+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, حوادث, خبر, سیاسی > تظاهرات اعتراضی علیه بدرفتاری با زندانیان در گرجستان

تظاهرات اعتراضی علیه بدرفتاری با زندانیان در گرجستان

29 شهریور 1391 5 دیدگاه    اجتماعی, حوادث, خبر, سیاسی

تجمع اعتراضی در مقابل سالن کنسرت تفلیس

در حالی که به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی نزدیک می شویم، انتشار یک فیلم ویدیوئی که در آن بدرفتاری زندانبانان با زندانیان در یکی از زندان های تفلیس نمایش داده شده است باعث اعتراضات گسترده و برگزاری تظاهرات در بسیاری از شهرهای کشور شده است.

این فیلم، که شبکه سراسری تلویزیون گرجستان هم آن را پخش کرده، زندانبانانی را نشان می دهد که زندانیان را کتک می زنند و یک زندانی را در معرض تحقیر جنسی قرار می دهند.

بسیاری از شهروندان معترض، امروز صبح در مقابل زندان شماره 8 در منطقه ‘گلدانی (Gldani)’ تفلیس گرد هم آمدند و خواستار برکناری ‘باچو آخالاایا’ وزیر کشور و محاکمه زندانبانان خاطی شدند.

دانشجویان نیز با تجمع در ‘دانشگاه دولتی تفلیس’ و حرکت به سمت ‘وزارت اصلاحات’ به معترضین پیوستند. همچنین تعدادی از معترضین در مقابل ‘سالن کنسرت تفلیس’ در خیابان ‘ملیکیشویلی’ دست به تجمع زده اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، تجمعات اعتراضی در سایر شهرهای گرجستان از جمله ‘باتومی’، ‘کوتایسی’ و ‘زوگدیدی’ نیز برگزار شده است.

رئیس جمهور ساکاشویلی بعد از دیدن این فیلم اعلام کرده است که از مشاهده آن تکان خورده و وعده داده است که مسئولان بدرفتاری با زندانیان مجازات خواهند شد.

منبع: روستاوی 2 (12)

  1. احسان
    30 شهریور 1391 در 10:07 | #1

    من که میگم احتمالا دست حزب مخالف تو کاره

  2. Azer
    30 شهریور 1391 در 11:19 | #2

    یه کاری باید انجام بدن که دیگه کسی جرات نکنه اینکارها رو انجام بده. جالبه که شبکه سراسری این فیلمو نشون داده و نگفتن که امنیت بهم میریزه و مصلحت اندیشی نکردن! اما چه خوبه که میان اعتراضشونو میکنن کسی هم بهشون کار نداره.

  3. علیرضا
    30 شهریور 1391 در 12:47 | #3

    سلام. از بحثای سیاسی و اقتصادی خسته شدیم. لطفا مطالب فرهنگی بزارید. آداب و رسوم گرجستان که نوشته می شد بخش جالبیه. مرسی.

  4. 30 شهریور 1391 در 13:40 | #4

    ما در این وبلاگ تلاش می کنیم به همه موارد مربوط به کشور گرجستان توجه داشته باشیم. از طرفی چون ما یک خبرگزاری نیستیم و امکان بروزرسانی لحظه به لحظه اخبار رو به دلیل محدودیت امکانات و نیروی انسانی نداریم، سعی میکنیم با اولویت بندی مطالب، مواردی که مهم تر تشخیص میدیم رو در سایت قرار بدیم. البته نظر شما هم برای ما محترمه و امیدواریم که بتونیم بیش از گذشته به مطالب فرهنگی بپردازیم. @علیرضا

  5. میترا
    30 شهریور 1391 در 17:52 | #5

    اینکه بد رفتاری تو زندانها بوده کاریه که قابل دفاع نیست و حتما باید تدابیری اندیشیده بشه اما اینکه تو این زمان و نزدیک انتخابات این فیلمها پخش شده صد در صد جنبه سیاسی داره و من با نظر احسان موافقم کار کاره این میلیاردره ایوانیشویلیه!

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,