+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > بروز اختلاف میان گرجستان و ارمنستان

بروز اختلاف میان گرجستان و ارمنستان

14 اردیبهشت 1394 3 دیدگاه    خبر, سیاسی

بروز اختلاف میان گرجستان و ارمنستان

به گزارش تفلیس.کام، در پی دیدار ‘ آناتولی بیبیلوف ‘، رئیس پارلمان منطقه جدایی طلب ‘ اوستیای جنوبی ‘ در گرجستان، با ‘ گالوست ساهاکیان ‘، رئیس مجلس ملی ارمنستان، که در ‘ جمهوری قره باغ ‘ صورت گرفته است، وزارت امور خارجه گرجستان، سفیر ارمنستان در تفلیس را احضار کرد.

وزارت امور خارجه گرجستان با ابلاغ اعتراض خود به سفیر ارمنستان، خواستار توضیح وی در رابطه با دیدار صورت گرفته در قره باغ شد که سفیر ارمنستان، این دیدار را غیر رسمی و بدون برنامه ریزی قبلی اعلام و تاکید کرد، آقای بیبیلوف به دعوت مقامات ‘ جمهوری قره باغ ‘ و در رابطه با انتخابات پارلمانی برگزار شده در این جمهوری به ‘ استپاناکرت ‘ سفر کرده و این دعوت از سوی مقامات ارمنستان صورت نگرفته است.

وزارت امور خارجه گرجستان، همچنین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که انتخابات پارلمانی برگزار شده در ‘ جمهوری قره باغ ‘ را به رسمیت نمی شناسد و از حق حاکمیت و تمامیت ارضی ‘ جمهوری آذربایجان ‘ در این منطقه حمایت می کند.

عصر امروز نیز، ‘ هوویک آبراهامیان ‘، نخست وزیر ارمنستان، طی تماس تلفنی با ‘ ایراکلی قریباشویلی ‘، نخست وزیر گرجستان، سفر آقای بیبیلوف به ‘ جمهوری قره باغ ‘ را یک سفر غیر رسمی در یک روز تعطیل و ملاقات وی با رئیس مجلس ملی ارمنستان را یک ملاقات شخصی توصیف کرد.

آقای آبراهامیان، با اعلام حمایت از حق حاکمیت گرجستان بر مناطق جدا شده از این کشور در پی جنگ سال 2008 با روسیه، بر نگرش مثبت ارمنستان نسبت به گرجستان به عنوان یک دوست و همسایه خوب تاکید کرد.

  1. بابک
    15 اردیبهشت 1394 در 06:20 | #1

    بسم الله الرحمن الرحیم

    گرجستان و ارمنستان هر دو کشورهای خوب با ملیتهای خوبی هستند، و با توجه به مشکلاتی که هر دو کشور در طی سالهای گذشته پشت سر گذاشته اند، و با توجه به مشکلات کنونی و اینکه در استانه توسعه هم قرار دارند، انتظار می رود ملت ها و دولتها در هر دو کشور ضمن حفظ حریمها و احترامات متقابل دست به دست هم داده و با کمک و پشتیبانی هم بر مشکلات غلبه کرده و راه پیشرفت و توسعه هر دو کشور را هرچه بیشتر باز کنند. از مسولین و دولتمردان و همچنین مردم عزیز هر دو کشور ملتمسانه درخواست می گردد، توجه بیشتری نمایند. با تشکر موفق و پیروز باشید.

  2. مجید
    15 اردیبهشت 1394 در 10:14 | #2

    اختلاف ارمنستان و گرجستان هر روز عمیق تر میشه.
    توی صفحات اجتماعی گرجستان و آذربایجان پر هست از بد و بیراه به ارامنه اصلی ترینش هم حمایت روسیه و ایران از ارمنستان در منطقه قره باغ هست .

  3. علی
    15 اردیبهشت 1394 در 15:13 | #3

    سلام اگر این دو کشور هم مشکل مالی دارن با هم دعوا نکن مثل مردم محروم غزه و فلسطین تشریف بیارن ما کمک های مردمی برایشان ترتیب میدهیم ویک روز هم به یومن آشتی کردنشون تعطیل اعلام میکنی و خداوند هر دو ملت را تایید نماید

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,