+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی, گردشگری, نظامی > اعلام آمادگی روسیه به منظور لغو ویزا برای شهروندان گرجستان

اعلام آمادگی روسیه به منظور لغو ویزا برای شهروندان گرجستان

ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه

به گزارش تفلیس.کام، ‘ ولادمیر پوتین ‘، رییس جمهور روسیه، طی نشست خبری که امروز در ‘ مسکو ‘ برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه تلویزیونی ‘ ماسترو ‘، برای لغو ویزای سفر شهروندان گرجستان به این کشور اعلام آمادگی کرد.

رییس جمهور روسیه همچنین، مسئولیت جنگ سال 2008 و اشغال مناطق ‘ آبخازیا ‘ و ‘ اوستیای جنوبی ‘ را بر عهده مقامات پیشین گرجستان دانست و گفت، اشتباه تاریخی آنها، دلیل وضع موجود در روابط دو کشور است.

آقای پوتین، با تاکید بر اینکه روسیه از مذاکره میان مقامات گرجستان، آبخازیا و اوستیای جنوبی حمایت می کند گفت، ما به هر تصمیمی که در نتیجه مذاکرات احتمالی و با توافق طرفین به دست آید، احترام می گذاریم.

  1. محسن نامور صدیق
    27 آذر 1394 در 20:48 | #1

    مناطق اوستیای جنوبی و آبخازیا از مناطق لاینفک کشور گرجستان است و هیچ کشوری جز روسیه آنها را به رسمیت نمیشناسد. وجالب اینکه هر دو در مسکو برای خود سفارت خانه ای هم تاسیس کرده اند. اما مقامات روسیه به منظور داشتن کنترل بر منطقه قفقاز به بهانه های مختلف سعی در حضور در این منطقه را دارند و با توجه به وجود قفقاز به عنوان بخشی از پل ارتباطی به اروپای شرقی برایشان اهمیت ژئو پلتیکی دارد و هرگز از مواضع خود در این منطقه عقب نشینی نخواهند کرد و اینکه جناب پوتین گفته از مذاکرات فی مابین مقامات گرجستان و این مناطق حمایت کرده و نتیجه را نیز می پذیرد، قرین به صحت نیست چرا که تمامی سیاستگذاری ها پس از جنگ 5 روزه سال 2008 نشاندهنده اهمیت حفظ منطقه قفقاز به عنوان یکی از مستعمرات روسیه است بنابر این خلاف صحبت کنونی و موضع گیری های اخیر وی میباشد و در نهایت به عنوان یک ژست سیاسی از یک سیاستمدار روسی تلقی میگردد. برای حل موضوع منطقه اولین شرط این است که جناب پوتین دست از حمایت جدائی طلبان بردارد و از به رسمیت شناختن آنها پرهیز نماید. در این صورت قطعا جدائی طلبان نیز پس از این همه سال متوجه میشوند که حکومت خود خوانده آنها فاقد وجاهت و مشروعیت است بنابراین برای اتحاد مجدد با گرجستان به سر میز مذاکره خواهند آمد.

  2. امید
    28 آذر 1394 در 10:51 | #2

    سلام به نظر من نه تنها روسیه دست از مناطق جدایی طلب برنمیداره کاری میکنه -با روی خوش و سیاست حتی با اشتی دادن این مناطق با گرجستان- تا تسلطش رو در تمام گرجستان افزایش بده روسیه میخواد مثل دوران شواردنادزه تسلط زیادی بر کشور گرجستان داشته باشه و زیر نفوذش باشه. کشورهایی مثل قزاقستان و قرقیزستان و… را من اصلا کشور نمیدونم چون شیش دانگ در اختیار روسیه شدن اما مردم قفقاز بسیار سرسخت و مقاوم هستند روسیه خواهان بازگرداندن شکوه شوروی سابق هست . چون دوران جنگ نظامی در این زمانه تقریبا کاربردی نداره از هر دری مثل سیاست و مذاکره تا تهدید و فرستادن نیرو در مناطق جدایی طلب- که عرض کردم دیگه جنگ سودی برای روسیه نداره-انجام میده خلاصه این سیاستمداران در این سالها تصمیم گرفتن به گرجستان نزدیکتر بشن .

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,