+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, گردشگری > مشکلات گردشگران در سفر به گرجستان

مشکلات گردشگران در سفر به گرجستان

19 فروردین 1395 8 دیدگاه    خبر, گردشگری

مشکلات گردشگران در سفر به گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، بر اساس آخرین پژوهش انجام شده، گردشگران خارجی که به گرجستان سفر می کنند، با 3 مشکل اصلی مواجه هستند.

اولین مشکل، مناسب نبودن سیستم حمل و نقل عمومی است که باعث می شود گردشگران خارجی، هزینه های بیشتری را برای جا به جایی با تاکسی ها متحمل شوند.

دومین مشکلی که گردشگران خارجی در گرجستان با آن مواجه هستند، نبود سرویس های بهداشتی عمومی در سطح شهرها است که مسائل بهداشتی زیادی را ایجاد می کند.

سومین مشکلی که سفر گردشگران خارجی را در گرجستان تحت تاثیر قرار می دهد، کمبود زیرساخت های شهری و اطلاعاتی، از جمله پارکینگ، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، نقشه های شهری و مراکز اطلاعات گردشگری اعلام شده است.

این پژوهش، بر اساس نظرسنجی از گردشگران خارجی و همچنین فعالان صنعت گردشگری در گرجستان، انجام شده است.

  1. Danial
    20 فروردین 1395 در 10:45 | #1

    واقعا درسته. مخصوصا تابلو و علایم رانندگی و همه و همه

  2. محسن نامور صدیق
    20 فروردین 1395 در 13:23 | #2

    وضعیت سرویسهای بهداشتی عمومی در شهرهای گرجستان و بین راهی بسیار اسفناک است. یعنی میتوان گفت که سرویس بهداشتی عمومی وجود ندارد. و تعدادی هم که هستند بسیار غیر استاندارد میباشد. گردشگران خارجی برای قضای حاجت یا باید از سرویسهای بهداشتی برخی مراکز استفاده کنند یا به هتل اقامت خود بازگردند که این موضوع برای گردشگران بسیار سخت و طاقت فرساست. بنابراین گردشگران از این موضوع همیشه گله مند هستند. ایجاد سرویسهای بهداشتی مدرن همزمان با ارتقاء سیستم حمل و نقل میتواند منجر به افزایش تمایل گردشگران برای دیدار از گرجستان گردد.

  3. asghar
    21 فروردین 1395 در 12:23 | #3

    وقتی که در پیاده روهای تفلیس قدم میزنی مدفوع سگ و گربه و اب دهان میبینی و متاسفانه در اکثر پیاده روهای شهر این منطره چندش اور را میبینی.و متاسفانه فرهنگ عمومی خیلی پایین هست و یکی از علل اینکه در تفلیس بیماری های ویروسی زیاد هست همین هاست و همجنین ادرس پیدا کردن هم توی شهر تفلیس کار حضرت فیله.قربون تابلو هاشون برم من!!!

  4. رامین
    23 فروردین 1395 در 04:33 | #4

    چهارمین هم کمبود پیاده رو و پارک کردن ماشین ها در پیاده رو و سد کردن عبور و مرور مردم است که هیچ معنی و مفهومی هم برای هیچ کس ندارد. یعنی معلولین و خانواده های با بچه کوچک و کالسکه که اصلا فضای عبور و مرور ندارند. بقیه هم که در همان پیاده رو های تنگ و باریک باید دائما لای ماشین ها به حالت زیک زاک راه بروند و یا از خیابان بجای پیاده رو استفاده کنند. این تازه وضعیت مرکز شهر است در محله های اطراف که وضع بسیار خرابتر است. انوقت آپارتمان میفروشند به قیمت پاریس ولی بدون پارکینگ و با استاندارهای 150 سال پیش…

  5. امیر
    26 فروردین 1395 در 23:44 | #5

    من امسال عید بخاطر هیچ 120 لار جریمه شدم و فقط و فقط نبود تابلو راهنمایی و رانندگی عاملش بود . تو خروجی مرز واله بالای سر یه علامت زده و رو زمین یه علامت مخالف اون و پلیس قبول نداره که کار خودشون ایراد داره.من تا حالا بیش از 6 بار رفتم پلیس گرجستان خیلی بی منطقه علی الخصوص با ایرانی ها.ممنون

  6. رامین
    29 فروردین 1395 در 11:24 | #6

    امیر عزیز

    همیشه یادت باشه با یک گرجی بحث کردن بی فایده و مثل کوبیدن میخ فولادی به دیوار بتونی هست. و کوچکترین اشتباهی از طرف خارجی و غیر گرجی شامل جریمه و پرداخت دلار میشود.
    حتما شما آخرین مدل موبایل هم در جیب داشتی! پس باید همانجا چندین عکس از تابلو و اطراف میگرفتی و به پلیس میگفتی که مشکل از کمبود علائم راهنمائی است و من این عکس ها و جریمه رو روی اینترنت و فیس بوک میگذارم… شاید کمکی میکرد.

  7. سانياز
    30 فروردین 1395 در 11:03 | #7

    بعضي از تابلوها و علايم رانندگي روي زمين در تفليس نامفهوم هستند، بعضي مكانها هم كه اصلاً تابلويي وجود ندارد و راننده ميبايست با داشتن علم غيب از ان اگاه باشد. اما مساله پاسپورت هم معضل ديگريست. كافيست پليس شما را متوقف كند، با نشان دادن پاسپورت ايراني ١٠٠٪‏ جريمه ميشويد ولي با نشان دادن پاسپورت اروپايي ، احتمال جريمه شدنتان ١٠٪‏ است.

  8. سیاوش
    7 فروردین 1396 در 01:36 | #8

    من خودم به گرجستان چند بار سفر کردم و باید بگم بامشکل اولی تا حدی موافق هستم اما با مشکل ۲و۳ اصلا
    کرایه تاکسی در تمام کشور های اروپایی بالاست و فقط مخصوص گرجستان نیست اما وقتی اتوبوس های ارزان قیمت وجود داره ما مجبور نیستیم با تاکسی این ور ان ور بریم
    ۲ البته درسته که سویس های بهداشتی خوبی در روستاهای گرجستان وجود نداره ولی در شهر های بزرگ مثل تفلیس و باتومی به سرویس بهداشتی بدی بر نخوردم
    تابلو های راهنمایی رانندگی همه بر اساس استاندارد های اروپا نصب شده و کاملا درست هستند گرجستان جز امن ترین کشور های جهانه و این امنیت رو پلیس بسیار خوبش تامین کرده و حتی روی ماشین پلیس های گرجستان دوربین نصب شده که مبادا رفتار بدی با مردم داشته باشند در کل تنها بدی که در سفر به گرجستان دیدم این بود که کمی کرایه تاکسی ها گران بود

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,