+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی, گردشگری > احتمال از سرگیری پروازهای مستقیم میان گرجستان و ایران

احتمال از سرگیری پروازهای مستقیم میان گرجستان و ایران

احتمال از سرگیری پروازهای مستقیم میان گرجستان و ایران

به گزارش تفلیس.کام، ‘ رحیم عباچی ‘، عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع گرجستان و ایران، تعداد ایرانیانی که در تعطیلات نوروز به گرجستان سفر خواهند کرد را، معیار مناسبی برای تصمیم گیری در رابطه با برقراری مجدد پرواز مستقیم میان گرجستان و ایران دانست.

آقای عباچی با اشاره به اینکه، سیستم ویزای الکترونیکی گرجستان، به دلیل در نظر نگرفتن تحریم های بین المللی علیه ایران و عدم دسترسی بسیاری از شهروندان ایرانی به کارت های اعتباری بین المللی برای پرداخت هزینه ویزا، عملا مشکلی را در رابطه با دریافت ویزای گرجستان برای ایرانیان حل نکرده است گفت: اگر در تعطیلات سال نو شمسی، حداقل 1000 گردشگر ایرانی به گرجستان بیایند، این می تواند معیار خوبی برای در دستور کار قرار گرفتن برقراری مجدد پروازهای مستقیم میان دو کشور باشد.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع گرجستان و ایران در ادامه اظهارات خود افزود: سخت شدن شرایط صدور ویزا برای ایرانیان، از تمایل بازرگانان ایرانی برای حضور در بازار گرجستان کاسته و این کشور را از 130 میلیون دلار درآمد سالیانه مربوط به حضور گردشگران ایرانی محروم کرده است.

پس از لغو پروازهای مسیر تهران – تفلیس هواپیمایی ‘ فلای ویستا ‘ در اکتبر 2014 (مهر 1393)، مسافران ایرانی برای سفر به گرجستان به صورت هوایی، از مسیرهای جایگزین در کشورهای ثالث از جمله ترکیه، امارات متحده عربی و جمهوری آذربایجان استفاده می کنند که این مسئله، موجب طولانی تر شدن زمان سفر و همچنین افزایش هزینه ها برای آنها شده است.

  1. امیر
    14 اسفند 1393 در 23:54 | #1

    سلام به نظرتون امکان داره برای نوروز ویزای زمینی و هوایی رو بردارن ؟ممنون

  2. تفلیس.کام
    16 اسفند 1393 در 18:35 | #2

    قبلا این سوال را در خبر ‘ راه اندازی سیستم ویزای الکترونیکی گرجستان ‘ مطرح کرده اید و به آن پاسخ داده شده است. لطفا از درج سوالات تکراری در مطالب مختلف خودداری کنید. @امیر

  3. افضل
    24 اسفند 1393 در 11:52 | #3

    در 21 اذر ماه 93 عروس گرجیم فوت کرد. جهت شرکت در مراسم خاک سپاریش به من ویزا ندادند به سفارت گرجستان در تهران مراجعه کردم درب را باز نکردند بوسیله یکی از کار کنان مشکلم را گفتم متاسفانه جوابی نگرفتم درنتیجه نتو انستم در این غم کنار پسر و نوه ام حضور داشته باشم.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,