+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, اقتصادی, خبر, سیاسی, گردشگری > با لغو کلیه پروازهای فلای ویستا، تنها مسیر مستقیم میان گرجستان و ایران مسدود شد

با لغو کلیه پروازهای فلای ویستا، تنها مسیر مستقیم میان گرجستان و ایران مسدود شد

با لغو کلیه پروازهای فلای ویستا، تنها مسیر مستقیم میان گرجستان و ایران مسدود شد

به گزارش تفلیس.کام به نقل از منابع آگاه، آخرین پرواز مستقیم میان تهران و تفلیس، پنج شنبه 9 اکتبر 2014، برابر با 17 مهر 1393، توسط شرکت هواپیمایی ‘فلای ویستا’ انجام خواهد شد.

پیش از این و پس از اجرای قانون جدید اخذ ویزا و مهاجرت توسط دولت گرجستان که ایرانیان را ملزم به اخذ ویزا از سفارت این کشور در تهران می کرد، ‘هواپیمایی آتا’ نیز پس از چند سال پرواز منظم در این مسیر، کلیه پروازهای خود به مقصد گرجستان را لغو کرده بود.

همچنین، بر اساس اطلاعات اخذ شده از افراد مطلع، سرویس های زمینی به مقصد گرجستان نیز به صورت نامنظم انجام می شود و به دلیل وجود مشکلات فراوان در رابطه با اخذ ویزا برای رانندگان ترانزیت، برخی از این سرویس ها پس از عبور مسافران از ‘مرز بازرگان’ با اتوبوس های معمولی و بی کیفیت شرکت های ‘تُرک’ انجام می شود.

این ها همه در حالی است که کمتر از دو هفته پیش، ‘حسن روحانی’، رییس جمهور ایران و ‘ایراکلی قریباشویلی’، نخست وزیر گرجستان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند و دو طرف خواستار افزایش حجم مبادلات تجاری و ارتباطات مردمی ایران و گرجستان شدند!

این خبر و اخبار چند ماه گذشته، مانند توقف صدور ویزای مرزی گرجستان برای اتباع ایران، این ذهنیت را در میان ایرانیان مقیم گرجستان تقویت می کند که ملاقات مقام های ایرانی و گرجی، صرفا ماهیتی تشریفاتی داشته و در هیچ یک از این دیدارها، مشکلات آنها با قاطعیت لازم و درخور شان ایران و ایرانی پیگیری نمی شود.

به نظر می رسد، علیرغم همه این دیدارها میان مسئولان دو کشور، نه تنها گشایشی در حل مشکلات اتباع ایران ایجاد نشده است، بلکه هر روز شاهد انتشار خبرهای ناخوشایند نظیر، مسدود شدن حساب های بانکی اتباع ایران، لغو مجوز هواپیمایی فلای جرجیا، لغو پروازهای هوپیمایی ایرزینا و آتا، لغو یک طرفه رژیم سفر بدون ویزا از طرف گرجستان، توقف صدور ویزای مرزی برای اتباع ایران و برخورد نامناسب ماموران مرزی گرجستان با ایرانیان بوده ایم.

از سوی دیگر، چندی پیش، خبر سفر رسمی ایراکلی قریباشویلی، نخست وزیر گرجستان به امارات متحده عربی و دیدار وی با مقامات آن کشور منتشر شد و اولین نتایج این سفر طی کمتر از یک هفته، با برقراری پرواز هواپیمایی ملی امارات متحده عربی، ‘الاتحاد’، میان ابوظبی و تفلیس به ثمر نشست.

همین مورد، برای سنجش میزان تلاش مسئولان ایرانی در جهت تقویت روابط دو جانبه و حل مشکلات اتباع ایرانی مقیم گرجستان طی ملاقات با مقامات گرجی، از جمله دیدار ‘علی لاریجانی’ رییس مجلس ایران با ‘تدو جاپاریدزه’، رییس کمیسیون روابط خارجی پارلمان گرجستان در تهران، ملاقات های متعدد ‘عباس طالبی فر’، سفیر ایران در تفلیس و چندین و چند ملاقات رسمی دیگر میان مسئولان دو کشور، کافی به نظر می رسد.

به این ترتیب و با نبود عزم جدی میان مقامات دو کشور برای رفع موانع موجود در تقویت روابط دو جانبه، گمان می رود گرجستان، از لیست مقاصد گردشگری ایرانیان خارج شده و سفر اتباع ایرانی به این کشور با افت شدیدی مواجه گردد که به تبع آن، مهاجرت، سرمایه گذاری و روابط بین مردم دو کشور نیز کمتر و کمرنگ تر خواهد شد.

  1. mehdi2000
    16 مهر 1393 در 18:18 | #1

    آتا تا دید گرجستان ویزایی شد و اوضاع شفاف نیست سریع پروازها رو لغو کرد و کشید کنار، به اندازه کافی سودشو کرد و از ضرر هم جلوگیری کرد.

  2. بهزاد
    17 مهر 1393 در 20:36 | #2

    با سلام
    لطفا با توجه به اوضاع حاضر بهترین راه برای سفر ارزان به گرجستان و مطمئن را معرفی نمایید.

  3. جاوید
    8 آبان 1393 در 12:46 | #3

    واقعا جای تاسف دارد که گرجستان روزگاری متعلق به ایران بوده امروزه چنین کنند

    امید است که مقامات گرجستان تدابیری بیاندیشند و به جای کدورت ها شادی به ارمغان بیاورد

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,