+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > آشپزی, اجتماعی, تاریخی, خبر, فرهنگی, فیلم, گردشگری > نون و نمک گرجستان (قسمت دوم)

نون و نمک گرجستان (قسمت دوم)

به گزارش تفلیس.کام، شبکه تلویزیونی ‘ بی بی سی ‘، به تازگی، مستندی تحت عنوان ‘ نون و نمک ‘ را در رابطه با گرجستان پخش کرد که در آن، بیشتر به غذاهای گرجی توجه شده است.

تفلیس.کام، برای آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان خود با بخشی از تاریخ، فرهنگ و همچنین غذاهای مردم گرجستان، هفته گذشته، قسمت اول مستند ‘ بی بی سی ‘، که توسط ‘ بهزاد بلور ‘ و ‘ علی همدانی ‘ تهیه شده است را منتشر کرد. این هفته نیز، می توانید، قسمت دوم از این مستند چهار قسمتی را مشاهده نمایید.

لازم به ذکر است ‘ تفلیس.کام ‘ در تهیه این مستند هیچ نقشی نداشته و امتیاز آن به صورت کامل در انحصار ‘ بی بی سی ‘ است. همچنین، باز نشر این مستند، به مفهوم تایید محتوای آن از سوی ‘ تفلیس.کام ‘ نیست و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد.

  1. ilia
    6 اردیبهشت 1394 در 12:54 | #1

    سلام بسیار ممنون مستند بسیار زیبایی هست

  2. کسری
    6 اردیبهشت 1394 در 13:50 | #2

    من و انکار شراب؟ این چه حکایت باشد// غالبا این‌قدرم عقل و کفایت باشد

    حافظ

  3. სალომე
    7 اردیبهشت 1394 در 15:38 | #3

    ფილმი საინტერესო იყო.
    ერთ ჭიქა წითელ ღვინოს დავლევდი. 🙂

  4. محمد رضا
    9 اردیبهشت 1394 در 15:10 | #4

    با سلام گرجستان کشور زیبایی است و برای دیدن ارزش زیادی دارد.ولی متاسفانه پلیس گمرگ گرجستان خیلی ایرانیها رو اذیت میکنه.فقط دنبال دارو میگرده تا ایرانیها رو به دادگاه بفرستن وحداقل جریمه سنگین بکنن.من تا به حال پنج مرتبه رفتم گرجستان .ولی دیگه نمیرم چون امسال عید لب مرز سارپی خیلی ما رو اذیت کردن و ما رو از رفتن به گرجستان پشیمان کردن .به همه توصیه میکنم که به گرجستان نروید باتشکر

  5. رامین
    9 اردیبهشت 1394 در 22:42 | #5

    محمد رضای نازنین
    تبلیغات شرکت های سودجو و هجوم بی رویه و البته تعدادی ارازل باعث شد که هویت وارزش ایرانی مثل جاهای دیگه کم رنگ بشه.
    بعداز لغو کردن ویزا در محل برای ایرانیان اصلا ایران را در رده بدترین کشورهای جهان سومی گذاشتن یعنی اتباع اذربایجان روسیه ارمنستان ووو ویزای در محل و سه ماهه دریافت میکنن
    انوقت سرمایه گذاران و حتی کسانی که ازدواج کرده بودند با چه دردسر های برای ویزا مواجه شدند که من شاهد بودم.
    حتی شنیدم که ترجیح میدهند توریستهای آشغالی به گرجستان سفر نکنند که ایرانیان هم در همان گروه بود .
    هرچند که با وضع خراب اقتصادیشان تقریبا به غلط کردن افتادن و هر روز یک قانون جدید وضع میکنند تا از این وضعیت نجات پیدا کنند.
    ولی در کل کشور های خیلی بهتر برای مسافرت هست مثل ترکیه یونان بلغار قبرس تایلند مالزی اندونزی که از هر نظر به هیچ وجه قابل مقایسه با سرویس خراب و کهنه و پوسیده گرجستان نیست.
    بنده هم در تایید حرف شما اصلا مسافرت به گرجستان را توصیه نمی کنم.

  6. منصور
    10 اردیبهشت 1394 در 14:54 | #6

    ضمن سلام باید بگم که من هم کاملا قبول دارم و درسته که سخت گیری گرجستان زیاد شده و حتما به مزاج ما ایرانیها خوش نمیاد اما یه سری مسایل رو نباید با هم قاطی کرد یا فراموش کرد یکی اینکه کشور ایران چه خوشمون بیاد یا نیاد جزو کشورهای جهان سوم محسوب میشه (البته در حال پیشرفت “بصورت لاک پشتی”) دوم اینکه کشورهای آذربایجان و ارمنستان و روسیه چه بدتر از ما باشن چه بهتر از ما به هر حال همسایه های گرجستان هستن پس دیدگاه گرجیا باید نسبت به بقیه کشورها برای اونا فرق کنه و سیاستهای همسایگی رو در نظر بگیره. سوم هم اینکه بخاطر محدودیت هایی که تو این سی و چند سال داشتیم تو جهان و هیجا راهمون ندادن و ایرانیا خواستن به هر طریقی برن اونور آب خیلی جاها سوتی دادن همین کشور مالزی رو هم که میگید الان چند وقته ویزا میخواد برای ایرانیها پس لابد اونها هم ایراد داشتن!
    در مورد سیاستهای گرجستان هم به نظر من چون براشون مهم و حیاتیه که عضو اتحادیه اروپا بشن مجبورن یک سری قوانین رو وضع کنن که تو کوتاه مدت به ضررشونه اما شاید در دراز مدت به نفعشون تموم شه. البته من سیاست دولت ساکاشویلی رو ترجیح میدم تا سیاست دولت فعلی که دست نشونده روسیه هستش.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,