+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی > تسهیل صدور ویزا، پیشنهاد مرکز توسعه تجارت ایران و گرجستان به دولت

تسهیل صدور ویزا، پیشنهاد مرکز توسعه تجارت ایران و گرجستان به دولت

14 بهمن 1394 3 دیدگاه    اقتصادی, خبر, سیاسی

تسهیل صدور ویزا، پیشنهاد مرکز توسعه تجارت ایران و گرجستان به دولت

به گزارش تفلیس.کام، ‘ محمود داوری ‘، رییس مرکز توسعه تجارت ایران و گرجستان، رفع مشکل صدور ویزا برای شهروندان ایران را، کلید افزایش سرمایه گذاری ایرانیان در گرجستان دانست و به دولت پیشنهاد داد تا روند صدور ویزا برای اتباع ایرانی را تسهیل کند.

آقای داوری، با اشاره به امکان سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری ایرانیان در گرجستان گفت: با توجه به تمایل سرمایه گذاران ایرانی به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گرجستان، این آمادگی وجود دارد که 2000 هکتار از زمین های کشاورزی، برای کاشت گندم و صادرات آن به ایران، اجاره شود!

این در حالی است که چند روز پیش، وزیر کشاورزی ایران، با ارسال نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت این کشور، واردات گندم را، تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرده است.

از سوی دیگر، برخی از سرمایه گذاران ایرانی در گرجستان، مهمترین دلایل خود برای عدم سرمایه گذاری مجدد را، تعلل بانک های گرجستان در برقراری روابط مالی با ایران، تغییرات مکرر قوانین و فضای نامطلوب کاری اعلام کرده اند و به نظر می رسد که مسئله صدور ویزا و یا اجازه اقامت، مهم ترین مشکل اتباع ایرانی برای سرمایه گذاری در گرجستان نباشد.

  1. نیما
    15 بهمن 1394 در 10:38 | #1

    میگم اگه ما بخواهیم سرمایه گذاری کنیم در گرجستان چه امکانات داره آیا دولت تسهیلاتی فراهم میکنه و موارد دیگر؟

  2. فرهاد رشیدی
    16 بهمن 1394 در 13:30 | #2

    با احترام به دیدگاه ها و نظرات دوستان که هر یک در جای خود درست است و تشکر از دوست خوبم آقای داوری که دیدگاه های خود را بعنوان یک ایرانی در رسانه های گرجستان مطرح مینمایند ، از دیگر دوستان ایرانیم تقاضا دارم تلاش مضاعف نموده تا نظرات ایرانیان در مورد روابط دوجانبه ایران-گرجستان از طریق رسانه های گرجستان مطرح گردیده و راه حل مشکلات موجود چاره اندیشی گردد.

  3. babak
    17 بهمن 1394 در 07:36 | #3

    ایران و گرجستان هر دو رو به سوی پیشرفت هستند و قطعا در آینده نزدیک به موفقیتهای چشمگیر خواهند رسید.

    از زحمات جناب آقای دکتر داوری در این زمینه ها بینهایت تشکر و قدردانی می گردد.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,