+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی, گردشگری > ‘فایننشیال’ در رابطه با عدم ارائه خدمات به اتباع ایران از بانک های گرجستان توضیح خواست

‘فایننشیال’ در رابطه با عدم ارائه خدمات به اتباع ایران از بانک های گرجستان توضیح خواست

عدم ارائه خدمات بانک های گرجستان به اتباع ایران

نشریه ‘فایننشیال’ در تماس با بیش از 10 بانک گرجی، از آنان خواست تا در رابطه با علت عدم ارائه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی توضیح دهند. برخی بانک ها علت عدم ارائه خدمات به ایرانیان را دستور ‘بانک مرکزی گرجستان’ و برخی دیگر ‘مسائل بین المللی’ عنوان کرده اند. بانک مرکزی گرجستان، تا کنون از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده است.

‘بانک گرجستان (Bank Of Georgia)’ اعلام کرده است که بر اساس تحریم های جدید اعمال شده از سوی ‘دفتر کنترل دارایی های خارجی’ ایالات متحد آمریکا که از تاریخ 1 ژوئیه 2013 اجرا شده است، کلیه اتباع ایرانی که در این بانک دارای حساب هستند و یا قصد افتتاح حساب دارند می باید مدارک بیشتری را ارائه دهند تا بانک بتواند در رابطه با آن حساب، بر اساس روش های غربالگری، تصمیم گیری نماید. عدم ارائه مدارکی که از سوی بانک اعلام می گردد، موجب عدم افتتاح حساب و یا بسته شدن حساب مشتری خواهد شد.

‘تی بی سی بانک (TBC Bank)’ نیز با اعلام اینکه از سوی بانک های همکار خارجی به دلیل ریسک های سیاسی ارائه خدمات به اتباع ایران تحت فشار است، بر ارائه خدمات به شرکت هایی که در گرجستان به ثبت رسیده و یا افرادی که به صورت قانونی حق شهروندی یا اقامت گرجستان را به دست آورده اند تاکید کرد.

مسئولین ‘بانک جمهوری (Bank Republic)’ هم که عضو گروه ‘سوسایته جنرال’ فرانسه به حساب می آید گفته اند، بانک های گرجی و گرجستان به عنوان بخشی از جامعه بین الملل موظف به رعایت محدودیت های مالی و اقتصادی ‘سازمان ملل متحد’ علیه ایران هستند و در همین راستا امکان ارائه خدمات به اتباع ایرانی در این بانک وجود ندارد.

در حال حاضر عملا هیچ بانک معتبری در گرجستان به اتباع ایران خدمات ارائه نمی کند.

منبع: رادیو تجارت

  1. آرام
    4 آبان 1392 در 23:51 | #1

    خب الان تکلیف چیه؟چرا مقامات ایران و بخصوص سفارت ایران در گرجستان هیچ عکس العملی نشون نمیدن و کاری نمیکنن؟پس کار یک سفارت چیه اینجور موقع ها؟

  2. irooni
    5 آبان 1392 در 14:02 | #2

    به درک این نیز بگذرد نوبت ما هم بالاخره میرسه

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,