+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, اقتصادی, خبر > سطح بالای دستمزدها در گرجستان نسبت به سایر کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق

سطح بالای دستمزدها در گرجستان نسبت به سایر کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق

سطح بالای دستمزدها در گرجستان نسبت به سایر کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق

به گزارش تفلیس.کام، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مرکز ملی آمار، گرجستان، پس از روسیه، دارای بالاترین سطح دستمزد در مقایسه با سایر کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق، است.

مرکز ملی آمار گرجستان، میانگین دستمزد پرداختی به کارکنان دولتی و غیر دولتی در هر ماه را 560 دلار آمریکا اعلام کرده؛ این در حالی است که میانگین دستمزد ماهانه در روسیه، 640 دلار، جمهوری آذربایجان، 460 دلار، قزاقستان، 400 دلار، بلاروس، 395 دلار، ارمنستان، 330 دلار و اوکراین، 220 دلار اعلام شده است.

اطلاعات منتشر شده، نشان می دهد که سطح دستمزدها، مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته، در بخش دولتی، بالاتر از بخش خصوصی است و به همین دلیل، بیشتر شهروندان گرجستان، تمایل دارند که کارمند دولت باشند.

  1. محسن نامور صدیق
    10 مهر 1394 در 13:06 | #1

    با توجه به پیشرفت های حاصل شده در زمان پرزیدنت ساکاشویلی در گرجستان ورشد چشمگیر دیوان سالاری و سیستم دولتی به منظور ارائه خدمات سیستماتیک و منظم به جامعه گرجستان، افزایش دستمزدها در سیستم دولتی دور از انتظار نبوده است و صد البته به منظور افزایش انگیزش کاری در ادارات دولتی برای ارائه خدمات بهینه الزاما توجه به قشر کارمندان دولتی موجب تسریع امر کشوری نیزمیگردد. بهر حال این میانگین حقوق در گرجستان علیرغم بالا بودن در میان کشورهای تازه استقلال یافته گرچه بالاتر از آنهاست اما از دستمزدهای سایر کشورهای اروپائی پائین تر است که انشا اله با رشد و توسعه اقتصادی آینده در گرجستان میزان دستمزدها هم بالاتر خواهد رفت. در خصوص دستمزدها در بخش خصوصی نیز نگاه این بخش به بهره وری بالا و کاهش هزینه های سربار میباشد بنابراین جای تعجب نیست که در گرجستان نیز همانند کشور ایران دستمزدها در بخش خصوصی کمتر باشد (گرچه در بسیاری از کشورها برعکس بوده و دستمزد بخش خصوصی از بخش دولتی بالاتراست). کارفرمایان بخش خصوصی اصولا در هر سیستمی به دنبال منافع خود هستند و با منتفع شدن منافع خود حاضر به پرداخت هزینه های آن (دستمزد ها) میباشند.
    بهرحال گرجستان در راه رشد و توسعه پایدار اقتصادی قدم گذاشته و گرچه اکنون در حالتی از رکود اقتصادی بسر میبرد و ارزش پول ملی اش نسبتا کاهش یافته اما با پیش گرفتن برخی از اصلاحات مناسب در اقتصاد توسط دولتمردان با سواد اقتصادی و استفاده از نیروهای توانمند در عرصه اقتصاد، گرجستان میتواند بزودی تبدیل به قطب اقتصادی قوی در منطقه شرق اروپا تبدیل شود و بالطبع دستمزدها و قدرت خرید مردم بالاتر رود وسایر بخشهای گرجستان نیز از حالت انفعال خارج شوند. من در سفرهایم به گرجستان پتانسیلهای مناسب را دیده ام به امید روزی که دولتمردان نیز از پتانسیلهای موجود در گرجستان برای پویاتر نمودن اقتصاد آن استفاده وافر را بنمایند

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,