+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی > دیدار هیأت پارلمانی ایران با وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان

دیدار هیأت پارلمانی ایران با وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان

7 آبان 1393 دیدگاه ها مسدود است    اقتصادی, خبر, سیاسی

دیدار هیات پارلمانی ایران با وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان

گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان به ریاست ‘مؤید حسینی صدر’، در ادامه دیدارهای خود با مقامات تفلیس، با ‘گیورگی کویریکاشویلی’، وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان نیز ملاقات و گفت و گو کرد.

حسینی صدر در این دیدار، به سطح پایین مبادلات تجاری و اقتصادی بین ایران و گرجستان اشاره کرد و گفت، با توجه به ظرفیت های دو کشور، می توان زمینه های لازم برای افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی را با یک برنامه کاری پنج ساله به 10 برابر میزان فعلی رساند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در ادامه، با توجه به مزیت های اساسی گرجستان برای دسترسی ایران به اروپای شرقی از طریق دریای سیاه و همچنین توسعه دسترسی گرجستان به آبهای گرم جنوب و بازار شرق آسیا از طریق ایران، خواستار سرمایه گذاری ویژه در تسهیل ترانزیت کالا و همکاری های ترانزیتی شد.

آقای کویریکاشویلی، وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان نیز، بخش های مختلف را برای توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور مناسب دانست و تاکید کرد که باید مبادلات مستقیم کالا، همکاری در بخش انرژی های فسیلی، ساخت پالایشگاه توسط ایران در گرجستان، پروژه انتقال آب گرجستان به ایران، احداث خط راه آهن و توسعه گردشگری از اولویت های دولت و مجلس ایران و گرجستان باشد.

در پایان این دیدار، آقای کویریکاشویلی، ضمن قبول پیشنهاد حسینی صدر در خصوص برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و گرجستان، تشکیل منظم نشست های این کمیسیون را عامل مهمی در تسریع، تسهیل و افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور اعلام کرد.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,