+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی, گردشگری > تماس تلفنی نخست وزیر گرجستان و رییس جمهور ایران / استقبال از برقراری مجدد قرارداد لغو ویزا میان دو کشور

تماس تلفنی نخست وزیر گرجستان و رییس جمهور ایران / استقبال از برقراری مجدد قرارداد لغو ویزا میان دو کشور

تماس تلفنی نخست وزیر گرجستان و رییس جمهور ایران / استقبال از برقراری مجدد قرارداد لغو ویزا میان دو کشور

به گزارش تفلیس.کام، عصر امروز، ‘ گیورگی کویریکاشویلی ‘، نخست وزیر گرجستان، طی یک تماس تلفنی، با ‘ حسن روحانی ‘، رییس جمهور ایران، گفتگو کرد.

در این تماس تلفنی، رییس جمهور ایران، با اشاره به ظرفیت های فراوانی که برای همکاری دو کشور وجود دارد، اجرایی و عملیاتی شدن توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی، از جمله لغو ویزا میان دوکشور را، موجب ارتقاء سطح همکاری های مشترک دانست.

نخست وزیر گرجستان نیز، با تاکید بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، گفت: یکی از این توافقات، لغو ویزا میان دو کشور بود که این امر می تواند باعث تقویت همکاری های اقتصادی و فرهنگی دو کشور شود.

همچنین، نخست وزیر گرجستان، با تبریک توافق میان ایران و گروه 1+5 که به لغو تحریم های ایران انجامید گفت: اطمینان می دهم که آماده آغاز فصل جدیدی از روابط با ایران هستیم و آمادگی داریم در همه عرصه ها، به ویژه اقتصادی، همکاری های خود را با ایران گسترش دهیم و فصل تازه ای را در همکاری های اقتصادی و فرهنگی دو کشور بگشاییم.

رییس جمهور ایران نیز، با تشکر از تبریک نخست وزیر گرجستان، گفت: موفقیت مذاکرات ایران و گروه 1+5 و نتایج حاصل از آن، یک پیروزی بین المللی برای دیپلماسی بود.

در پایان این مکالمه تلفنی، نخست وزیر گرجستان، با اعلام اینکه در آینده نزدیک به ایران سفر خواهد کرد؛ از دکتر روحانی برای سفر رسمی به تفلیس دعوت نمود.

  1. صابر
    20 بهمن 1394 در 13:11 | #1

    با توجه با رایزنی های انجام شده از تاریخ 26 بهمن 1394 اتباع ایرانی می توانند بدون نیاز به اخذ روادید وارد گرجستان شوند.

  2. سعید
    20 بهمن 1394 در 13:17 | #2

    خبر خوبی بود البته تاریخش ۲۶بهمن اعلام شده اگر اجرایی بشه کار بسیار خوبی هست اما اون محدود ادم هایی که مشکل افرین هستند وچهره ما ایرانی ها را در جامع بین الملل مبهم وسیاه نشون میدن به قوانین هر کشوری که سفر میکنن احترام بزارن که شاهد این مشکلاتی که توی این چند سال برای عزیزان برای گرفتن ویزا بودیم دیگه نباشیم

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,