+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > ابراز نگرانی مقامات اتحادیه اروپا و ناتو از بازداشت های اخیر

ابراز نگرانی مقامات اتحادیه اروپا و ناتو از بازداشت های اخیر

22 آبان 1391 1 دیدگاه    خبر, سیاسی

خوزه مانوئل باروسو (راست) - بیدزینا ایوانیشویلی (چپ)

در پی حضور رئیس جمهور ‘میخائیل ساکاشویلی’ در مجمع پارلمانی اعضای ناتو در ‘پراگ’ و همچنین اولین سفر رسمی نخست وزیر ‘بیدزینا ایوانیشویلی’ به ‘بروکسل’، مقامات اتحادیه اروپا و ناتو به ابراز نگرانی از بازداشت مقامات سیاسی و نظامی گرجستان در چند روز اخیر پرداختند.

‘آندرس فوگ راسموسن’ دبیر کل ناتو، در جریان سخنرانی خود در مجمع پارلمانی اعضای ناتو، با اشاره به بازداشت مخالفان سیاسی دولت در چند روز اخیر گفت: برگزاری انتخابات آزاد در گرجستان مورد تقدیر است اما من نمیتوانم نگرانی خود را از بازداشت مخالفان سیاسی دولت جدید پنهان کنم. من قصد دخالت در امور قضایی را ندارم، اما استانداردهایی وجود دارد که تحت هر شرایطی باید رعایت شوند.

‘خوزه مانوئل باروسو’ رئیس کمیسیون اروپا نیز در دیدار با ایوانیشویلی در بروکسل، ضمن انتقاد از بازداشت های اخیر گفت: در گرجستان یک انتخابات آزاد و سالم برگزار شد اما قواعد دموکراسی و حاکمیت قانون منحصر به روز انتخابات نیست و این دو پس از انتخابات هم باید دوام داشته باشند. دموکراسی یعنی حاکم شدن اکثریت اما با احترام به حقوق اقلیت. دموکراسی چیزی فرا تر از انتخابات است و فرهنگ روابط سیاسی در ساختارهای دموکراتیک را شکل می دهد.

آقای باروسو افزود: عدالت و اجرای آن انتخابی نیست و من به آقای نخست وزیر گوشزد کردم که روش کنونی در برخورد با مخالفان دولت جدید می تواند موجب تخریب وجهه بین المللی گرجستان و تضعیف قوانین شود.

منبع: روستاوی 2 (12)

  1. احسان
    23 آبان 1391 در 13:03 | #1

    سلام اکراین !

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,