+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی, نظامی > اشغال گرجستان توسط روسیه، مانع از شکل گیری یک ائتلاف بین المللی قوی علیه داعش

اشغال گرجستان توسط روسیه، مانع از شکل گیری یک ائتلاف بین المللی قوی علیه داعش

30 آبان 1394 5 دیدگاه    خبر, سیاسی, نظامی

کنفرانس مطبوعاتی روسای جمهور استونی، لیتوانی و لتونی

به گزارش تفلیس.کام، سران کشورهای استونی، لیتوانی و لتونی در حوزه دریای بالتیک، با واکنش نسبت به تصویب قطعنامه ضد تروریستی پیشنهادی فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، اعلام کردند که حاضر نیستند به ائتلاف بین المللی مبارزه با دولت اسلامی، ‘ داعش ‘، بپیوندند.

روسای جمهور لیتوانی، لتونی و استونی، که در گذشته بخشی از ‘ اتحاد جماهیر شوروی ‘ بوده اند و اکنون عضو ‘ ناتو ‘ و ‘ اتحادیه اروپا ‘ هستند، اعلام کردند که به دلیل مداخلات نظامی روسیه در گرجستان و اوکراین، مخالف هرگونه اتحاد با این کشور برای مقابله با ‘ داعش ‘ هستند و نمی‌خواهند در یک ائتلاف جدید با حضور روسیه شرکت کند.

‘ توماس هندریک ‘، رئیس جمهور استونی، گفته است که ما قبل از شروع به همکاری، هرگونه ائتلافی که ممکن است با حضور یک کشور متخاصم تشکیل شود را، به طور جدی بررسی می‌کنیم.

روسیه، در پی جنگ سال 2008، مناطق جدایی طلب ‘ آبخازیا ‘ و ‘ اوستیای جنوبی ‘ در گرجستان را به اشغال خود در آورده است.

  1. محسن نامور صدیق
    1 آذر 1394 در 15:15 | #1

    روسای جمهوری این سه کشور ظاهراً خطر داعش را درک نکرده اند و نبرد روسیه با داعش را سلیقه ای فرض نموده اند و به علت اینکه مخالف اشغال اکراین یا گرجستان توسط روسیه هستند، بنابر این این موضوع را با موضوع داعش خلط نموده اند. درحالی که با توجه به جنایات داعش در منطقه و اعمال تروریستی آنها در فرانسه نشان داده شده که خطر داعش مرزی نمیشناسد و حتی ممکن است لیتوانی، لتونی، استونی و یا کشور آرام سوئیس را هم در بربگیرد. چرا که جنگ طلبان خونخوار و جنایتکار داعش به هیچ یک از تصول انسانی پای بند نیستند. حالا این رجال محترم پیش خود فرمولی را درست کرده اند و براساس آن میخواهند در ائتلافی که برایند آن به نفع خودشان در آینده میباشد، شرکت نکنند و به زعم خود گوشمالی به روسیه یا امثالهم بدهند! من موافق اشغال مناطقی مانند اوستیا، کریمه اکراین و یا… توسط روسیه نیستم اما تنها گذاشتن روسیه و سایر کشورهای ائتلافی علیه داعش یعنی کندن گور خود در آینده نزدیک. سردمداران کثیف داعش بدنبال توسعه قلمرو خود هستند و با توجه به اینکه از نژادهای مختلفی در این گروه تروریستی عضو هستند، اینکه این افراد پس از قدرت گیری گام به گام داعش در جهان داعیه سیطره بر حکومتهای کشورهای منتسب خود باشند نیز دور از انتظار نیست. بنابر این کنار کشیدن از این کارزار علیه داعش توسط هر کشوری یعنی نزدیک شدن تدریجی به سقوط.

  2. هادی
    1 آذر 1394 در 21:40 | #2

    آقای نامور به شخصه همیشه از نظرات شما استفاده کردم و در این خصوص از شما تشکر میکنم اما در مورد نظر شما درباره این مطلب نظرم با شما فرق می کنه. برای کشورهایی مثل استونی، لتونی و لیتوانی خطر روسیه کمتر از داعش نیست بخصوص اینکه این کشورها مساحت کمی دارند و وسعت چندانی ندارند و فقط کافیه بلایی که روسیه غاصب سر گرجستان و اوکراین آورد بر سر اینها بیاره. عملا دیگه کشوری به نام لتونی و امثال اون وجود نخواهد داشت و همه میدونیم که پوتین و همفکراش بفکر برگردوندن عظمت سابق به روسیه هستند، چه از لحاظ وسعت و چه از لحاظ قدرت.
    مطلب بعد اینکه روسیه دلش برای مردم سوریه یا جهان نسوخته بلکه به فکر اینکه این یکی دو تا متحدی که تو منطقه و جهان براش مونده رو از دست نده و این بمبارانی هم که در سوریه انجام میده یکیش سر داعش میریزه و دو تا رو سر اپوزوسیون سوریه میریزه که مخالفان اسد هستند و سوری هم هستند و دارن هم با داعش و هم ارتش بشار اسد و هم با روسیه و … میجنگن.

  3. امید
    2 آذر 1394 در 11:51 | #3

    دروغ زیاد میگن اقایون کله گنده -این ائتلافی بین المللی علیه داعش شکل نمیگیره کشورهایی که ضربه دیدن اقدام میکنن و روسیه هم به خاطر منافعش. دیگر کشورها الکی میگن اسرائیل حامی اصلی داعشه و با امریکا نزدیکترین رابطه رو دارن اونوقت اوباما میگه داعشو نابود میکنیم! حرفشو برعکس کنید بیشتر به داعش کمک میکنن-کشورهایی که ضد روسیه هستن اخر کار هم باشه طرف اسرائیل و امریکا رو میگیرن هدف اونهام نابودی تروریستها نیست هدفشون کاهش قدرت ایران و حزب الله و روسیه در منطقس.

  4. علی
    2 آذر 1394 در 18:13 | #4

    آقای نامور داعش از روز اول یک جریان مشکوک بود و از زمانی که تشکیل شد نه با اسد، که با ارتش آزاد و النصره می جنگید . بنیانگذاران داعش در سوریه چچنیهایی بودندکه مستقیما از روسیه آمده بودند و سابقه ای در جنگ بادولت روسیه توسط آنها موجود نیست. در عراق هم افسران بعث دست به تشیل داعش زدند و می دانید که بعثی ها تمامی آموزش خود را در روسیه گذرانده اند

  5. 6 آذر 1394 در 23:50 | #5

    روسیه می خواد از نظر مساحت قلمرو و قدرت و تکتولژی دوباره مانند شوروی بشود و در راستای همین طرح دنبال کشور گشایی هستش طبیعتا همه ى کشور های نزدیک روسیه احساس خطر می کنند. و روسیه نیز باید از خیره مناطق گرجستان و اکراین بگذره

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,