+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > گیورگی کویریکاشویلی، نخست وزیر جدید گرجستان

گیورگی کویریکاشویلی، نخست وزیر جدید گرجستان

4 دی 1394 2 دیدگاه    خبر, سیاسی

گیورگی کویریکاشویلی، نخست وزیر جدید گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، ‘ گیورگی مارگولاشویلی ‘، رئیس جمهور، امروز، به پیشنهاد حزب حاکم ‘ رویای گرجی ‘، ‘ گیورگی کویریکاشویلی ‘، وزیر امور خارجه کابینه ‘ ایراکلی قریباشویلی ‘، نخست وزیر مستعفی را، برای تایید نمایندگان مردم، رسما به پارلمان گرجستان معرفی کرد.

آقای کویریکاشویلی، با تشکر از نخست وزیر پیشین گفت: در دولت قریباشویلی، ما کارهای زیادی انجام دادیم و من همیشه به وزیر بودن در آن دولت افتخار می کردم؛ البته، کارهای زیادی نیز باید انجام شود و این اطمینان را می دهم که تمام تلاش خود را برای به سرانجام رسیدن آنها به کار بندم.

گیورگی کویریکاشویلی همچنین گفت که قصد ندارد تا ترکیب کابینه را به هم بزند و برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که ‘ سالومه زورابیشویلی ‘، از وزرای پیشین امور خارجه گرجستان، جای خالی نخست وزیر جدید را، در این وزارتخانه پر خواهد کرد.

  1. نیما
    5 دی 1394 در 10:54 | #1

    مرسی از اینکه اخبار ها برای ایرانیان ساکن گرجستان بازگو میکنی. با تشکر از زحمات شما و سایت تفلیس کام.

  2. محسن نامور صدیق
    5 دی 1394 در 18:07 | #2

    گیورگی کویریکاشویلی پس از کناره گیری غیر منتظره ایراکلی قریباشویلی جوان ترین نخست وزیر قاره اروپا، توسط رئیس جمهور برای گرفتن رأی اعتماد و اخذ تأئید به پارلمان گرجستان معرفی شده است. بر اساس قانون اساسی کشور گرجستان، در صورتی که نخست وزیر به هر دلیلی استعفا نماید یا از کار برکنار شود صلاحیت هیات دولت تحت مدیریت وی نیز به حال تعلیق درمی آید و باید رییس جمهور کشور در مهلتی 7 روزه و با رایزنی با اکثریت نمایندگان مجلس نامزد جدید مقام نخست وزیری را به پارلمان معرفی کند. اکنون قرعه فال به نام آقای کویریکاشویلی معاون نخست وزیر سابق و همچنین همزمان وزیر امور خارجه افتاده است. وی گفته که قصد تغییرات گسترده و قابل توجهی در هیئت دولت ندارد.
    قریباشویلی هم از انتخاب آقای کویریکاشویلی استقبال نموده و وی را گزینه مناسب برای نخست وزیری عنوان نموده و گفته است گرجستان نیاز به دولت قوی و موثر دارد.
    این در حالی است که در پی استعفای ایراکلی قریباشویلی اکثریت پارلمان گرجستان حمایت از نامزدی گئورگی کویریکاشویلی را اعلام و پارلمان این کشور قرار است در آینده نزدیک به وی رای مثبت دهد.
    کویریکاشویلی یک اقتصاد دان 48 ساله و با تجربه و کارکشته متولد 20ژوئیه سال 1967 در شهر تفلیس قبل از اینکه به معاونت نخست وزیری و وزیر امور خارجه برسد، وزیر اقتصاد و توسعه پایدار (از 25 اکتبر سال 2012 تا اول سپتامبر سال 2015) بوده است.
    از سال 1986 تا 1988 به خدمت نظام اجباری در ارتش شوروی (سابق) رفت. او در سال 1991 در رشته طب داخلی از دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس فارغ التحصیل شد و در سال 1995 از همان دانشگاه در رشته اقتصاد نیز تحصیل و فارغ التحصیل گردید و سپس به دانشگاه ایلینویز آمریکا رفته و در رشته امور مالی در مقطع کارشناسی ارشد در سال 1998 را اخذ نمود.
    وی از سال 1993 تا 1999 به عنوان مدیر اجرایی برای بانک های مختلف در گرجستان و درسال 1999 به عنوان معاون رئیس دفتر مالی و پولی در ریاست جمهوری گرجستان مشغول خدمت بوده است. همچنین از سال 1999 تا سال 2004 نیز عضو پارلمان گرجستان بود. پس از انقلاب رز و انتصاب میخائیل ساکاشویلی به ریاست جمهوری گرجستان، وی به کسب و کار خود بازگشت و از سال 2006 تا سال 2011 در بانک Cartu که متعلق به سرمایه دار بزرگ و میلیاردر بیدزینا ایوانیشویلی بود به عنوان مدیر عامل مشغول کار شد. همچنین به عنوان مدیر ارشد در Lenzie Fisher Hendry LLC خدمت کرده است.
    با به روی کار آمدن ایوانیشویلی و پیروزی حزب رویای گرجستان بر حزب جنبش متحد ملی ساکاشویلی، و پس از انتخابات پارلمانی در اکتبر سال 2012، کویریکاشویلی به عنوان وزیر اقتصاد و توسعه پایدار معرفی گردید.
    وی در مقطعی هم رهبری گروه کاری مجلس در زمان الحاق گرجستان به سازمان تجارت جهانی، و مسئول اطلاع رسانی به اعضای پارلمان در مورد جزئیات این توافق و تجدید نظر مورد نیاز برای انطباق با الزامات سازمان تجارت جهانی و آوردن قوانین مربوطه به گرجستان بوده است. تجارب دیگر او عبارتند از نقش استراتژیست ارشد سیاست در مسائل اقتصادی و مالی، مسئول توسعه قوانین بودجه دولت، مالیاتی و گمرکی، ایجاد قانون ورشکستگی و کارآفرینی و قانون ثبت وثیقه ساده، با هدف بهبود دسترسی تامین مالی به شرکتهای کوچک و متوسط بود.
    به هر حال مردم بزرگ گرجستان امیدوارند این تئوریسین اقتصادی آنها را در این برهه از زمان که اقتصاد اروپا ایام پرتلاطمی را پست سر میگذارد، بتواند اقتصاد گرجستان را به سمت توسعه و پویائی سوق دهد.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,