+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, اقتصادی, خبر, عکس, گردشگری > روز ملی ‘ شراب ‘ در گرجستان

روز ملی ‘ شراب ‘ در گرجستان

ایراکلی قریباشویلی، نخست وزیر گرجستان و فرزندانش در یکی از مزارع انگور در روز ملی ' شراب ' گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، مراسم روز ملی ‘ شراب ‘، که از سال گذشته و با ابتکار ‘ ایراکلی قریباشویلی ‘، نخست وزیر گرجستان، اجرا می شود، امروز، برای دومین سال متوالی، در ‘ تفلیس ‘ و سایر شهرهای کشور، برگزار شد.

در جریان مراسم امسال، نخست وزیر گرجستان و اعضای کابینه دولت، به همراه خانواده هایشان، در یکی از مزارع کشت انگور در ‘ کاختی ‘ حضور یافتند و به افراد محلی در برداشت انگور کمک کردند.

همچنین، نخست وزیر، امروز، مرکز و موزه ملی شراب را در گرجستان افتتاح کرد و در مراسم افتتاحیه گفت: ارتقا کیفیت شراب تولیدی در کشور، به منظور توسعه صادرات و دستیابی به بازارهای جدید، باید در دستور کار وزارت کشاورزی قرار گیرد و دولت با خرید تضمینی انگور، از تولید این محصول حمایت خواهد کرد.

امروز، مسافران ورودی به گرجستان نیز، در فرودگاه های کشور، با شراب تولید داخل پذیرایی شدند و هدایایی را به مناسبت روز ملی ‘ شراب ‘ دریافت کردند.

روز ملی ' شراب ' در گرجستان

روز ملی ' شراب ' در گرجستان

  1. محسن نامور صدیق
    12 مهر 1394 در 22:30 | #1

    کشور گرجستان در زمینه تولید انگور بسیار خوب فعالیت مینماید و زمینهای کشاورزی و تاکستانهای مستعدی برای کشت انگور دارد و الحق و الانصاف انگورهای منحصر بفردی دارد که آدمی از خوردنش سیر نمیشود. اما متاسفانه زیر ساختهای لازم برای تهیه سایر مشتقات از انگور (غیر از شراب) یاندارد یا بسیار محدود است. عمل آوری شراب هم عمدتا بصورت سنتی بوده و صنایع مدرن برای فراوری این محصول در کارخانجات هم بسیار کم یا ضعیف است. بنابراین با توجه به اینکه یکی از محصولات استراتژیک گرجستان انگور میباشد لذا ایجاد صنایع مدرن استحصال مشتقات انگور میتواند به یکی از ارکانهای اقتصادی در زمینه تولید و صادرات محصولات مشتقه از انگور تبدیل گردد. انگور گرجستان میتواند در آینده نماد قدرت اقتصاد گرجستان معرفی گردد و انحصار این محصول را در جهان دارا شود بشرطی که دولتمردان گرجی نگاهی ویژه و اصولی به این صنعت داشته باشند و برای حمایت از کشاورزان و صنعتگرات فعال در این زمینه اهتمام ویژه بورزند.

  2. عليرضا لايق
    15 مهر 1394 در 01:12 | #2

    با سلام . لازم به ذكر مي باشد به نظر نوع انگور كاشته شده در گرجستان بيشتر از نوع انگور سياه شرابي بوده و ساير انواع انگور در اين كشور كمتر وجود دارد و گرجستان وارد كننده كشمش از ساير كشور ها از جمله ايران مي باشد .

  3. مجید
    18 مرداد 1396 در 23:06 | #3

    باسلام وتشکرروزملی شراب دقیقاچه روزی از ماه اکتبراست.باتشکر

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,