+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > گرجستان به عضویت ‘اتحادیه کشورهای مستقل همسود’ در نمی آید

گرجستان به عضویت ‘اتحادیه کشورهای مستقل همسود’ در نمی آید

10 بهمن 1391 دیدگاه ها مسدود است    خبر, سیاسی

‘میخائیل اودوکیموف’ مدیر اداره اول ‘اتحادیه کشورهای مستقل همسود‘ وزارت امور خارجه  روسیه، طی مصاحبه با خبرنگاران در ‘مینسک‘، از آغاز مذاکرات با مقامات گرجی برای عضویت مجدد گرجستان در این اتحادیه خبر داد.

اودوکیموف تاکید کرده است که هیچ یک از کشورهای عضو اتحادیه با بازگشت گرجستان مخالفتی ندارند و در صورت تمایل مقامات تفلیس امکان بازگشت گرجستان به اتحادیه وجود دارد.

پس از این مصاحبه آقای اودوکیموف، وزارت امور خارجه گرجستان با صدور بیانیه ای ضمن تکذیب هرگونه مذاکره میان گرجستان و روسیه بر سر بازگشت به ‘اتحادیه کشورهای مستقل همسود’، بر عزم گرجستان برای عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو تاکید کرد.

اخیرا نیز ‘الکساندر لوکاشنکو’ رئیس جمهور بلاروس، ابراز امیدواری کرده بود تا گرجستان مجددا به عضویت ‘اتحادیه کشورهای مستقل همسود’ در آید.

‘اتحادیه کشورهای مستقل همسود’ اتحادیه‌ای شامل برخی از جمهوری‌ های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق است. این اتحادیه در دسامبر سال ۱۹۹۱ توسط کشورهای روسیه، بلاروس و اوکراین شکل گرفت و با عضویت 8 کشور دیگر گسترش یافت. در سال ۱۹۹۳ پس از عضو شدن گرجستان، که تا آن زمان خود را از این اتحادیه دور نگه می ‌داشت، تعداد کشورهای عضو افزایش یافت، اما پس از جنگ سال 2008 در منطقه اوستیای جنوبی و دخالت روسیه، گرجستان از این اتحادیه خارج شد.

منبع: رادیو تجارت

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,