+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > لغو تحریم های ایران و فرصت های جدید برای گرجستان

لغو تحریم های ایران و فرصت های جدید برای گرجستان

11 مهر 1394 1 دیدگاه    خبر, سیاسی

گیورگی مارگولاشویلی، رئیس جمهور گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، ‘ گیورگی مارگولاشویلی ‘، رئیس جمهور گرجستان که به آمریکا سفر کرده است، در یک کنفرانس خبری در ‘ واشنگتن ‘ گفت: توافق با ایران و لغو تحریم های این کشور، می تواند فرصت های جدیدی برای ما ایجاد کند.

رئیس جمهور گرجستان افزود: روابط ایران و روسیه، منافع ما را تهدید نمی کند و ما با این مسئله مشکلی نداریم؛ در عین حال، روابط ایران و آمریکا برای ما بسیار مهم است و ما با علاقه این موضوع را دنبال می کنیم.

آقای مارگولاشویلی گفت: گرجستان، مشتاقانه منتظر فرصت های جدید همکاری با ایران است.

  1. محسن نامور صدیق
    12 مهر 1394 در 22:13 | #1

    ایران کشوری بسیار بزرگ و قدرتمند در منطقه است و این واقعیتی است که اکنون وجود دارد و هیچ کشوری یا شخصی نمیتواند آنرا انکار نماید بنابراین بعد از توافق هسته ای و پسا تحریم برای برقراری ارتباطات گسترده سیاسی و اقتصادی و فرهنگی با این کشور بسیاری از کشورها پیشقدم شده اند چرا که منابع و پتانسیلهای موجود در ایران بسیار زیاد است و کشورها با برنامه ریزی و یک حسابگری دقیق میتوانند از این بازار استفاده نموده و در جهت منافع مشترک دو کشور حرکت نمایند. گرچه مدیران نالایق و از خود راضی و خودکامه بسیاری در ایران و در راس امور هستند که فقط به فکر پر کردن جیبشان هستند و هیچ توجهی به منافع کشورشان (ایران) ندارند و دلالی پیشه کرده اند و در کسوت مقامات عالی رتبه ایرانی مشغول هدر دادن منافع ملی ایران هستند اما در این بین دلسوزانی در ایران وجود دارند که میدانند با باز نمودن راه تبادل اقتصادی و سیاسی صحیح و سالم با توجه به منافع مشترک طرفین میتوان هم به جامعه بشری کمک کرد و هم از قِبَل آن نیز منفعتی برای کشور کسب نمود و برای برقراری صلح و امنیت در منطقه نیز اثر گذار بود. کشور گرجستان نیز از این امر مستثنی نیست و میتواند با توجه به پتانسیلهای فوق العاده زیاد ایران مانند بخش کشاورزی، توریسم سلامت، گردشگری، معادن، صنایع کوچک و بزرگ و… از این خوان گسترده استفاده نماید و با احترام متقابل طرفین نسبت به ایجاد بازار کار برای مردم هر دو کشور اقدام نماید. گرجستان نیز خود دارای پتانسیلهای اقتصادی زیادی است اما چون در آغازین سالهای استقلال میباشد و در نتیجه فاقد توانمندیهای بالای اقتصادی و با ثبات میباشد لذا کشوری مانند ایران میتواند بستر مناسبی برای رشد و توسعه بخشی از اقتصاد گرجستان مطرح شود. چرا که اشتراکات زیادی بین دو ملت وجود دارد و این موضوع (فارغ از هرگونه ارزیابی های غیر منطقی دیگر و سبک وسنگین کردن نظامات ارتباطی و بین المللی)، میتواند تعاملات اینچنینی را سرعت بخشد. این اشتراکات در بسیاری از زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد و میتواند موتور محرک “ایجاد ارتباطات قدرتمند” در بین دو کشور گردد.
    قاعدتا پرزیدنت مارگولاشویلی به این امر واقف گردیده و میداند که نباید فرصتها را از دست بدهد و به همراه سایر کشورهائی که در حال گسیل نمودن دپارتمانهای اقتصادی و سیاسی به ایران هستند، روانه ایران و بازار پرکشش آن شود. گرچه در این امر نیز نباید تابع کشورهائی مانند آمریکا باشد چرا که ایالات متحده آمریکا در قبال ایجاد روابط با کشورها دارای فرمول خاص خود است و این فرمولها قابل تسری برای سایر کشورها نیست بنابر این این موضوع میتواند به ضرر کشوری که نگاه به سیاستهای بین الملل ایالات متحده آمریکا در زمینه برقراری ارتباطات دیپلماتیک دارد، تمام شود .

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,