،آذریها،روسهاو…علی رغم اینکه به دلیل زندگی وواقع شدن درگرجستان،شهروند گرجستان محسوب می‌شوند، اساساً گرجی نیستند و اصالت گرجی ندارند،مثلاً در دره پانکیسی تعدادزیادی چچنی مسلمان زندگی میکنندکه شهروند گرجی محسوب شده وبعضا” به زبان گرجی هم تکلم می کنند، همانگونه که مرقوم نمودید،گرجیها مردمان آرام،صلح طلب وبی حاشیه ای هستند،نمونه بارز این مدعا گرجیهای ساکن درفریدونشهر اصفهان هستندکه بعدازگذشت ۴قرن، اصالت،نجابت، صلح طلبی وآرام وبی حاشیه بودنشان زبانزد خاص وعام است وشهدای زیادی هم تقدیم دفای مقدس نموده اند.

  3. ارشیا آخالادزه
    9 مهر 1394 در 20:44 | #3

    از دوستان عزیز و محترمی که در تهیه و به روز رسانی مطالب سایت تفلیس کام،زحمت میکشند،بسیار ممنونم وبرای انها آرزوی موفقیت و شادکامی و سلامتی مینمایم.

  4. مهرداد
    9 مهر 1394 در 22:12 | #4

    ارشیا آخالادزه :
    از دوستان عزیز و محترمی که در تهیه و به روز رسانی مطالب سایت تفلیس کام،زحمت میکشند،بسیار ممنونم وبرای انها آرزوی موفقیت و شادکامی و سلامتی مینمایم.

    من هم همینطور،تشکر میکنم.

  5. کاضی
    10 مهر 1394 در 13:10 | #5

    نباید غلط یک نفر رو به پای کل یه کشور نوشت این فرمانده ریش قرمز داعش که گرجی هست ربطی به مردم گرجستان نداره گرجی ها اینجور آدمی نیستن. همونطور که نباید کارهای آغا محمد خان قاجار و شاه عباس رو به پای ایرانیها نوشت.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,