+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, بهداشت و سلامت, حوادث, خبر, سیاسی, فرهنگی, نظامی > سربازان گرجستان، رسما به آزار جنسی کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی متهم شدند

سربازان گرجستان، رسما به آزار جنسی کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی متهم شدند

سربازان گرجستان، رسما به آزار جنسی کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی متهم شدند

به گزارش تفلیس.کام، ‘ زید رعاد الحسین ‘، نماینده ویژه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، امروز، رسما، سربازان گرجستان و فرانسه، که در چارچوب ماموریت های سازمان ملل و برای برقراری صلح و امنیت در جمهوری آفریقای مرکزی حضور دارند را، به آزار جنسی کودکان متهم کرد.

نماینده ویژه سازمان ملل گفته است که، گروه مشترک تحقیق این سازمان، در مصاحبه با 5 دختر و یک پسر، که بین 7 تا 16 سال سن داشته اند، به این نتیجه رسیده است که سربازان گرجستان و فرانسه، حداقل 2 دختر را مورد تجاوز قرار داده اند و با 3 دختر و یک پسر، در ازای مقداری آب و غذا، رابطه جنسی برقرار کرده اند.

آقای رعاد الحسین، با تاکید بر اینکه موارد آزار جنسی کودکان بیش از این تعداد بوده است، از شروع این آزارها در سال 2014 و ادامه یافتن آنها تا کنون خبر داده است.

‘ تینا خیداشلی ‘، وزیر دفاع، با تایید اینکه طی هفته گذشته، سازمان ملل متحد، مدارکی مربوط به آزار جنسی کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی را در اختیار دولت قرار داده است، از تعلیق افراد مرتبط با این پرونده تا زمان تکمیل تحقیقات خبر داده و افزوده است که به زودی، نتایج تحقیقات مستقل گرجستان در رابطه با این موضوع، در اختیار سازمان ملل متحد و افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

پیش از این، رسانه های اروپایی و به خصوص ‘ روزنامه گاردین ‘، با انتشار مطالبی، از آزار جنسی کودکان توسط سربازان خارجی در جمهوری آفریقای مرکزی، پرده برداشته بودند.

  1. محسن نامور صدیق
    9 بهمن 1394 در 23:31 | #1

    کمکهای بشردوستانه و استفاده از نیروهای خارجی برای کمک رسانی به مناطق مختلف در دنیا تابع موازینی است که توسط سازمان ملل متحد و سازمانهای وابسته به آن مانند بونیسف، فائو و.. مقرر گردیده و این اعمال مستقیماً زیر نظر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان مزبور کنترل میشوند و همه کشورها براساس پروتکل مربوطه ملزم به رعایت آنها هستند. اما متاسفانه در بسیاری از موارد دیده میشود که برخی از کمک رسانان از این موازین عدول مینمایند و وجهه کشور متبوع خود را زیر سئوال میبرند و باعث مخدوش شدن چهره ملت خود میگردند که در بسیاری موارد باعث حذف این کشورها از لیست کمک رسانان و حتی باعث جلوگیری از ورود افراد سازمانهای مردم نهاد(NGO) وابسته به آن کشور به کشورهای نیازمند کمکهای انساندوستانه میگردند. پلیس ویژه کمیساریای عالی نیز ملزم به رسیدگی به این امور میباشد و دارای مقررات سفت و سختی در این خصوص است. اینکه چند سرباز گرجی در اثر عدم آگاهی به این موضوع دچار اشتباه شده و مرتکب این اعمال شده اند جای تأسف دارد و یقیناً از طرف کمیساریای عالی مورد نکوهش قرار خواهند گرفت و….

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,