+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, خبر, سیاسی > سلب تابعیت گرجی رییس جمهور سابق گرجستان

سلب تابعیت گرجی رییس جمهور سابق گرجستان

سلب تابعیت گرجی رییس جمهور سابق گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، دفتر ریاست جمهوری، امروز، با انتشار اطلاعیه ای، تصمیم شماره 378 ‘ گیورگی مارگولاشویلی ‘، رییس جمهور، مبنی بر سلب تابعیت گرجی ‘ میخائیل ساکاشویلی ‘، رییس جمهور سابق گرجستان را، به صورت عمومی، اعلام کرد.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری آمده است که این تصمیم آقای مارگولاشویلی، بر اساس قوانین جاری کشور که تابعیت دو گانه را به رسمیت نمی شناسد، و همچنین با توجه به وجود مدارک روشن مبنی بر کسب تابعیت اوکراین توسط رییس جمهور سابق گرجستان، اتخاذ شده است.

‘ میخائیل ساکاشویلی ‘، رییس جمهور سابق گرجستان، پس از انتخاب ‘ گیورگی مارگولاشویلی ‘ به عنوان رییس جمهور جدید، کشور را ترک کرد و پس از مدتی با اعطای تابعیت اوکراین به وی توسط ‘ پترو پروشنکو ‘، رییس جمهور اوکراین، به سمت فرماندار ‘ اودِسا ‘ در این کشور منصوب شد.

  1. محسن نامور صدیق
    14 آذر 1394 در 15:59 | #1

    پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اکراین در یک خوش خدمتی ویژه به مشاور سابقش، میخِائیل ساآکاشویلی وی را به فرمانداری ادسا (یکی از بنادر
    مهم و استراتژیک کشور اکراین) منصوب کرده است. ساکاشویلی که بعد از “انقلاب گل سرخ” قدرت را از ادوارد شوارد نادزه به خود انتقال داد و مابین سالهای 2008 تا 2013 رئیس جمهور گرجستان گردید، سیاست درهای باز را (علیرغم مخالفت بسیاری از سیاستمداران) اجرا کرد و البته موفق شد در مقوله اقتصاد، فرهنگ وسیاست فصل جدیدی را بگشاید اما در خلال این سالها به برخی تخلفات و جرائم از جمله سوء استفاده از قدرت برای منافع شخصی، از میان برداشتن مخالفان و … نیز متهم گردید.
    جالب است که وی به هنگام مراسم معارفه خود در ادسا بزبان روسی سلیس از اقدامات اصلاحی خود در گرجستان دفاع کرده و به مردم ادسا نوید یک زندگی خوب را داده است. وی گفته؛ “بسیاری برای گذراندن تعطیلات در اودسا رویاهائی را در سر می پرورانند ولی من به عنوان یکی از مقامات برای استراحت به اینجا نیامده ام. چرا که زمان استراحت و وقت مناسب نیست. باید همگی دست در دست هم برای بهتر شدن اوضاع کار کنیم و من از همه میخواهم که مرا در این راه کمک نمایند تا تغییرات مورد نظرم را بدهم و مردم آنرا احساس کنند. مردم از حرافی خسته هستند و همگی بدنبال تغییر در امور و زندگی هستند و آنرا خواهند دید و باورش خواهند کرد.”
    اکنون که مقامات تفلیس در پی بازگرداندن ساکاشویلی جهت پاسخگوئی به اعمال خود در زمان صدارتش، هستند باید منتظر ماند و دید چه تحولاتی در این مسیر برای ساکشویلی بوجود خواهد آمد و سرنوشت وی چگونه رقم خواهد خورد.

  2. احسان
    15 آذر 1394 در 21:51 | #2

    جای تاسف داره

    اما این داستان دقیقا مثل داستان ایوانیشویلیه که ساکاشویلی برای داشتن تابعیت فرانسوی ایوانیشویلی میخواست سرش بیاره.

  3. ابراهیم
    18 آذر 1394 در 14:54 | #3

    درود بر ساکاشویلی – لعنت بر جاسوسان روسی

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,