+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی > گرجستان، کشوری کوچک با قلبی بزرگ و آرزوهایی بزرگتر

گرجستان، کشوری کوچک با قلبی بزرگ و آرزوهایی بزرگتر

ایراکلی قریباشویلی، نخست وزیر گرجستان در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش تفلیس.کام، ‘ ایراکلی قریباشویلی ‘، نخست وزیر، در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، گرجستان را کشوری کوچک با قلبی بزرگ و آرزوهایی بزرگتر، به رهبران جهان معرفی کرد.

نخست وزیر گرجستان خطاب به رهبران جهان گفت: به شما اطمینان میدهم که کشور من در مسیر درستی گام بر می دارد، چرا که رویا های ما مثل آینده مان روشن است.

آقای قریباشویلی با اشاره به گزارش ‘ بانک جهانی ‘ گفت: دولت گرجستان توانسته است که از سال 2014 تا کنون، 90000 شغل در بخش های کشاورزی، تولید، گردشگری و انرژی، برای شهروندان خود ایجاد کند.

نخست وزیر گرجستان افزود: ‘ آزادی اقتصادی ‘، سنگ بنای طرح توسعه دولت گرجستان، با هدف دستیابی به رشد اقتصادی، تقویت نهادهای حکومتی، ایجاد شغل و فرصت های بیشتر برای مردم است.

  1. محسن نامور صدیق
    10 مهر 1394 در 13:30 | #1

    آقای قریباشویلی که در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی نمود سخنان بسیار زیبائی را عنوان کرد از جمله بحث حرکت گرجستان به سمت رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد ثبات اقتصادی و باز نمودن اقتصاد از حالت انقباضی فعلی و…
    گرچه در سالهای اخیر در بسیاری از بخشهای اقتصادی گرجستان تحولاتی رخ داده است اما برای رشد بیشتر و سریعتر در تمامی زمینه ها نیازمند تغییر در برخی نگاههای اقتصادی در کابینه آقای قریباشویلی میباشد چرا که عملکرد هر سیستمی (مانند کابینه ایشان) بازتاب و برایندی از نگاه و تفکر آنهاست. نگاه به اقتصاد باز کمتر در کابینه مد نظر قرار گرفته و اصولا بسیاری از رجال مرتبط با موضوع اقتصاد گرجستان به این امر کمتر اعتقاد دارند و بیشتر در حال آزمون و خطای روشهای اقتصادی هستند تا بهترین مدل را برای گرجستان بدست آورند در حالی که از زمان استقلال گرجستان و شروع ریاست شواردنادزه، این روش آغاز شده و تاکنون پس از سپری شدن سالهای متمادی هنوز مدل (ملی) مناسب اقتصادی پیدا نشده تا براساس آن توسعه اقتصادی دنبال شود. تفکر سوسیالیستی، یا بروکراتیک یا هر نوع نگاه خاص سنتی به اقتصاد گرجستان منجر به ناکامی بسیاری از طرح های اقتصادی میشود و همچنین ترکیب اینگونه نگاهها نیز تمره ای نخواهد داشت لذا اقتصاد دانان گرجی میبایست برای ملی نمودن روشهای اقتصادی مطالعات بسیار زیادی در تمامی مدلهای موجود بنمایند تا بهترین روش برای اداره امور اقتصاد و به منظور بالندگی اقتصادی انتخاب گردد. آقای قریباشویلی در سخنان خود البته تمایلات خود را برای یک جراحی بزرگ اقتصادی اعلام نمود.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,