+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, خبر, سیاسی, نظامی > تحقیقات دادگاه کیفری بین المللی درباره جنگ گرجستان و روسیه

تحقیقات دادگاه کیفری بین المللی درباره جنگ گرجستان و روسیه

22 مهر 1394 دیدگاه ها مسدود است    اجتماعی, خبر, سیاسی, نظامی

تحقیقات دادگاه کیفری بین المللی درباره جنگ گرجستان و روسیه

به گزارش تفلیس.کام، دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی اعلام کرد، تحقیقات درباره جنگ سال 2008 میان روسیه و گرجستان، از طرفین درگیر، به ظن ارتکاب جرایمی شامل کشتار حافظان صلح و حمله به غیرنظامیان انجام خواهد شد.

خانم بنسودا، روز سه‌شنبه گفت که تحقیقات گرجستان در رابطه با جنایات منسوب به نیروهایش متوقف شده است و از این رو وی از قضات درخواست کرده تا اجازه از سر گیری تحقیقات را صادر کنند.

به گفته دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی، قسمتی از روند تحقیقات، در روسیه در حال انجام است و مدارکی از 113 مورد کشتار غیر نظامیان گرجی و آواره شدن 18 هزار و 500 تن، در نتیجه کمپین جابجایی اجباری از سوی مقام‌ های ‘ اوستیای جنوبی ‘، به دست آمده است.

بر اساس برخی گزارش ها، جمعیت قومی گرجی ‌ها در مناطق درگیر، دست ‌کم 75 درصد کاهش یافته است و برخی از جرایم، احتمالا با مشارکت نیروهای مسلح روسیه انجام شده است؛ همچنین، مدارکی دال بر دست‌ داشتن نیروهای اوستیای جنوبی و گرجستان، در حمله به نیروهای حافظ صلح نیز وجود دارد.

به گفته دادستان‌ های دادگاه کیفری بین‌ المللی، مدارکی وجود دارد که نشان می ‌دهد، نیروهای جدایی ‌طلب اوستیای جنوبی و نیروهای نظامی گرجی، در حمله به صلح بان ‌ها نقش داشته اند. به گفته آنها، حملات از مواضع اوستیای جنوبی، به کشته شدن دو صلح بان گرجی انجامیده و در همین حال، نیروهای گرجی، 10 نیروی حافظ صلح روسیه را کشته و تاسیسات درمانی آنها را تخریب کرده اند.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,