+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, فرهنگی, گردشگری, هنری > هانیه توسلی و 3 کارگردان تئاتر ایران، به گرجستان آمدند

هانیه توسلی و 3 کارگردان تئاتر ایران، به گرجستان آمدند

آروند دشت آرای، حمید پورآذری، علی اصفر دشتی و هانیه توسلی

‘آروند دشت آرای’ با همراهی ‘حمید پورآذری’‌، ‘علی اصغر دشتی’ و ‘هانیه توسلی’، از هنرمندان تئاتر ایران، برای شرکت در ‘جشنواره تئاتر بین‌المللی گرجستان’، روز شنبه 5 اکتبر (13 مهر)، راهی تفلیس شدند.

آقای دشت آرای طی گفتگویی با خبرگزاری ایسنا در رابطه با این جشنواره گفت: گرجستان حدود پنج سال است که یک جشنواره تئاتر بین‌المللی برگزار می‌کند و من در این جشنواره شرکت داشته‌ام. سالهاست در کشورهای مختلف برنامه‌ای با نام ‘شو کیس’ با هدف معرفی آثار کشورهای گوناگون و ایجاد زمینه برای همکاری‌های مشترک برگزار می‌شود. گرجستان نیز در چند سال اخیر چنین برنامه‌ای را در تفلیس برگزار کرده که نتیجه بسیار خوبی هم داشته و در معرفی تئاتر خودش بسیار موفق عمل کرده است.

این کارگردان تئاتر اضافه کرد: در واقع این فستیوال فرصتی برای بازاریابی تئاتر به حساب می‌آید، گروه‌های مختلف آثارشان را به روی صحنه می‌برند و بسته‌هایی شامل اطلاعات نمایش‌ها همراه با سیناپس و زیرنویس به دیگر شرکت‌کنندگان ارایه می‌شود، بدین ترتیب شرکت‌کنندگان در این جشنواره در مدت زمانی کوتاه، اطلاعات بسیاری درباره گروه‌ها و فعالیت‌های نمایشی دیگر کشورها به دست می‌آورند.

دشت آرای درباره گروهی که او را همراهی می‌کنند نیز توضیح داد: من به عنوان یکی از اعضای دفتر تهیه و تولید بین‌المللی تئاتر به این فستیوال معرفی شدم و خوشبختانه در این دوره می‌توانستم سه همراه داشته باشم که بر همین اساس قرار شد با حمید پورآذری‌، علی اصغر دشتی و هانیه توسلی به تفلیس برویم چون فکر کردیم خوب است در کنار سه کارگردان یک بازیگر هم در این رویداد حضور داشته باشد.

‘جشنواره تئاتر بین‌المللی گرجستان’ با حضور هنرمندان و گروه‌هایی از ‘بلاروس’،‌ ‘روسیه‌’، ‘پرتغال‌’، ‘انگلستان‌’، ‘عراق‌’، ‘ایتالیا‌’، ‘فرانسه‌’، ‘بلژیک‌’، ‘سوئد‌’ و…، از پنج تا هشت اکتبر (13 تا 16 مهر)، در تفلیس برپاست و هر روز 9 نمایش کامل در آن به اجرا در می آید.

همچنین در طی برگزاری جشنواره، بسته هایی شامل معرفی آثار و توضیحاتی درباره آنها، به بازدید کنندگان ارائه خواهد شد.

منبع: ایسنا

  1. الهام
    15 مهر 1392 در 20:25 | #1

    خوش اومدن به تفلیس. هانیه جون یکی از محبوب ترین بازیگرای منه.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,