+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی, گردشگری > لغو حرکت کلیه سرویس های زمینی میان گرجستان و ایران

لغو حرکت کلیه سرویس های زمینی میان گرجستان و ایران

لغو حرکت کلیه سرویس های زمینی میان گرجستان و ایران

به گزارش تفلیس.کام، حرکت کلیه سرویس های زمینی در مسیر تهران – تفلیس – تهران، تا اطلاع ثانوی لغو شد و در حال حاضر، دسترسی از ایران به گرجستان، تنها به صورت هوایی ممکن است.

یک منبع آگاه، علت متوقف شدن سرویس های زمینی تهران به تفلیس و بالعکس را، اتمام اعتبار مجوز حرکت اتوبوس ها در این مسیر اعلام و عنوان کرد، این مشکل در صورت تمدید مجوز مربوطه از سوی نهادهای ذیربط، رفع خواهد شد.

گفته می شود، یکی از دلایل عدم تمدید اعتبار مجوز حرکت اتوبوس ها از ایران به گرجستان، نا امنی جاده های ترکیه بر اثر درگیری کردهای ‘ پ ک ک ‘ با نیروهای دولتی این کشور، است.

  1. محمد
    18 شهریور 1394 در 08:50 | #1

    مسیر تهران تفلیس از ارمنستان در چه وضعیتی هست ؟

  2. مجید
    19 شهریور 1394 در 16:12 | #2

    @محمد
    سلام . در مورد سوال محمد :
    مسیر تهران تا تفلیس به سه قسمت 1) ایران 2)ارمنستان و3)گرجستان تقسیم میشه که مسیر داخل ایرانش 90% آزادراست (و بعد از سفر به این قضیه پی می برید که بهترین راهه!!!)
    بعد از عبور از مرز به یک سر درگمی ناشی از بی تابلویی و بی نشونی بودن مسیر میخورین که بعد از 40-50 کیلومتر عادی میشه براتون و کم کم محو مناظر و جاده های بسیار بسیار زیبا و شدیدا شدیدا شدیدا شدیدا شدیدا پر خندق (!) ارمنستان خواهید شد (چیزی شبیه به جاده چالوس اما خیلی پر پیچ و خمتر … بارها تا ارتفاع 2000-2300 متری از سطح دریا بالا خواهید رفت و باز به ارتفاع 400-500 متری برخواهید گشت!!!) با توجه به روند کند لب مرز و جاده، تقریبا مجبور خواهید شد در ایروان شبی رو سپری کنید که دیدن ایروان هم خالی از لطف نیست …
    البته : جاده تقریبا از فاصله 150 کیلومتر مونده به ایروان روند نرمال و عادی رو طی میکته تا گرجستان.
    گذر از مرز ارمنستان به گرجستان اصلا قابل مقایسه به مرز خودمون با ارمنستان نیست!!! مجموعا در یک اتاق و در کمتر از 10-20 دقیقه از ارمنستان خارج و وارد گرجستان خواهید شد….
    سفر خوبی داشته باشین …

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,