+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی, فیلم > گشایش فصلی تازه در روابط گرجستان با اتحادیه اروپا

گشایش فصلی تازه در روابط گرجستان با اتحادیه اروپا

دوشنبه، روزی تأثیرگذار در رابطه گرجستان با اتحادیه اروپا بود زیرا پس از یک دوره مذاکرات طولانی، در این روز اتحادیه اروپا و گرجستان برای ایجاد روابط عمیق و تفاهم آمیز در زمینه تجارت آزاد به توافق رسیدند.

رسیدن به این توافق تجاری که با تمایل دو جانبه در تقویت همکاری های سیاسی همراه است به روند ادغام گرجستان در اتحادیه اروپا شتاب بیشتری می دهد.

وزیر امور خارجه گرجستان روز دوشنبه ضمن ملاقات با وزرای خارجه اتحادیه اروپا دستاوردهای سیاسی این کشور از زمان به روی کار آمدن ائتلاف ‘رویای گرجی’ در اکتبر سال 2012 میلادی تاکنون را تشریح کرد.

حضور وزیر امور خارجه گرجستان در اتحادیه اروپا، آخرین ملاقات از سری دیدارهای وزرای امور خارجه اتحادیه با شرکای اروپای شرقی بود. فصل جدید دیدارها، ماه نوامبر در ‘ویلنیوس’ پایتخت لیتوانی از سر گرفته می شود.

ماایا پانجیکیدزه، وزیر امورخارجه گرجستان با اشاره به دستاوردهای مثبت توافق به دست آمده می گوید: ‘توافقتنامه به گرجستان اجازه می دهد به حوزه شرکای اقتصادی اروپایی وارد شود. به معنای دیگر، گرجستان سرمایه گذاری های خارجی را به خود جلب خواهد کرد زیرا کسی که در گرجستان سرمایه گذاری کند فعالیتش به بازار این کشور محدود نمی شود بلکه وارد بازار بزرگ اتحادیه اروپا می شود.’

توافقنامه تجاری اتحادیه اروپا با گرجستان که بخش های انرژی، خدمات و گمرک را هم در برمی گیرد ماه اکتبر یا نوامبر پس از امضای طرفین، رسمیت می یابد. این قرارداد، گرجستان را به تولید بیشتر با کیفیت بهتر در چارچوب استانداردهای اروپایی تشویق می کند.

ورود به بازار اروپایی درآمد سالانه گرجستان را 4.3 درصد افزایش می دهد و نفسی تازه به اقتصاد آن می بخشد.

منبع: یورو نیوز

  1. حامد
    2 مرداد 1392 در 11:33 | #1

    امیدوارم باعث شکوفایی و پیشرفت فکری و اقتصادی مردم گرجستان شود

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,