+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > رفراندوم در اوستیای جنوبی برای اصلاح قانون اساسی و پیوستن به روسیه

رفراندوم در اوستیای جنوبی برای اصلاح قانون اساسی و پیوستن به روسیه

1 اسفند 1394 2 دیدگاه    خبر, سیاسی

رفراندوم در اوستیای جنوبی برای اصلاح قانون اساسی و پیوستن به روسیه

به گزارش تفلیس.کام، ‘ لئونید تبیلوف ‘، رئیس جمهور منطقه جدایی طلب ‘ اوستیای جنوبی ‘ در گرجستان اعلام کرد، قصد دارد تا با برگزاری یک همه پرسی و اصلاح قانون اساسی، زمینه را برای پیوستن این منطقه به روسیه آماده کند.

آقای تبیلوف، با ارسال نامه ای به پارلمان، تاکید کرده که بهتر است تا به جای برگزاری رفراندوم برای پیوستن اوستیای جنوبی به روسیه، نسبت به برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی اقدام شود و بر این اساس، رییس جمهور، اختیار درخواست برای پیوستن به روسیه، به نمایندگی از طرف مردم را داشته باشد.

گرجستان و اکثر کشورهای جهان، از جمله ایران، استقلال اوستیای جنوبی را به رسمیت نمی شناسند و این منطقه را بخشی از خاک گرجستان می دانند.

  1. امید
    2 اسفند 1394 در 10:08 | #1

    اوسها آروم بون همچنین ابخازها و در کنار گرجیها خوب بودن جنگی که ساکاشویلی راه انداخت حساسیتها رو بیشتر کرد که تا الان هم ادامه داره یه حماقتی کرد ساکاشویلی که از همه نظر داره به نفع روسیه تموم میشه روسیه دوست داره قومیتهای منطقه رو به جون هم بندازه تا همدیگه رو لت و پار کنن بعد به این بهانه نیروهاشو وارد این منطقه-قفقاز- کنه و کم کم نفوذش را بالا ببره مثل قزاقستان قرقیزستان ابخازستان و…که شیش دانگ شدن مال روسیه کشور نام نهادن این مناطق فقط جنبه تشریفاتی داره و سیاست روسیه هست.

  2. محسن نامور صدیق
    2 اسفند 1394 در 17:55 | #2

    رئیس جمهور خودخوانده اوستیا هنوز نمیداند که پیوستن به روسیه برای این منطقه چقدر مضر است چراکه افتادن در دامن روسیه یعنی پذیرفتن تمامی شرایط تحمیلی روسیه برای این منطقه و مردم آن و درنهایت محسوب شدن به عنوان یکی از اوبلاستهای(استانها) دور افتاده روسیه. (منطقه اوستیا با توجه به وسعت کشور روسیه دارای وسعت بسیار ناچیزی است). اما این الحاق از نظر استراتژیک برای روسیه بسیار مهم میباشد چراکه منطقه قفقاز یکی از نقاط اتصال به اروپاست و هرچه نقاط اتصال روسیه به اروپا بیشتر باشد براحتی میتواند در این منطقه بر بسیاری از ذخایر و منابع کنترل داشته باشد و اشراف زیادی به منطقه پیدا کند. بنابراین گرچه اوستیا هیچ بهره مندی مناسبی از این الحاق جز یدک کشیدن نام روسیه، نخواهد داشت اما روسیه بهره برداری مناسبی از این الحاق خواهد برد و همچنین کشور گرجستان را در کمربند مراقبتی خود قرار خواهد داد.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,