+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, خبر, فرهنگی, گردشگری, مذهبی > درخواست کلیسای ارتدکس گرجستان از وزارت کشور برای حفاظت از جان یک فعال حقوق همجنسگرایان

درخواست کلیسای ارتدکس گرجستان از وزارت کشور برای حفاظت از جان یک فعال حقوق همجنسگرایان

درخواست کلیسای ارتدکس گرجستان از وزارت کشور برای حفاظت از جان یک فعال حقوق همجنسگرایان

به گزارش تفلیس.کام، کلیسای ارتدکس گرجستان، امروز، با ارسال نامه ای به وزارت کشور، درخواست کرد که این وزارتخانه، اقدامات لازم برای حفاظت از جان ‘ گیورگی تاتیشویلی ‘، فعال حقوق همجنسگرایان را، به عمل آورد.

آقای تاتیشویلی، چند روز پیش، با ثبت درخواستی رسمی در دادگاه قانون اساسی، از این دادگاه خواسته است که ازدواج همجنسگرایان را در گرجستان قانونی اعلام کند؛ به نحوی که افراد همجنسگرا، از حقوق برابر با افراد دگرجنسگرا، برخوردار باشند.

در نامه ارسال شده به وزارت کشور گرجستان آمده است: هر چند که کلیسای ارتدکس، بر اساس باورهای مذهبی، با ازدواج افراد همجنس مخالف است، اما به قانون احترام می گذارد و تصمیم نهایی در رابطه با این موضوع را دادگاه قانون اساسی اتخاذ خواهد کرد.

کلیسای ارتدکس، در نامه خود به وزارت کشور افزوده است: از آنجا که به اعتقاد این کلیسا، اکثر مردم گرجستان با درخواست مطرح شده در دادگاه قانون اساسی مخالف هستند، زمینه اعمال خشونت از سوی افراد و گروه های تندرو وجود دارد و این مسئله، می تواند جان آقای تاتیشویلی را به خطر اندازد.

کلیسای ارتدکس، در پایان نامه خود، ضمن اعلام مخالفت با اعمال غیر قانونی و خشونت آمیز در خصوص درخواست آقای تاتیشویلی، از همه مردم گرجستان خواسته است که تصمیم گیری در این مورد را به قانون بسپارند و به تصمیم دادگاه قانون اساسی، احترام بگذارند.

  1. سعید
    19 بهمن 1394 در 18:23 | #1

    یه تشکر جانانه باید کرداز رهبران و کسانیکه از طرف کلیسا این تصمیم را گرفتن با اینکه خودشان مخالف هستند اما با احترام به قانون وانسانیت وحقوق بشر چنین درخواستی را از دولتمردان کشور خواستار شدن
    درود بر شما

  2. نیما
    20 بهمن 1394 در 01:49 | #2

    نترس سعید همین کسی که نامه رو نوشته ترور میکنه بخدا خخخخخ

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,