+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی, گردشگری > راه اندازی سیستم ویزای الکترونیکی گرجستان

راه اندازی سیستم ویزای الکترونیکی گرجستان

راه اندازی سیستم ویزای الکترونیکی گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، سیستم درخواست و صدور ویزای الکترونیکی گرجستان، که پیش از این، جانشین نخست وزیر از راه اندازی آن تا پایان ماه فوریه خبر داده بود، از امروز، به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

سیستم درخواست و صدور ویزای الکترونیکی در آدرس www.evisa.gov.ge قرار دارد و اتباع کلیه کشورهایی که برای ورود به گرجستان نیاز به اخذ ویزا دارند، از جمله ایرانیان، امکان ثبت درخواست و دریافت ویزا از طریق این سیستم، بدون مراجعه به دفاتر نمایندگی گرجستان در خارج از کشور (سفارت، کنسولگری) را خواهند داشت.

فرایند ثبت درخواست تا دریافت ویزای الکترونیکی از طریق این سیستم، در سه مرحله انجام می شود و 10 روز کاری به طول می انجامد. برای ثبت درخواست ویزا در این سیستم، متقاضی می باید نسخه الکترونیکی مدارک زیر را در سیستم بارگذاری کند.

– یک قطعه عکس پاسپورتی

– تصویر پاسپورت

تاییدیه رزرو محل اقامت

بلیط رفت و برگشت هوایی یا زمینی

بیمه مسافرتی

گواهی بانکی یا مدرکی مبنی بر داشتن تمکن مالی

هزینه ثبت درخواست در سیستم ویزای الکترونیکی گرجستان معادل 50 دلار آمریکا + 2 درصد هزینه خدمات بانکی 20 دلار آمریکا + 2 درصد هزینه خدمات بانکی (از تاریخ 22 می 2015 برابر با 1 خرداد 1394) خواهد بود و فرایند بررسی درخواست متقاضی پس از پرداخت هزینه درخواست آغاز خواهد شد.

در صورتی که با درخواست متقاضی ویزا موافقت شود، یک ویزای الکترونیک یک بار ورود با اعتبار 120 روز برای وی صادر می شود و متقاضی می تواند از تاریخ ورود به گرجستان (در طول مدت اعتبار ویزا)، حداکثر به مدت 30 روز در این کشور اقامت داشته باشد.

تهیه یک نسخه چاپی سیاه و سفید از ویزای صادر شده و همراه داشتن اصل مدارکی که متقاضی در سیستم به ثبت رسانده است، برای ورود به گرجستان کافی خواهد بود.

پیش از این، برخی وب سایت ها و وبلاگ های ایرانی، نسخه قدیمی و ناکارآمد درخواست ویزا در وب سایت پلیس گرجستان را به عنوان سیستم جدید اخذ ویزا معرفی کرده بودند.

|خبر تکمیلی|

1394/3/1 – کاهش هزینه ویزای الکترونیکی گرجستان

1394/4/4 – تسهیلات جدید برای اتباع ایران به منظور درخواست ویزای الکترونیکی گرجستان

1394/11/20 – لغو مجدد ویزا برای سفر اتباع ایرانی به گرجستان

  1. منصور
    21 بهمن 1393 در 13:36 | #1

    دستشون درد نکنه خیلی خوبه از شما هم ممنونم که خبرو سریع اطلاع دادین. به امید روزی که مثل سابق کلا ویزا برای ایرانیها برداشته بشه.

  2. هما
    21 بهمن 1393 در 14:28 | #2

    خیلی خوب شد
    خدا رو شکر که ایران هم تو لیست هست.

  3. მერი
    21 بهمن 1393 در 19:39 | #3

    درود
    با وجود راه اندازی این سیستم آیا باز هم میشود از طریق سفارت اقدام به اخذ ویزا نمود؟

  4. ناشناس
    22 بهمن 1393 در 10:44 | #4

    بخش مربوط به پرداخت 50 دلار چگونه انجام میشود ؟ امکان پرداخت به خارج که نیست شما اطلاع دارید پس چکار باید کرد؟

  5. تفلیس.کام
    22 بهمن 1393 در 11:03 | #5

    در حال حاضر پرداخت هزینه ویزا صرفا به صورت آنلاین و از طریق کارت های اعتباری بین المللی ممکن است و نام حک شده بر روی کارت اعتباری که پرداخت به وسیله آن انجام می شود باید دقیقا با نام متقاضی ویزا یکسان باشد. در غیر اینصورت عملیات پرداخت (حتی در صورت انجام موفقیت آمیز در صفحه بانک) از سوی وزارت امور خارجه برگشت خواهد خورد و در نتیجه به دلیل عدم پرداخت هزینه ویزا، درخواست متقاضی از سیستم حذف می شود. (از تاریخ 13 مارس 2015 برابر با 22 اسفند 1393، محدودیت مذکور، لغو شده است.)

    متقاضی از زمان ثبت و تایید درخواست در سیستم، 48 ساعت برای پرداخت هزینه ویزا مهلت دارد و در صورت عدم پرداخت موفق هزینه ویزا (طبق شرایط بالا)، درخواست وی رد خواهد شد.

  6. احسان
    22 بهمن 1393 در 17:17 | #6

    سیستم خوبیه، اما برای کشورهای دیگه نه برای ایرانیها اکثر ایرانیا ویزا کارت و مستر کارت ندارن بنام خودشون که بتونن ویزای گرجستان آنلاین بگیرن.

  7. علی
    22 بهمن 1393 در 22:15 | #7

    این ویزای الکترونیک دردی از مردم ایران دوا نمیکنه چون تقریبا 99% نمیتونن پولشو بدن فقط باعث میشه از فردا یسری بگن در ازای فلان مبلغ براتون ویزا میگیریم.

  8. کسری
    23 بهمن 1393 در 11:04 | #8

    تحریم ها هیچ اثری ندارد !!!!!

    برای گرفتن یه ویزای معمولی حتی یک کارت بانکی نداریم که پولشو بدیم حالا شما حساب کنید در موارد مهمتر چقدر بخاطر تحریم ها عقب افتادیم.

  9. امیر
    23 بهمن 1393 در 15:40 | #9

    با این حساب یه ایرانی چطور میتونه اقدام به اخذ ویزا کنه؟ ما که مسترکارت نداریم.
    و یه سوال دیگه . کسانی که از طریق زمینی به گرجستان میرن بواسطه مدارک کاپوتاژ اتوموبیل میتونن اقدام کنن ؟
    ممنون از تفلیس دات کام

  10. تفلیس.کام
    24 بهمن 1393 در 09:12 | #10

    افرادی که به کارت های اعتباری بین المللی دسترسی ندارند (نام حک شده بر روی کارت حتما باید با نام متقاضی یکسان باشد. (از تاریخ 13 مارس 2015 برابر با 22 اسفند 1393، محدودیت مذکور، لغو شده است.) #4#5) همچنان می توانند از طریق سفارت گرجستان در تهران برای اخذ ویزا اقدام نمایند. (راهنمای اخذ ویزای گردشگری)

    در رابطه با سوال دوم نیز پاسخ مثبت است البته با ذکر این نکته که در هر شرایطی (اقدام از طریق سفارت و یا ویزای الکترونیکی)، مدارک کابوتاژ اتومبیل، صرفا جایگزین بلیط رفت و برگشت می شود و ارائه سایر مدارک همچنان الزامی خواهد بود. @امیر

  11. محمد
    24 بهمن 1393 در 21:39 | #11

    یه سوال اینکه اگر ما دعوتنامه از یه گرجی داشته باشیم میتونه به جای برگه رزرو هتل کاربرد داشته باشه؟

  12. امیر
    29 بهمن 1393 در 08:55 | #12

    سلام من روز دوشنبه 93/11/27 ساعت 11:50 حضوری رفتم سفارت گرجستان و مسئول پاسخگویی اسمش به نظرم ( آقا فرامرز ) بود اومد دم در و ازش چند تا سوال پرسیدم : 1- آیا دعوت نامه بجای رزرو هتل کافی است ؟ جواب :بله در سایت قسمتی هست که طرف شما در گرجستان آن را پر کرده و به دفترخانه ای در گرجستان برده سپس سفارت گرجستان در تفلیس آت را تایید نمایید و از طریق سایت وارد کنید
    2- آیا بجای بلیط رفت و برگشت هوایی می شود مدارد کابوتاژ را در سایت قرار داد ؟ جواب : نخیر ویزای الکتریکی فقط و فقط بلیط هواپیما را قبول دارد و اگر بخواهید با ماشین خودتان بروید باید وقت مصاحبه بگیرید .
    3-گواهی بانکی چه مدرکی می خواهید ؟ جواب : صورتحساب بانکی تایید شده توسط بانک
    4-ما که ویزا کارت نداریم چطور آن را واریز کنیم؟ جواب : از امروز برای کسانی که ویزا کارت ندارد سفارت گرجستان اعلام کرده که از ویزا کارت کسی که دارد می توانید پول را واریز نمایید و مشکلی ندارد. با تشکر

  13. محمد
    29 بهمن 1393 در 12:56 | #13

    سلام شايعه شده كه مشكل كرديت كارت كه بايد به نام مسافر باشد حل شده امكان دارد در اين مورد اطلع رساني كنيد ممنون

  14. تفلیس.کام
    29 بهمن 1393 در 22:33 | #14

    امیر :

    سلام من روز دوشنبه ۹۳/۱۱/۲۷ ساعت ۱۱:۵۰ حضوری رفتم سفارت گرجستان و مسئول پاسخگویی اسمش به نظرم ( آقا فرامرز ) بود اومد دم در و ازش چند تا سوال پرسیدم : ۱- آیا دعوت نامه بجای رزرو هتل کافی است ؟ جواب :بله در سایت قسمتی هست که طرف شما در گرجستان آن را پر کرده و به دفترخانه ای در گرجستان برده سپس سفارت گرجستان در تفلیس آت را تایید نمایید و از طریق سایت وارد کنید
    ۲- آیا بجای بلیط رفت و برگشت هوایی می شود مدارد کابوتاژ را در سایت قرار داد ؟ جواب : نخیر ویزای الکتریکی فقط و فقط بلیط هواپیما را قبول دارد و اگر بخواهید با ماشین خودتان بروید باید وقت مصاحبه بگیرید .
    ۳-گواهی بانکی چه مدرکی می خواهید ؟ جواب : صورتحساب بانکی تایید شده توسط بانک
    ۴-ما که ویزا کارت نداریم چطور آن را واریز کنیم؟ جواب : از امروز برای کسانی که ویزا کارت ندارد سفارت گرجستان اعلام کرده که از ویزا کارت کسی که دارد می توانید پول را واریز نمایید و مشکلی ندارد. با تشکر

    بند 1 مورد تایید است و دعوتنامه رسمی و تایید شده در دفاتر اسناد رسمی گرجستان می تواند جایگزین تاییدیه رزرو هتل باشد.
    بند 2 مورد تایید نیست. در زمان ثبت درخواست برای ویزای الکترونیکی، در کنار فیلد بارگذاری بلیط هواپیما یک گزینه وجود دارد مربوط به افرادی که به صورت هوایی سفر نمی کنند. می توانید این گزینه را تیک بزنید و مدارک کابوتاژ یا بلیط اتوبوس را در سیستم بارگذاری کنید. البته با ذکر این نکته که مدارک باید به زبان گرجی یا انگلیسی باشند و هر سندی به زبان های دیگر قابل قبول نیست.
    بند 3 مورد تایید است. گواهی گردش مالی حداقل 3 ماه گذشته که به زبان انگلیسی و از سوی بانک صادر شده باشد می تواند نشان دهنده تمکن مالی متقاضی باشد. طبیعتا هر چه موجودی و گردش حساب بیشتر باشد، شانس دریافت ویزا بالاتر خواهد بود.
    بند 4 به هیچ وجه مورد تایید نیست. در وب سایت درخواست ویزای الکترونیک، در قسمت FAQ و در زیر مجموعه PAYMENTS/REFUNDS، صراحتا نسبت به یکسان بودن نام متقاضی با نام حک شده بر روی کارت تاکید شده و تا کنون تغییری در این رابطه ایجاد نشده است. (از تاریخ 13 مارس 2015 برابر با 22 اسفند 1393، محدودیت مذکور، لغو شده است.) متن زیر دقیقا از سایت درخواست ویزای الکترونیکی کپی شده است:

    Should the card be under my name? Yes. The card used for the payment should be under the name of the applicant, except from the cases when submitting application for a minor or for a person under guardianship or custody.
    Should the card be under my name? No. The card does not have to be under your name.
  15. تفلیس.کام
    29 بهمن 1393 در 22:35 | #15

    محمد :

    سلام شایعه شده که مشکل کردیت کارت که باید به نام مسافر باشد حل شده امکان دارد در این مورد اطلع رسانی کنید ممنون

    این موضوع به هیچ وجه مورد تایید نیست. در وب سایت درخواست ویزای الکترونیک، در قسمت FAQ و در زیر مجموعه PAYMENTS/REFUNDS، صراحتا نسبت به یکسان بودن نام متقاضی با نام حک شده بر روی کارت تاکید شده و تا کنون تغییری در این رابطه ایجاد نشده است. (از تاریخ 13 مارس 2015 برابر با 22 اسفند 1393، محدودیت مذکور، لغو شده است.) متن زیر دقیقا از سایت درخواست ویزای الکترونیکی کپی شده است:

    Should the card be under my name? Yes. The card used for the payment should be under the name of the applicant, except from the cases when submitting application for a minor or for a person under guardianship or custody.
    Should the card be under my name? No. The card does not have to be under your name.
  16. امیر
    8 اسفند 1393 در 19:08 | #16

    سلام و ممنون از اطلاع رسانیتون
    دوستان من از گرجستان میگن انگار دولت گرجستان می خواد برای عید نوروز ویزا رو برداره درسته؟

  17. تفلیس.کام
    8 اسفند 1393 در 20:52 | #17

    امیر :

    سلام و ممنون از اطلاع رسانیتون
    دوستان من از گرجستان میگن انگار دولت گرجستان می خواد برای عید نوروز ویزا رو برداره درسته؟

    تاکنون هیچ یک از سازمان های دولتی و یا مقامات گرجستان، در این رابطه به صورت رسمی اظهار نظر نکرده اند.

  18. فرهاد
    9 اسفند 1393 در 14:06 | #18

    با سلام و تشکر وافر بابت اطلاع رسانی جنابعالی لطفا” بفرمایید اگر یک خانواده بخواهند با هم به گرجستان سفر نمایند 1- آیا همه افراد باید مدارک تهیه کنند یا فقط سرپرست خانواده؟ 2- گرفتن وقت از سفارت برای همه افراد یا فقط سرپرست خانواده؟ 3- حضور همه خانواده در سفارت یا فقط سرپرست خانواده؟ با تشکر

  19. تفلیس.کام
    9 اسفند 1393 در 22:03 | #19

    فرهاد :

    با سلام و تشکر وافر بابت اطلاع رسانی جنابعالی لطفا” بفرمایید اگر یک خانواده بخواهند با هم به گرجستان سفر نمایند ۱- آیا همه افراد باید مدارک تهیه کنند یا فقط سرپرست خانواده؟ ۲- گرفتن وقت از سفارت برای همه افراد یا فقط سرپرست خانواده؟ ۳- حضور همه خانواده در سفارت یا فقط سرپرست خانواده؟ با تشکر

    1- ارائه مدرکی مبنی بر اثبات تمکن مالی صرفا برای سرپرست خانواده و ارائه سایر مدارک برای کلیه اعضای خانواده الزامی است.
    2- گرفتن وقت سفارت برای سرپرست خانواده کفایت می کند، اما در زمان تکمیل مراحل برای گرفتن وقت از طریق وب سایت، ثبت مشخصات سایر همراهان الزامی است.
    3- بستگی به نظر کنسول دارد. حضور سایر اعضاء خانواده به همراه سرپرست در زمان مقرر برای مراجعه به سفارت، می تواند از عقب افتادن زمان صدور ویزا به دلیل عدم حضور دیگر متقاضیان و تعیین وقت جدید، جلوگیری نماید.

  20. رضا جباری
    24 اسفند 1393 در 14:23 | #20

    خدا رو شکر که این مشکل هم حل شد. البته من فکر میکنم قبل از این هم به این موضوع کارت اعتباری که حتما به نام خود شخص باشه زیاد گیر نمیدادن و فقط در حد حرف بود اما خدا رو شکر کلا این محدودیت از لحاظ ظاهری هم برداشته شد.

  21. امیر
    27 اسفند 1393 در 17:55 | #21

    با تشکر از شما. آژانس یا سایتی را معرفی کنید تا مسافرین گرجستان بتونن از اون طریق اقدام به اخذ ویزای توریستی کنند.

  22. یاسمن
    3 فروردین 1394 در 15:04 | #22

    با سلام
    من چند تا سال دارم.

    من و همسرم در تیرماه 94 برای شرکت در یک کنگره ، عازم سفر به گرجستان هستیم و دعوت نامه هم داریم و هتل هم برای ما رزرو شده است. 1) آیا این سفر توریستی محسوب میشود و تمام این مراحل، جهت یک سفر سه روزه ی علمی باید طی شود؟ 2) و سوال دیگر اینکه همانطور که می دانیم امکان تهیه بلیط هواپیما از الان وجود ندارد و لیست پروازها از یک ماه قبل از تاریخ پرواز باز می شوند، پس چطور می توان از الان تقاضای صدور ویزا کرد؟؟ 3) اگر بخواهیم جهت گرفتن ویزا به سفارت گرجستان در تهران رجوع کنیم، حتما باید بلیط هواپیما باشد؟ 4) راجع به بیمه مسافرتی و اینکه از کجا باید برای گرفتن آن اقدام کنیم هم میشود توضیح دهید؟

  23. تفلیس.کام
    4 فروردین 1394 در 02:22 | #23

    1- خیر این یک سفر توریستی محسوب نمی شود. در صورتیکه که تمایل دارید برای اخذ ویزا شرایطی را که ذکر کردید به مسئولین مربوطه اعلام کنید، امکان اخذ ویزای الکترونیک را نخواهید داشت (ویزای الکترونیکی فقط برای افرادی که قصد سفر توریستی به گرجستان را دارند صادر می شود.) و باید ضمن اخذ وقت قبلی از طریق ‘ سیستم تعیین وقت مراجعه به سفارت برای ویزا ‘، به سفارت مراجعه نمایید.
    در صورتی که تمایل به اخذ ویزای الکترونیکی دارید، باید هدف از سفر خود را گردشگری اعلام و صحبتی در رابطه با داشتن دعوت نامه و یا شرکت در کنگره به میان نیاورید.
    البته، شانس گرفتن ویزا برای سفرهای با هدف غیر گردشگری که مسافر برای آن سفر، دعوتنامه رسمی دارد، بیشتر خواهد بود.
    دعوتنامه رسمی باید در فرم مخصوص (برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است) وزارت امور خارجه گرجستان توسط یک فرد یا شرکت گرجی و یا فردی که به صورت قانونی در گرجستان اقامت دارد تکمیل شده و در یکی از دفاتر اسناد رسمی گرجستان با پرداخت هزینه های مربوطه به ثبت برسد و سپس برای شما ارسال شده باشد. (هر گونه دعوتنامه دیگری مورد تایید سفارت نخواهد بود.)
    2- خیر. لیست پروازها از یک ماه مانده به تاریخ سفر باز نمی شود و از هم اکنون نیز امکان رزرو بلیط هواپیما به مقصد گرجستان برای تیر ماه وجود دارد. در نتیجه امکان ارائه درخواست برای اخذ ویزا را خواهید داشت. البته توجه داشته باشید، حداکثر از 3 ماه پیش از تاریخ سفر خود می توانید برای اخذ ویزا به سفارت مراجعه کنید و در صورتی که بیش از 3 ماه تا تاریخ سفر شما باقی باشد، سفارت درخواست شما را نمی پذیرد.
    3- لزوما بلیط هواپیما خیر. می توانید بلیط اتوبوس و یا مدارک کابوتاژ اتومبیل شخصی خود را نیز ارائه دهید. به هر حال برای ارائه درخواست ویزا به سفارت وجود یکی از مدارک مذکور الزامی است.
    4- به هر یک از شرکت های بیمه و یا دفاتر گردشگری معتبر می توانید درخواست صدور بیمه مسافرتی با شرایط مورد نظر خود را ارائه دهید. البته نرخ و شرایط بیمه در شرکت ها و دفاتر مختلف متفاوت است و بیمه مسافرتی شما علاوه بر پوشش حوادث سفر باید پوشش پزشکی با حداقل سقف مورد نظر سفارت را نیز داشته باشد. @یاسمن

  24. یاسمن
    5 فروردین 1394 در 00:15 | #24

    خیلی خیلی خیلی ممنونم از جواب کاملتون و وقتی که گذاشتید. فقط یک نکته : مسئول کنفرانس به ما ایمیل زده و گفته که از طرف کنگره خودشون دعوت نامه ی رسمی برای شرکت کنندگان ایرانی رو به کنسولگری گرجستان در ایران می فرستند. آیا از نظر شما، این دعوت نامه مورد قبول سفارت هست؟

  25. تفلیس.کام
    5 فروردین 1394 در 11:51 | #25

    فرم دعوتنامه رسمی مورد تایید سفارت (برای اشخاص حقوقی)، از اینجا قابل دریافت است. این فرم باید توسط سازمانی که برگزار کننده کنفرانس است تکمیل شود و در یکی از دفاتر اسناد رسمی گرجستان با پرداخت هزینه های قانونی به ثبت برسد.
    نیازی به ارسال دعوتنامه به سفارت نیست. پس از ثبت دعوتنامه در دفاتر اسناد رسمی گرجستان، کافی است تا نسخه اسکن شده برای شما ایمیل و یا کپی آن برای شما فکس شود و شما با همان نسخه به سفارت مراجعه نمایید.
    سفارت، به صورت سیستمی و از طریق کد رهگیری ثبت شده توسط دفتر اسناد رسمی بر روی دعوتنامه، اعتبار آن را کنترل و در رابطه با صدور ویزا برای شما تصمیم گیری خواهد نمود.
    اطلاعات بیشتر در رابطه با دعوتنامه، در این صفحه قابل مشاهده است. @یاسمن

  26. مجید
    7 فروردین 1394 در 16:35 | #26

    سلام یک سوال داشتم که اون ایمیل سایت ویزا الکترونیک هم جواب نمیدن///

    من از اوکراین عازم گرجستان هستم. پرواز نزدیک به باتومی ، به مقصد کوتایسی هست . حال اینکه پرواز برگشتی وجود نداره…
    من اگه پرواز رفت رو از یک ایرلاین به کوتایسی بگیرم، رزرو هتل من باتومی هست و بلیط برگشتم از تفلیس به اوکراین باشه با یه ایرلاین دیگه مشکلی بوجود نمیاد برای اخذ ویزا ؟

    چون هزینه بلیط هواپیما قابل برگشت نیست و همچنین هزینه ویزا اگر مطمئن باشم بهتر هست .

    ممنون میشم اگر اطلاعات دارید راهنمایی بفرمایید

  27. مجید
    7 فروردین 1394 در 16:46 | #27

    @مجید
    ببخشید پاسخ داده شد همین الان بالاخره جواب دادن…

    گفتن مشکلی نیست .

  28. یاسمن
    6 اردیبهشت 1394 در 12:38 | #28

    سلام. ببخشید برای پرداخت 50 دلار از طریق سایت ویزای آنلاین، میشه از سایت هایی که ویزا کارت یا مستر کارت آنلاین میفروشن خرید کرد؟ سایت ویزای آنلاین این کارتها رو قبول می کنه؟ این کارتها معمولا از کشورهای امارات و … صادر می شن.

  29. تفلیس.کام
    7 اردیبهشت 1394 در 10:11 | #29

    در حال حاضر به دلیل تحریم های بین المللی، دسترسی اتباع ایرانی مقیم ایران به کارت های اعتباری بین المللی ممنوع است. بسیاری از کارت هایی که توسط افراد و شرکت های واسطه برای ایرانیان صادر می شود، پس از مدتی ابطال و در برخی موارد حتی موجودی کارتها بلوکه می شود.
    برخی از بانک های ایرانی که از طریق واسطه های خارجی و به صورت محدود اقدام به صدور این کارت ها می نمودند نیز پس از مدتی دچار مشکل شده و در حال حاضر این امکان را ندارند.
    در صورتی که برای تهیه این کارت ها به اشخاص یا شرکت های واسطه مراجعه می کنید، نهایت احتیاط را در نظر بگیرید و از نگهداری موجودی زیاد در حساب کارت پرهیز کنید.
    سیستم صدور ویزای الکترونیکی در پذیرش کارت های اعتباری بین المللی صادر شده از کشورهای مختلف هیچ محدودیتی ندارد، اما برای انجام یک پرداخت موفق، صرفا در اختیار داشتن کارت اعتباری کافی نیست.
    بسیاری از درگاه های پرداخت بین المللی، از جمله در سیستم صدور ویزای الکترونیکی، برخی پارامترهای امنیتی نیز کنترل می شود که می تواند در وضعیت پرداخت تاثیر گذار باشد.
    به عنوان مثال، شما با کارتی که در امارات صادر شده است و موجودی کافی دارد از داخل ایران اقدام به پرداخت می کنید. در این حالت ممکن است به دلیل آنکه محل صدور کارت با محل پرداخت یکی نیست و یا اینکه پرداخت از داخل کشوری که تحت تحریم های بین المللی قرار دارد انجام می شود، کارت شما به دلیل ریسک بالا مورد پذیرش قرار نگیرد و عملیات پرداخت انجام نشود.
    البته موارد دیگری نیز می تواند در پرداخت شما موثر باشد که با کمی جستجو در اینترنت می توانید اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب کنید. @یاسمن

  30. حامد
    18 اردیبهشت 1394 در 12:10 | #30

    این مراحل از ویزای شنگن سخت شرده به جای این همه تشریفات اینا.راحت مثل آقا میرم ترکیه

  31. فرهاد
    21 اردیبهشت 1394 در 09:47 | #31

    با عرض سلام و تشکر فرآوان از بابت اطلاع رسانی و زمانی که برای نگارش و توضیحات صرف می نمایید.در حال حاضر آژانس هایی ادعا می کنند که قادر به گرفتن ویزای گرجستان برای اشخاص می باشند 1- آیا این ویزا از نوع الکترونیکی است؟ 2- ایا قابل اطمینان است و مسافر با خیال راحت از مرز زمینی مینواند عازم شودکه سر مز گرجستان-ترکیه دیپورت نشود؟ 3- در مورد ویزای الکترونیکی آیا به همراه بردن اصل مدارک(مثل سند مالکیت و اصل پرینت حساب و…)لازم است و مامور مرزی این موارد را از مسافر می خواهد یا خیر (آیا کپی اکتفا می کند یا اصل مورد نیاز است)؟ با تشکر مجدد از جنابعالی

  32. تفلیس.کام
    21 اردیبهشت 1394 در 10:06 | #32

    1- به آژانس مورد نظر بستگی دارد. در صورتی که از طریق سفارت اقدام شود، اصل پاسپورت متقاضی مورد نیاز است. در نتیجه اگر اصل پاسپورت از شما تحویل گرفته شد، به احتمال زیاد از طریق سفارت و در غیر اینصورت به صورت الکترونیکی برای ویزای شما اقدام می شود.
    2- داشتن ویزا و اجازه ورود به خاک کشور دو بحث جدا است. نه فقط گرجستان بلکه در همه کشورهای جهان ممکن است که علیرغم داشتن ویزا، پلیس مرزی به شما اجازه ورود ندهد.
    البته اینکه ویزای شما معتبر یا غیر معتبر باشد نیز بسیار مهم است. در صورتی که ویزای شما دارای اشکال باشد، ممکن است علاوه بر ممانعت از ورود برای شما تبعات حقوقی و کیفری، یا جریمه های سنگین و محرومیت از ورود به خاک گرجستان را نیز در پی داشته باشد.
    در انتخاب کارگزار برای درخواست ویزای گرجستان، نهایت دقت و احتیاط را به خرج دهید.
    3-همراه داشتن اصل تمامی مدارک در زمان ورود به گرجستان الزامی است و توسط پلیس مرزی کنترل می شود. در رابطه با مدارکی که به زبان های غیر انگلیسی و یا غیر گرجی صادر شده اند (سند مالکیت و …)، همراه داشتن ترجمه رسمی با تایید سفارت گرجستان در تهران کفایت می کند و نیازی به اصل آن ها نیست. @فرهاد

  33. عليرضا م
    21 اردیبهشت 1394 در 20:59 | #33

    ميشه آژانس معتبر معرفي فرمائيد . با تشكر .

  34. ایرسا
    23 اردیبهشت 1394 در 11:36 | #34

    سلام و با تشکر از سایت خوب و اطلاعات مفید سایت. ما (دو نفر!) از طریق مرز زمینی ارمنستان به گرجستان قصد سفر توریستی به این کشور را داریم. با توجه به اینکه سفر به وسیله اتوبوس یا قطار صورت میگیرد:
    1- امکان رزرو بلیط اتوبوس یا قطار از کشور ارمنستان به گرجستان، در ایران وجود ندارد. در این صورت چه باید کرد؟ و اینکه اصلا لازم است برای اخذ ویزای گرجستان از ایران اقدام شود یا از کشور ارمنستان؟
    2- در صورتی که هتل رزرو نشده باشد و اساسا قصد گرفتن هتل نداشته باشیم چه باید کرد؟ آیا مشکلی از این بابت وجود دارد یا مدارک رزرو هتل حتما مورد نیاز است؟
    3- فرموده بودید علیرغم داشتن ویزا ممکن است پلیس مرزی اجازه ورود به کشور گرجستان را ندهد. ممکن است بفرمایید در صورت داشتن پاسپورت بدون مشکل، به چه دلیل ممکن است از ورود به کشور جلوگیری شود؟ همچنین اقدامات لازم جهت جلوگیری از این امر را بفرمایید.
    4- لطفا بفرمایید دقیقا همراه داشتن اصل و یا کپی چه مدارکی در مرز زمینی ارمنستان به گرجستان توسط پلیس مرزی لازم است.
    5- پیشنهاد میکنید اقدام برای ویزا از طریق سفارت صورت گیرد یا به صورت اینترنتی؟

    با تشکر از تفلیس دات کام

  35. تفلیس.کام
    23 اردیبهشت 1394 در 12:38 | #35

    1- داشتن بلیط رفت و برگشت برای اخذ ویزای گرجستان الزامی است. اینکه امکان تهیه بلیط ارمنستان به گرجستان از ایران ممکن نیست، دلیل خوبی برای توجیه عدم داشتن بلیط رفت و برگشت نخواهد بود چون اصولا مشکلات اینچنینی مربوط به مسافر است و کنسول برای صدور ویزا، نمیتواند قوانین مصوب پارلمان را نادیده بگیرد.
    ضمنا با توجه به وجود سفارت گرجستان در ایران، اتباع ایرانی مقیم ایران، با پاسپورت ایرانی نمیتوانند درخواست ویزا خود را به سفارت گرجستان در کشور دیگری از جمله ارمنستان ارائه نمایند.
    2- طبق قانون، به منظور صدور ویزا، محل اقامت شما در گرجستان باید مشخص باشد. در صورتی که قصد رزرو هتل ندارید، باید به جای تاییدیه رزرو هتل، اجاره نامه رسمی محل اقامت خود در گرجستان و یا دعوتنامه رسمی از شخص حقیقی یا حقوقی مقیم گرجستان ارائه دهید. طبیعتا برای بسیاری از افراد ارائه تاییدیه رزرو هتل راحت تر خواهد بود.
    3-اصولا داشتن پاسپورت بدون مشکل و ویزا دلیل ورود به خاک یک کشور نیست. به عنوان مثال ترکیه صرفا فقط از یک مرز زمینی خود به اتباع عراقی اجازه ورود می دهد؛ در نتیجه اگر فردی عراقی علیرغم داشتن ویزا و پاسپورت بدون مشکل قصد ورود به ترکیه از سایر مرزهای غیر مجاز برای اتباع عراقی را داشته باشد، پلیس مرزی به وی اجازه ورود نخواهد داد. مرزهای روتین برای ورود اتباع ایرانی به گرجستان، واله و سارپی تعیین شده که هر دو بین ترکیه و گرجستان قرار دارد.
    به عنوان مثال دیگر، ممکن است پلیس مرزی بر اساس شواهدی که در اختیار دارد به این نتیجه برسد که هدف اصلی شما از سفر به گرجستان با هدف اعلام شده در زمان اخذ ویزا مغایر است (شما ویزای توریستی دارید ولی پلیس مرزی به این نتیجه می رسد که شما برای کار تجاری به گرجستان می روید)، در نتیجه ویزای شما ابطال و به شما اجازه ورود داده نخواهد شد.
    موارد بسیاری می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد که امکان توضیح همه آنها در اینجا وجود ندارد.
    4- همراه داشتن اصل همه مدارکی که برای درخواست ویزا ارائه داده اید الزامی است. در رابطه با مدارکی که به زبان های غیر انگلیسی و یا غیر گرجی صادر شده اند و تمایل ندارید اصل آنها را همراه داشته باشید (سند ملک در ایران، شناسنامه و …)، باید یک نسخه ترجمه رسمی از سند مورد نظر، که مورد تایید سفارت گرجستان در تهران قرار گرفته است را به همراه داشته باشید.
    5- از لحاظ اعتبار، روند صدور و مدارک مورد نیاز هیچ تفاوتی ندارد که به چه شکل اقدام می کنید. @ایرسا

  36. عبدالرضا
    23 اردیبهشت 1394 در 13:54 | #36

    با سلام و تشکر از سایت کامل و مفیدتون. من در حال برنامه ریزی برای سفر به ارمنستان و گرجستان و ترکیه از طریق مرز زمینی و با ماشین شخصی هستم. مسیر سفر به ترتیب از مرز نودوز ایران شروع و ایروان و خروج از ارمنستان از مرز ساداخلو و مرز سارپی در گرجستان جهت ورود به ترکیه می باشد. در پستهای قبلی دیدم نوشته بودید مرزهای واله و سارپی جهت ورود ایرانیان در نظر گرفته شده است.
    1-آیا از مرز فی مابین ارمنستان و گرجستان (ساداخلو) نمیشود به گرجستان وارد شد ؟
    2- آیا از سفارت گرجستان در تهران میشود ویزا (غیرالکترونیک) گرفت تا نیاز به بردن مدارک (بهمراه) نباشد ؟
    3- اصولا شما سفر زمینی به این شکل را امن و مطمئن می دانید یا توصیه نمیکنید.؟ جادههای گرجستان امن هستند ؟
    4- در صورتیکه از سایتهایی مثل Booking.com اقدام به رزرو هتل بکنیم، مورد قبول سفارت هست یا نه ؟

    با تشکر مجدد از پاسختون و همچنین سایت کاملا مفید شما.

  37. تفلیس.کام
    23 اردیبهشت 1394 در 15:17 | #37

    1- سفر اتباع ایرانی از جمهوری آذربایجان و ارمنستان به گرجستان توصیه نمی شود. قبلا در این رابطه توضیح داده شده است.
    2- همراه داشتن اصل مدارک ارائه شده برای اخذ ویزا ارتباطی با الکترونیکی یا غیر الکترونیکی بودن ویزا ندارد. در هر دو صورت همراه داشتن اصل مدارکی که برای اخذ ویزا ارائه شده است الزامی خواهد بود.
    3- انتخاب نوع سفر یک مسئله سلیقه ای است. در این رابطه نمیتوانیم توصیه ای بکنیم اما در مجموع، گرجستان کشور امنی است و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد.
    4- هر نوع رزروی که پرداخت هزینه آن برای سفارت قابل احراز نباشد، به عبارت دیگر، رزروهای شخصی بدون تایید پرداخت توسط آژانس مسافرتی معتبر و یا خود هتل، به خصوص رزروهای PAY LATER و FREE CANCELATION شانس صدور ویزا برای متقاضی را به شدت کاهش می دهد. @عبدالرضا

  38. فرهاد
    27 اردیبهشت 1394 در 09:17 | #38

    با عرض سلام و آرزوی موفقیت برای شما و تشکر از بابت اطلاعات بسیار مفید تان. در صورتیکه برای اخذ ویزای الکترونیکی از رزرو بلیط هواپیما(توسط آژانس) استفاده کرده و ویزا براین اساس صادر گردد آیا سپس می توان بصورت زمینی بااتوموبیل شخصی از مرز زمینی وارد گرجستان شد؟

  39. تفلیس.کام
    27 اردیبهشت 1394 در 09:33 | #39

    در صورت کنترل مدارک شما توسط پلیس مرزی و مطابقت آن با مدارک ارائه شده در زمان اخذ ویزا، باید دلایل مستند و محکمی برای این مسئله داشته باشید. به عنوان مثال باید بتوانید مدرکی مبنی بر اعلام لغو پرواز توسط شرکت هواپیمایی و عدم وجود پرواز جایگزین متناسب با شرایط شما در تاریخ مورد نظر، ارائه دهید.
    البته در این رابطه منع قانونی وجود ندارد و این موضوع کاملا به نظر شخصی افسر مهاجرتی بستگی دارد که مدارک شما را بررسی می کند؛ اما پلیس مرزی گرجستان، به دلایلی، ورود و خروج اتباع ایرانی را، به خصوص از مرزهای زمینی، با حساسیت بیشتری کنترل می کند.
    ضمنا، در زمان درخواست ویزا، می توانید گزینه ‘ به صورت هوایی به گرجستان سفر نمیکنم ‘ را انتخاب و به جای بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس یا مدارک کابوتاژ اتومبیل را در سیستم بارگذاری نمایید. @فرهاد

  40. ساناز عسگري
    27 اردیبهشت 1394 در 15:15 | #40

    با سلام
    1- آيا در مورد ويزاي الكترونيك بازم بايد به سفارت مراجعه كرد يا ويزا ايميل مي شود؟
    2- ما چهار نفريم با يك ماشين قصد سفر به گرجستان را داريم، هر چهار نفر بايد مدارك ماشين را بفرستيم؟
    3-هزينه ويزا در حال حاضر همان 50 دلار است؟
    4-اصل مدارك بانكي مبني بر تمكن مالي را بايد همراه داشته باشيم ؟نامه بانك كافي است ؟نامه بايد ترجمه شود ؟
    با تشكر فراوان

  41. تفلیس.کام
    27 اردیبهشت 1394 در 22:56 | #41

    1- برای دریافت ویزای الکترونیک نیازی به مراجعه به سفارت نیست.
    2- فردی که مالک ماشین است مدارک ماشین را در سیستم بارگذاری می کند و دیگران را به عنوان همراه معرفی می نماید.
    سایر افراد لازم نیست که مدارک ماشین را درسیستم بارگذاری کنند اما حتما مالک ماشین باید ابتدا درخواست ویزای خود را با معرفی سایر همراهان به ثبت برساند و سپس دیگر همراهان برای درخواست ویزا اقدام نمایند.
    3- مصوبه جدید پارلمان تا کنون توسط رئیس جمهور تایید و ابلاغ نشده است و فعلا هزینه ویزا همان 50 دلار است. از تاریخ 22 می 2015، برابر با 1 خرداد 1394، با توجه به تایید و ابلاغ مصوبه پارلمان توسط رئیس جمهور، هزینه ویزای الکترونیکی از 50 به 20 دلار آمریکا کاهش یافته است.
    4- از بانک بخواهید که گواهی تمکن مالی را، شامل صورت حساب و میانگین موجودی 3 ماه گذشته، به زبان انگلیسی برای شما صادر کند و اصل گواهی بانک را همراه داشته باشید.
    صدور گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی یک مسئله معمول است و شعب ارزی بانک ها به خوبی با آن آشنا هستند. @ساناز عسگري

  42. عبدالرضا
    27 اردیبهشت 1394 در 23:44 | #42

    با سلام مجدد. اول از همه پوزش برای مزاحمت مجدد و البته بدلیل پاسخگویی گرانقدر شماست که ما را جسور میکند.
    مچکریم.
    در سایت ویزای الکترونیک در قسمت پرسش و پاسخ نوشته ، ” با انتخاب کشوری که گذرنامه آنجا را دارید، مدارک لازم به شما جهت احذ ویزا اعلام میشود”. و با انتخاب کشور ایران مدارک دیگری غیر از بیمه و نامه بانک و واچر هتل و بلیط جهت ویزا در خواست نمیگردد. آیا سند ملک و … لازم است در مرز همراه باشد یا نه ؟ در اینصورت باید سند ترجمه و تایید سفارت داشته باشد ؟
    در مورد دارو، چه داروهایی میشود بدون نسخه همراه برد ؟ (مثل ژلوفن، سرماخوردگی و آنتی بیوتیک همانند آموکسی سیلین)

    با سپاس فراوان

  43. تفلیس.کام
    28 اردیبهشت 1394 در 07:07 | #43

    آنچه که در وب سایت درخواست ویزای الکترونیک به شما نمایش داده می شود، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا در شرایط عادی است و به صورت کلی همراه داشتن اصل مدارک ارائه شده برای درخواست ویزا در زمان ورود به خاک گرجستان الزامی است. اما ممکن است فردی برای سفر به گرجستان شرایط دیگری داشته باشد که مدارک را جایگزین می کند و قابل قبول است.
    به عنوان مثال ممکن است یک متقاضی با خودروی شخصی سفر کند، در نتیجه به جای بلیط، مدارک کابوتاژ اتومبیل را ارسال می کند.
    مسافر دیگری ممکن است آشنایی در گرجستان داشته باشد و نخواهد هتل رزرو کند، پس دعوتنامه آشنای خود را جایگزین تاییدیه رزرو هتل می کند.
    دیگری ممکن است در 3 ماه گذشته، میانگین موجودی و گردش قابل توجهی در حساب بانکی خود نداشته باشد و به منظور اثبات تمکن مالی، ترجمه سند ملکی که به نام خودش باشد و یا گواهی شغلی با تایید حقوق ماهیانه ارائه دهد.
    در وب سایت ویزای الکترونیک به همه این موارد اشاره نمیشود ولی امکان جایگزین کردن مدارک وجود دارد و در صورتی که مدرک جایگزین شده از شرایط و اعتبار لازم برخوردار باشد قابل قبول است.
    در صورتی که به جای گواهی تمکن مالی از بانک، ترجمه سند ملک ارائه می دهید و ترجمه رسمی و با تایید سفارت است نیازی به همراه داشتن اصل سند در مرز نیست. اما اگر ترجمه غیر رسمی و بدون تایید سفارت است، همراه داشتن اصل سند در مرز الزامی است.
    سند بدون ترجمه (رسمی یا غیر رسمی) را نمیتوانید برای اخذ ویزا ارائه دهید چون فقط مدارک به زبان انگلیسی یا گرجی برای درخواست ویزا قابل قبول است.
    همراه داشتن هیچ دارویی بدون نسخه پزشک متخصص که به تایید سازمان نظام پزشکی رسیده باشد و سپس ترجمه رسمی شده و مورد تایید سفارت قرار گرفته باشد توصیه نمی شود.
    حتی ورود قرص سرماخوردگی که در ایران استفاده می شود، به دلیل داشتن ترکیباتی که برای تولید انواع روانگردان کاربرد دارد، به گرجستان ممنوع است و عواقب بسیار بدی را برای فرد حامل در پی خواهد داشت.
    پلیس مرزی گرجستان نسبت به این موارد بسیار حساس است و تجهیزات و امکانات خوبی برای کشف آنها در اختیار دارد.

  44. هادی
    29 اردیبهشت 1394 در 15:29 | #44

    واقعاْ گفته اند که کلاغ هر چی زشت تر باشه ادا اطوارش بالاتره راست میگن.
    من تو چند ساعت بدون این همه ادا اطوار ویزای ایتالیا رو ماه قبل گرفتم.
    چند بار هم گرجستان رفتم 2 تا شرکت هم یکی تو منطقا آزاد poti و تفلیس ثبت کردیم و درخواست ما خوشبختانه ( به همین دلایلی که الان می بینم) اقامت رد شد.
    در مقایسه با ارمنستان هم امکانات زندگی بسیار محدود تر می باشد.
    خیلی جای تعجب داره کشوری با این امکانات و ثروت چرا اینقدر سخت گیری می کند.

  45. نگین
    30 اردیبهشت 1394 در 02:18 | #45

    سلام و سپاس از سایت خوب و واقعا مفیدتان ودر واقع تنها مرجع فارسی زبان قابل استناد در خصوس گرجستان
    سوال من این است که به همراه تعدادی از دوستان برای کارهای فیلم و عکاسی عازم گرجستان هستیم ، تمامی گروه دارای مدارک رسمی بین المللی در زمینه عکاسی و فیلمسازی هستند و یک شرکت بزرگ در ایران هم اسپانسر این برنامه است ،آیا نامه رسمی این کمپانی اسپانسر ( مرکز فرهنگی ) تاثیری دارد ؟؟ با توجه به نداشتن رایزنی فرهنگی سفارت گرجستان در تهران فکر می کنید تسهیلاتی برای صدور ویزا گروه ما قایل خواهند شد ؟؟؟ و اصولا آیا گزینه ویزایی برای فعالیت های فرهنگی اینچنینی دارند؟؟؟ ( مثلا بعضی کشورها ویزای خبرنگاری Press صادر می کنند )
    مثلا من کارت عضویت “فیاپ” ( فدراسیون جهانی عکاسان حرفه ای ) را دارم که برای دریافت ویزای اغلب کشورها از خیلی مدارک ” مثل تمکن مالی و رزرو هتل و .. ) معاف هستم … آیا به نظر شما این امکان برای دریافت ویزای گرجستان وجود دارد ؟؟؟

  46. نگین
    31 اردیبهشت 1394 در 14:45 | #46

    پاسخ من رو نمی دین ؟؟؟ :(((((

  47. تفلیس.کام
    1 خرداد 1394 در 17:16 | #47

    نگین :

    پاسخ من رو نمی دین ؟؟؟ :(((((

    تفلیس.کام یک رسانه خبری است و نه یک دفتر مشاوره اخذ ویزا! 😉 ما سعی می کنیم به سوالاتی پاسخ دهیم که جنبه عمومی داشته باشد و مورد استفاده سایرین نیز قرار گیرد.
    داشتن اسپانسر در ایران، فقط بحث داشتن تمکن مالی را تقویت می کند و تاثیر دیگری ندارد. داشتن اسپانسر در گرجستان که دعوتنامه رسمی برای شما ارسال کند نسبت به داشتن اسپانسر در ایران از اهمیت بیشتری برخوردار است.
    شرایط صدور ویزا برای خبرنگاران و نمایندگان رسانه های گروهی با افراد عادی متفاوت است. در حال حاضر امکان صدور ویزای الکترونیکی برای سفر خبرنگاران با هدف تهیه خبر، گزارش، مستند و … وجود ندارد و باید از طریق سفارت اقدام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با سفارت گرجستان در تهران تماس بگیرید.

  48. نگین
    2 خرداد 1394 در 19:45 | #48

    @تفلیس.کام

    ممنونم از پاسختون ، حق با شماست و این سوال جنبه عمومی نداشت ، دلیل سوالم راستش این بود که اینجا را تنها منبع صادق و موثق برای اطلاعات درست می شناختم .
    متاسفانه سفارت هم جواب درستی نمی دهد .
    ممنونم از شما

  49. احسان
    3 خرداد 1394 در 20:58 | #49

    با سلام
    اگر کسی بخواد از گرجستان وارد ترکیه شود، آیا باز هم بلیت برگشت لازم هست؟
    چقدر شرایط ویزای گرجستان سخت هست، چیزی در حد شنگن. خوبه حالا این کشور رو اصلاً اروپایی ها قبولش ندارن.

  50. تفلیس.کام
    4 خرداد 1394 در 11:09 | #50

    بله؛ اما منظور از بلیط برگشت، لزوما بلیط برگشت به ایران نیست. منظور بلیطی با تاریخ مشخص برای خروج از گرجستان به هر مقصدی است که شما برای ورود به آن ویزا دارید و یا از داشتن ویزا معاف هستید. @احسان

  51. مجید
    4 خرداد 1394 در 13:20 | #51

    @احسان
    تا اونجا که من اطلاع دارم بله من از اوکراین رفتم گرجستان بلیط رفت و برگشت لازم بود.
    چون خروجم از به سمت ترکیه و ایران بود من بلیط برگشت اوکراین رو بلیط بیزینس کلاس گرفتم وقتی وارد گرجستان شدم زنگ زدم کنسل کردم کل هزینه رو برگشت گرفتم و به سمت ترکیه خارج شدم.

  52. علی
    12 خرداد 1394 در 11:48 | #52

    با سلام،
    من قصد سفر زمینی بوسیله دوچرخه ( سایکل توریست) از ارمنستان به گرجستان از مسیر مرز ساداخلو رو در شهریور ماه دارم، سپاسگذارم میشم اگر برای اخذ ویزای گرجستان راهنمایی بفرمایید .

  53. فرهاد
    12 خرداد 1394 در 14:27 | #53

    @علی
    اینهمه راهنمایی تو همین صفحه و صفحات دیگه کردن دیگه! دیگه چه راهنمایی ای بکنن! همین مطالب رو بخونید راهنمایی میشید بعد اگر سوالی داشتید مطرح کنید بهتون جواب میدن مثل بقیه!

  54. مجتبی
    16 خرداد 1394 در 18:04 | #54

    سلام و خسته نباشید.برای کودکان نیاز به گرفتن ویزا هست؟

  55. تفلیس.کام
    16 خرداد 1394 در 19:29 | #55
  56. ایمان
    17 خرداد 1394 در 15:53 | #56

    باسلام.درمورد تمکن مالی سوالی که دارم اینکه فرزند و همسر که معمولا از حساب بنده استفاده میکنند،آنها چطور باید تمکن مالی را اثبات کنند؟البته درخواست از طریق الکترونیک منظورم هست؟آیا گزینه یا قسمتی برای توضیح دارد؟چون برای هرکس باید فایلهای خود شخص ارسال شود و اینکه اگر بفرض من بلیط ترکیش بگیرم و از طریق سایت ارسال کنم ولی با یک خط هوایی دیگر وارد شوم آیا مشکلی پیش می آید؟
    با تشکر

  57. ساناز عسگری
    17 خرداد 1394 در 22:52 | #57

    با سلام
    ما برای ویزای الکترونیک اقدام کردیم اما قسمتی که گفتید همراهان را معرفی پیدا نکردیم ، برای ویزای الکترونیک هر 4 نفر نیاز به تمکن مالی داریم یا مدارک سرپرست خانواده را برای همه ارسال کنیم ، گزینه مربوط به کاپتاژ ماشین فعال نیست
    مرسی از راهنمایی تون

  58. تفلیس.کام
    17 خرداد 1394 در 23:14 | #58

    گواهی تمکن مالی شما برای تمام اعضای خانواده قابل استفاده خواهد بود. میانگین موجودی در 3 ماه گذشته باید برای سرپرست تقریبا 10 میلیون تومان، برای همسر به اضافه 5 میلیون و برای هر یک از فرزندان به اضافه 2 میلیون تومان باشد. به عنوان مثال میانگین موجودی سرپرست، برای یک خانواده 4 نفره باید تقریبا معادل 19 میلیون تومان باشد. در زمان درخواست ویزا، قسمت همراهان را انتخاب و مشخصات همسر و فرزندانتان را وارد می کنید (برای درخواست ویزای سایر افراد خانواده هم همینطور) و در نهایت گواهی تمکن مالی خود را عینا برای سایر افراد خانواده نیز ارسال می کنید.
    در مورد سوال دوم، به طور کلی می شود گفت، در صورتی که شرایط و مدارک شما در زمان ورود به گرجستان با شرایط و مدارکی که در زمان درخواست ویزا اعلام کرده اید مغایر باشد، ممکن است دچار مشکل شوید. این مسئله کاملا بستگی به افسر مهاجرتی دارد که شرایط و مدارک شما را برای صدور اجازه ورود بررسی می کند. ممکن است در این رابطه از شما چیزی نپرسد و ممکن است از شما برای این تغییر توضیح بخواهد. به شما بستگی دارد که در صورت توضیح خواستن افسر مهاجرت، این مسئله را به چه صورت توجیه می کنید.
    هر چقدر شرایط شما در زمان ورود با زمان درخواست ویزا بیشتر متفاوت باشد، احتمال ایجاد مشکل برای شما بیشتر خواهد بود.
    به عنوان مثال 2 نفر در زمان درخواست ویزا، رزرو ترکیش را برای پرداخت نکردن جریمه کنسلی در صورت عدم صدور ویزا به جای بلیط ارائه می دهند. بعد از صدور ویزا یکی با پرواز آزال که قیمت مناسب تری دارد به گرجستان سفر می کند و دیگری ترجیح می دهد به صورت زمینی به گرجستان وارد شود. ریسک ایجاد مشکل و دیپورت برای هر دو وجود خواهد داشت اما ریسک فرد دوم که سفر هوایی را به زمینی تبدیل کرده برای دیپورت بیشتر خواهد بود. @ایمان

  59. ساناز عسگری
    17 خرداد 1394 در 23:20 | #59

    ما قسمت همراهان را پیدا کردیم اما نسبت دوست ندارد چه کاری می توانیم انجام دهیم ؟

  60. تفلیس.کام
    17 خرداد 1394 در 23:34 | #60

    مدارک کابوتاژ را در قسمت بلیط هواپیما بارگذاری کنید و تیک به صورت هوایی به گرجستان سفر نمی کنم را بزنید.
    ارائه گواهی تمکن مالی برای همه افراد مجردی که به همراه خانواده سفر نمی کنند الزامی است.
    شرایط گواهی تمکن مالی برای خانواده را از این قسمت مطالعه کنید. @ساناز عسگری

  61. ایمان
    17 خرداد 1394 در 23:56 | #61

    @تفلیس.کام
    ممنون بابت پاسخ ولی ارائه اسناد مالی به این صورت که شما فرمودید برای حالتی هست که همگی در یک گذرنامه باشند،درصورتیکه تقریبا گذرنامه با همراه دیگر وجود ندارد و اصلا طبق قانون ویزای الکترونیک هر مسافر باید گذرنامه جدا داشته باشد.درصورت پیشنهادی دارید؟

  62. ساناز عسگری
    18 خرداد 1394 در 00:06 | #62

    اون قسمت رو خوندم ، الان مشکل اینجاست که ما دو تا زوج هستیم با یک ماشین ،مدارک کاپتاژ رابرای هر دو زوج باید ارسال کنیم ؟چون نسبت ما باهم دوستی است بعنوان همرهان امکان معرفی آنها وجود ندارد

  63. شیوا
    18 خرداد 1394 در 15:35 | #63

    سلام خسته نباشید .برای سفر به گرجستان با کاپتاژمدارک چی لازم داریم.در مورد تمکن مالی .اگه همرا ه خواهر و مادرهم باشه اونها رو چطوری مشخص کنیم.

  64. تفلیس.کام
    18 خرداد 1394 در 15:41 | #64

    دوست عزیز، تصور شما اشتباه است! برای ارائه اسناد مالی به شیوه ای که توضیح داده شد، نیازی به همراه بودن همسر و فرزندان در پاسپورت سرپرست نیست و حتی با پاسپورت جداگانه هم می توانید به همین صورت عمل کنید.
    در صورتی که کنسول صلاح بداند، برای احراز نسبت افراد با هم، از شما خواهد خواست که ترجمه رسمی شناسنامه و یا سند ازدواج خود را نیز ارسال نمایید و در صورتی که نسبت افراد برای کنسول محرز باشد، مدارک اضافه درخواست نخواهد شد.
    در صورتی که نیاز به ارسال مدارک بیشتر باشد، از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می شود. @ایمان

  65. تفلیس.کام
    18 خرداد 1394 در 15:53 | #65

    نسبت را Guardian انتخاب کنید و دوستانتان را به عنوان همراه معرفی کنید. @ساناز عسگری

  66. ایمان
    22 خرداد 1394 در 09:18 | #66

    سلام.امروز یک ویزای الکترونیک درخواست کردم بالاخره.مراحل آسونی داره البته بحث کارت اعتباری هست که البته قبلا داشتم.

  67. عبدالرضا
    23 خرداد 1394 در 08:55 | #67

    @ایمان
    سلام، اگر ویزا رو گرفتید میشه بگید دقیقا چیکار کردید ؟ در ضمن بلیط هوایی داشتین یا با ماشین میخواین برین ؟ برا ووچر هتل چیکار کردین ؟
    ممنون

  68. ساناز عسگري
    23 خرداد 1394 در 09:16 | #68

    با سلام
    ببخشيد كه من اينقدر سوال دارم . ما يه اشتباهي انجام داديم و مدرك كاپتاژ رو فارسي فرستاديم الان بايد چيكار كنيم ؟

  69. تفلیس.کام
    23 خرداد 1394 در 09:50 | #69

    به احتمال زیاد با درخواست ویزای شما موافقت نمی شود و هزینه پرداختی غیر قابل استرداد خواهد بود. بعد از اعلام نتیجه درخواست قبلی، در صورتی که با ویزای شما موافقت نشده بود، مجددا درخواست ویزا کنید و هزینه ویزا را پرداخت نمایید.
    توجه داشته باشید، کلیه مدارکی که در زمان درخواست در سیستم بارگذاری می شود، باید به زبان انگلیسی و یا گرجی باشند. @ساناز عسگري

  70. ایمان
    23 خرداد 1394 در 15:03 | #70

    @عبدالرضا
    چشم حتما نتیجه اعلام میکنم.یک بلیط هوایی با ترکیس ایرلاین گرفتم بیمه و هتل هم گرفتم.البته بیمه اعتبار دارد ولی هتل را بعد از صدورویزا انشالا تغییر میدهم.

  71. علی
    24 خرداد 1394 در 10:03 | #71

    @فرهاد
    پسرم همه این راهنمایی ها برای کسایی هست که قصد سفر با تور ، هوایی و یا کاپوتاژ ماشین دارن ، من اشاره کردم برای سایکل توریست ها که کارت UCI و کارت سایکل توریست معتبر دارن و شرایط متفاوتی در سفر دارن وضعیت چجوریه

  72. فرهاد
    24 خرداد 1394 در 11:31 | #72

    @علی

    تفلیس.کام :
    تفلیس.کام یک رسانه خبری است و نه یک دفتر مشاوره اخذ ویزا! ما سعی می کنیم به سوالاتی پاسخ دهیم که جنبه عمومی داشته باشد و مورد استفاده سایرین نیز قرار گیرد.
    برای کسب اطلاعات بیشتر با سفارت گرجستان در تهران تماس بگیرید.

    در ضمن شاید من جای پدر شما باشم. توصیه من به شما اینه که ادبیاتتون رو تو برخورد با دیگران تغییر بدید چون میتونه نشون دهنده شخصیتتون باشه!

  73. ساناز عسگري
    27 خرداد 1394 در 09:01 | #73

    سلام
    ما امروز موفق به گرفتن ويزاي الكترونيك شديم ، سه شنبه هفته گذشته اقدام كرده بوديم ، چهار نفر بوديم و سفرمون زميني بود ، از راهنماييهاتون بسيار بسيار سپاسگذاريم

  74. ایمان
    28 خرداد 1394 در 01:26 | #74

    @ساناز عسگري
    چه خوب تبریک

  75. خانومی
    28 خرداد 1394 در 10:59 | #75

    @ساناز عسگري
    خوش بحالتون ، خوش بگذره . البته تفلیس سیل اومده و ظاهرا خسارات زیادی زده . لطفا از تجربیات اخذ ویزا و سفر به گرجستان برای ما بنویسید.

  76. علی
    29 خرداد 1394 در 10:36 | #76

    سلام خسته نباشید ممنون از زحمات شما لطفا بفرما ‌یید برای اخذ ویزای یک ساله هم بلیط هواپیما یا گاپوتاژ لازم است یا نه

  77. علی
    29 خرداد 1394 در 10:38 | #77

    ممنون ومتشکر از لطف ومحبت بی دریغ شما عزیزان

  78. امیر
    29 خرداد 1394 در 13:50 | #78

    @ساناز عسگري
    سلام لطفا قدم به قدم از واریز پول گرفته تا ریزترین مورد برای گرفتنن ویزا رو برای ما هم بگین ممنون میشم

  79. جواد
    31 خرداد 1394 در 19:28 | #79

    سلام خدمت شما
    سوالی داشتم:
    ما 5 دوست هستیم که با هم می خواهیم گرجستان برویم. لطفا بفرمایید فرم ویزا را چطور پر کنیم؟ یعنی در قسمت همراهان چه چیزی را وارد کنیم و همچنین آیا در فرم ویزا نماینده را هم باید وارد کنیم؟
    ممنون

  80. ساناز عسگري
    1 تیر 1394 در 08:58 | #80

    @امیر
    سلام
    ما كاملا بر اساس راهنماييهاي سايت عمل كرديم

  81. محمد رضا
    1 تیر 1394 در 11:58 | #81

    ساناز عسگري :
    @امیر
    سلام
    ما کاملا بر اساس راهنماییهای سایت عمل کردیم

    خانم عسگری درست فرمودند واقعا اطلاعات دقیق و خوبی را عزیزان در اختیار عموم قرار دادند که برای من هم کارامد بود.
    از زحماتی که میکشید و این اطلاعات را بصورت رایگان و بدون چشم داشت در اختیار همه قرار میدهید بسیار ممنونیم.

  82. امیر
    2 تیر 1394 در 01:11 | #82

    سلام تنها مشکل من واریز پول ویزا هست من نه

  83. عبد الرضا
    2 تیر 1394 در 15:28 | #83

    من در هنكام سال تحويل عيد٩٣به مرز واله رسيدم البته بدون ويزا ولي افسران اداره مهاجرت باديدن سابقه سفر من به اتحاديه اروبا ويزاي ٥روزه اي صادر كردن ولي به دليل قانوني مجبور شدم سي و هفت روز در تفليس باشم وتابستان هم يونان بودم البته ديكه ميترسم وارد تفليس بشم و ميخوام براي ويزاي سويس اقدام كنم .با اين حساب فكر كنم با اينهمه سر سختي ويزا تفليس داشتنش ميتونه سابقه خوبي براي كرفتن ديكر ويزاها امريكا و كانادا باشه.نظرتونو ميخواستم بدونم ممنون

  84. مجید
    3 تیر 1394 در 10:29 | #84

    @امیر

    ایران که کلا مسخره بازی هست… من2 بار خودم ویزا رو گرفتم از سایت وقتی اوکراین بودم… الان میخوام بگیرم هم کارت اعتباری دارم خودم هم باقی مدارک رو اما بلیط اتوبوس رو لازم دارم که هیچکدوم از این اتوبوس رانی ها بلیط رو نمیدن به شما که برای ویزا اقدام کنید … میگن باید ویزا داشته باشید یا بدین به ما براتون میگیریم 100 ت !!! یعنی همین 3 سال به 3 سال که میام ایران باید اعصابم خورد بشه برگردم . همه چی بازار سیاه و کلاهبرداری و واسطه بازیه

    البته امیدوارم شما بلیط یا مدارک سفر با ماشین خودتون یا بلیط هواپیما روداشته باشید وگرنه کارتون به این واسطه ها میخوره

  85. ایمان
    6 تیر 1394 در 01:34 | #85

    ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺍﻣﻮﺭ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩ،
    ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺗﺼﻤﯿﻤﺎﺕ ﺟﺪﯾﺪ ﺩﻭﻟﺖ، ﺍﺯ ﺗﺎﺭﯾﺦ ۲۵ ﮊﻭﺋﻦ
    ۲۰۱۵ (۴ ﺗﯿﺮ ۱۳۹۴ ) ، ﺍﺗﺒﺎﻉ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻭﯾﺰﺍﯼ
    ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯿﮑﯽ ﮔﺮﺟﺴﺘﺎﻥ ، ﻣﻠﺰﻡ ﺑﻪ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺑﻠﯿﻂ ﺭﻓﺖ ﻭ
    ﺑﺮﮔﺸﺖ، ﺗﺎﯾﯿﺪﯾﻪ ﺭﺯﺭﻭ ﻫﺘﻞ، ﺑﯿﻤﻪ ﻣﺴﺎﻓﺮﺗﯽ ﻭ ﮔﻮﺍﻫﯽ
    ﺗﻤﮑﻦ ﻣﺎﻟﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ.
    ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺍﻣﻮﺭ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﮔﺮﺟﺴﺘﺎﻥ، ﻣﺪﺍﺭﮎ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﺮﺍﯼ
    ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻭﯾﺰﺍﯼ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯿﮑﯽ ﮔﺮﺟﺴﺘﺎﻥ ﺗﻮﺳﻂ
    ﺍﺗﺒﺎﻉ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ، ﺻﺮﻓﺎ ﯾﮏ ﻗﻄﻌﻪ ﻋﮑﺲ ﻭ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺻﻔﺤﻪ
    ﺍﻭﻝ ﭘﺎﺳﭙﻮﺭﺕ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
    ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ، ﺯﻣﺎﻥ ﻻﺯﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺻﺪﻭﺭ ﻭﯾﺰﺍﯼ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯿﮑﯽ ﺍﺯ
    ۱۰ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ۵ ﺭﻭﺯ ﮐﺎﺭﯼ ﮐﺎﻫﺶ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﺍﯾﺮﺍﻥ،
    ﺳﺮﯾﻌﺘﺮ ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ، ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﺯ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ
    ﻭﯾﺰﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﺁﮔﺎﻩ ﺷﻮﻧﺪ.
    ﺩﺭ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﺳﻔﺮ ﺍﺧﯿﺮ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﮔﺮﺟﺴﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ،
    ﺷﻬﺮﺩﺍﺭ ﺗﻔﻠﯿﺲ، ﺍﺯ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺗﺴﻬﯿﻼﺕ ﺟﺪﯾﺪ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ
    ﺻﺪﻭﺭ ﻭﯾﺰﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﻣﺠﺪﺩ ﭘﺮﻭﺍﺯﻫﺎﯼ
    ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻣﯿﺎﻥ ﺩﻭ ﮐﺸﻮﺭ ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﻭﻗﻔﻪ ﺍﯼ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻫﻪ
    ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ?
    این خبر صحت داره؟

  86. محمد خالقی
    6 تیر 1394 در 12:50 | #86

    سلام
    نحوه تکمیل فرم سایت e visa رو کسی نمیگه ؟؟
    من هرچی میزنم نمیشه

  87. آسمان
    6 تیر 1394 در 16:42 | #87

    @ایمان
    شما خبر 4 تیر رو برداشتی کپی کردید و میگید صحت داره؟ خوب خبر صحت داره که خبر رو منتشر کردن دیگه.

  88. ایمان
    8 تیر 1394 در 01:38 | #88

    @آسمان
    سلام آسمان-من این خبر را از یک منبع ناشناس دیده بودم و صحتش را از این صفحه درخواست کرده بودم حالا اگر جواب مثبت یا منفی بود نیازی به نامه نگاری طولانی نبود بله یا خیر کفایت میکرد.اگر دقت کنید من منبع را هم ننوشتم چون چیزی نداشت.

  89. ابوذر
    8 تیر 1394 در 06:15 | #89

    سلام دوستان
    پاسپورت خانمم تا برج 11 اعتبار داره من هم میخوام واسه این ماه برم گرجستان . ایا تقریبا 7 ماه اعتبار کافیه ؟
    اعتبار پاسپورت : 19-11-94
    زمان ورود تقریبی : 22- 4 – 94
    تقریبا 6 ماه و 3 هفته اعتبار داره
    ممنون از راهنمایی دوستان

  90. تفلیس.کام
    8 تیر 1394 در 09:32 | #90

    در صورتی که در زمان درخواست ویزا، تاریخ ورود خود را حداکثر تا 20 تیر اعلام نمایید مشکلی نخواهید داشت. در صورتی که در زمان درخواست ویزا، تاریخ ورود را بعد از 20 تیر اعلام نمایید، پاسپورت همسر شما برای ورود به گرجستان معتبر نخواهد بود.
    توجه داشته باشید لزومی ندارد که تاریخ اعلامی در زمان درخواست با تاریخ دقیق ورود مطابق باشد؛ در واقع شما در زمان درخواست، تاریخ ورود را حداکثر تا 20 تیر اعلام می کنید ولی پس از صدور ویزا می توانید در تاریخ 22 تیر به گرجستان وارد شوید. @ابوذر

  91. محسن
    8 تیر 1394 در 16:53 | #91

    با سلام
    آیا می توان درخواست ویزای الکترونیک همه افراد خانواده را با یک ایمیل داد؟ (یعنی همه افراد خانواده موقع درخواست ویزای الکترونیکی، یک ایمیل بدهند؟)
    ممون

  92. سامان
    10 تیر 1394 در 14:07 | #92

    با سلام.برای ورود به گرجستان از مرز ترکبه دقیقا از کدوم گمرک باید وارد شد.ایا امکان اخذ ویزا در مرز به هنگام ورود هست؟ چه مدارکی لازم میباشد.؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  93. ساناز عسگری
    12 تیر 1394 در 07:24 | #93

    سلام دوستان
    ما امروز وارد گرجستان شدیم ، به هیچ عنوان باوخودتون قرص نیارید ، ما نزدیک بود به دردسر بیفتیم که بخیر گذشت ولی با کلی استرس

  94. کامران
    12 تیر 1394 در 08:20 | #94

    سلام
    دوستان فرایند اخذ ویزای الکترونیکی خیلی راحت شده. من یک شنبه درخواست دادم و جمعه ساعت 1 بامداد ویزا برایم ایمیل شد (دقیقا 5 روز). البته یه نکته بد داره که توش نوشته افسران مرزی حق دارن با وجود ویزای الکترونیک در مرز شمارو ریجکت کنن! البته به عقیده خودم این کارو بی مورد نخواهند کرد مگر اینکه پاسپورت شما اعتبار کافی و یا شرایطی که در هنگام درخواست ویزای الکترونیک اظهار نمودید رو نداشته باشه.

  95. کامران
    13 تیر 1394 در 13:35 | #95

    سلام
    آیا کسی جدیدا با ویزای الکتروینیکی از مرز زمینی وارد گرجستان شده؟
    چه مدارک دیگری در مرز مطالبه می کنند؟
    از کدام مرز وارد شدید؟
    بیمه نامه می خواهند؟
    رزرو هتل نیاز است؟

  96. امیر
    13 تیر 1394 در 14:09 | #96

    سلام دوستان
    مشتری های گرجی من که براشون کفش میفرستم میگن ایران برای ورود مردم گرجستان ویزا گذاشته.یعنی از سه شنبه گرجی ها هم ویزا میخوان.این هم عوض اون همه سختگیری برای ایرانیها

  97. ایمان
    14 تیر 1394 در 15:10 | #97

    @کامران
    سلام-این یک فانون کلی هست و در تمام ویزاهایی که برای هر کشوری صادر میشه این جمله نوشته شده.خیلی کم پیش میاد کسی رو برگردونن.

  98. محمد
    14 تیر 1394 در 15:12 | #98

    البته امیر جان این مسئله از روی کینه نیست, این قرارداد دو طرفه بود که باید لغو میشد, یعنی در ازای برداشتن ویزای ما اونها برداشتن و باید برعکسش هم زودتر اتفاق میافتاد اما این قضیه افتخاری نیست, چون هرکسی بتونه توریست و خارجی بیشتری جذب کنه موفق تره, الان اروپایی ها به ما سخت تر ویزا میدن ولی ما در فرودگاه هم ویزا بهشون میدیم, این قضیه به نفع ماست حتی اگر ویزا رو براشون برداریم بیشتر به نفع ماست. دیدید که با اون اشتباه چه بلایی هم سر دولت و مردم گرجستان اومد.

  99. امیر
    15 تیر 1394 در 01:19 | #99

    @محمد
    آقا محمد فرمایش شما درست اما کلا ما از لحاظ توریسم دچار فقر هستیم . البته باید بگم من مخالف سرسخت ویزا هستم هر چه قدر ویزا نباشد گردشگر بیشتری میاد امیدوارم این مسئله ویزای گرجی ها حل بشه چون مشتری های ما با مشکل رو برو میشن

  100. 15 تیر 1394 در 08:21 | #100

    سلام تفلیس جان ، تو رو خدا سوالات منم چاپ کن تا دوستان یا خودت کمک کنین :

    1: الان ویزای الکترونیک من اومده ، گفته لب مرز باید بیمه و بلیط برگشت و وچر هتل هم داشته باشی . این درسته ؟ لب مرز میخوان ؟ من فقط عکس و پاسپورت رو فرستادم تا ویزا بیاد . که اومد.

    2: از مرز ارمنستان مشکلی پیش میاد که بریم ؟

    ممنون از دوستان

  101. تفلیس.کام
    15 تیر 1394 در 12:07 | #101

    1- بله. علاوه بر موارد ذکر شده، همراه داشتن پول کافی برای پوشش هزینه های سفر نیز الزامی خواهد بود.
    2- سفر از خاک ارمنستان و جمهوری آذربایجان به گرجستان برای اتباع ایران توصیه نمی شود. نقاط رسمی تعریف شده برای ورود زمینی اتباع ایران، مرزهای ‘ واله ‘ و ‘ سارپی ‘، میان گرجستان و ترکیه است. @ابوذر

  102. سعید
    17 تیر 1394 در 12:07 | #102

    سلام دوستان آیا برای در خواست ویزای الکترونیکی بحث مستر کارت به نام متقاضی (حک بودن نام درخواست کننده) منتفی شده است ؟ یعنی با یک مستر کارت میشود چند ویزا درخواست کرد؟

  103. مهران
    17 تیر 1394 در 18:10 | #103

    سلام !! داشتن بیمه مسافرتی حتما لازمه !؟؟؟؟؟؟؟! من الان ویزا دارم و میخوام زمینی از سارپ برم باتومی . امکانش هست که به خاطر بیمه گیر بدن ؟اگه گیر دادن اونجا میشه تهیه کرد ؟

  104. امین
    18 تیر 1394 در 01:22 | #104

    سلام
    الان من ایروانم ، ویزا دارم میخوام برم گرجستان ، نگران شدم یعنی نمی شه رفت از اینجا ? دوم اینکه بیمه می شه از مرز گرفت ? چون بیمه ندارم

  105. رضا
    18 تیر 1394 در 14:52 | #105

    سلام رفقا. ما دیروز از مرز سارپی وارد گرجستان شدیم. کلیه مدارک رو هم آماده کرده بودیم ولی چیزی نخواستند. فقط کپی ویزای الکترونیک رو چک کردن و فقط قصد از سفر رو پرسیدن. حتی بیمه و هتل و… رو هم نخواستن. خیلی هم سریع وارد شدیم.

  106. خشایار
    19 تیر 1394 در 00:17 | #106

    سلام
    تقریبا همه موارد رو خوندم ولی یک مقدار گیج کننده و مبهم هست جریان!
    اگر قانون گفته ایرانی ها دیگه ووچر هتل و بلیط رفت و برگشت و بیمه و تمکن مالی نمیخوان پس چرا میگید باز لب مرز به این موارد نیاز هست؟! خوب کسی که میخواد زمینی بره بلیط که طبیعتا نداره و هتل هم اصولا در کار نیست و خوب خونه میگیره!
    میشه لطفا دقیق و مستند چه مسئولین محترم سایت و چه دوستانی که 15 روز اخیر رفتن توضیح بدن کسی که میخواد زمینی بره دقیقا چه اتفاقی واسش میوفته و دقیقا چه چیزی لازم داره واسه وروود به گرجستان؟
    ممنون چون ما در حال برنامه ریزی برای سفر طی یک ماه آینده هستیم

  107. امید
    19 تیر 1394 در 11:04 | #107

    @محسن
    امکان درخواست ویزا با یک ایمیل برای همه اعضای خانواده فراهم است. من با یک ایمیل برای سه نفر درخواست دادم و ویزا هم بعد 6 روز آمد

  108. آسمان
    19 تیر 1394 در 18:12 | #108

    قانونا بلیت رفت و برگشت و واچر هتل و بیمه نامه مسافرتی برای ورود به گرجستان لازمه و باید همراه داشته باشین اما اگر نداشته باشید به شانستون برمیگرده. ممکنه از 10 نفر این مدارک رو بخوان و از 4 نفر نخوان و اگر نداشته باشید و افسر مهاجرت ازتون مدارک بخواد قطعا دیپورت میشید. همین اتفاق برای من افتاد لب مرز از من مدارک خواستن و چک شد حتا برای یک آقایی که میگفت تو تفلیس مغازه داره زنگ زدن محل کارش و استعلام گرفتن و از بعضیها مدارک خاصی نخواستن.

  109. علیرضا
    20 تیر 1394 در 02:08 | #109

    سلام من هفته گذشته از طریق یکی از اقوام که در تفلیس هست تقاضا ویزا دادم امشب جوابش اومد و ویزا ندادن.ظاهرا دیگه ویزا برای ایرانیها به این طریق صادر نمیشه.لازم به ذکر است که حدود دوهفته پیش این وتزا برای اقوام ما صادر شده و هر اتفاقی افتاده تو این چند روز اخیر بوده.اولا اگر زحمتی نیست در این زمینه اطلاعاتی به دست آوردین اطلاع رسانی کنین .و در ثانی اگر ممکنه بگین چه مدت باید بگذره تا بتونم دوباره درخواست ویزا بدم؟ ممنون

  110. امیر
    22 تیر 1394 در 11:08 | #110

    سلام من ویزای الکتریکی درخواست داده بودم و ویزا هم اومده و چهارشنبه راه می اوفتیم فقط یه مشکل من تو درخواست ویزا حرف انگلیسی جلوی شماره پاسپورتم رو ننوشتم چون تو فارسی نبود .سفارت رفتم گفتن مونده به مامور لب مرز که اجازه ورود بده یا نه؟می خواستم بدونم آیا چنین اتفاقی تا حالا برای شما افتاده چی شده؟

  111. خشایار
    23 تیر 1394 در 00:52 | #111

    کسی نیست جواب پست قبلی من رو بده؟! ممنون میشم دوستانی که 15 روز اخیر زمینی رفتن دقیقا بگین چکار کردن و لب مرز چه اتفاقی افتاده و چی ازشون خواستن

  112. علی
    23 تیر 1394 در 10:03 | #112

    سلام به دوستان
    با استفاده از ویزای الکترونیکی چن نفری از همشریام خیلی راحت تونستن برن . قضیه کلا” فرق کرده دیگه عین قدیما نیست فقط اصلا” و اصلا” با خودتون دارو نبرین حتی استامینوفن یا هرقرص یا شربت یا آمپول حتی به قوطی ویتامین ث هم گیر میدن.

  113. رضا
    24 تیر 1394 در 22:52 | #113

    @خشایار
    سلام. با تغییرات جدید داشتن ویزای الکترونیکی اجباریه. ورود اتومبیل هم با راننده اش از درب ترانزیت ماشین انجام می شه. بقیه مسافرا وارد سالن ترانزیت می شن. هنگام پاسپورت چک در مرز زمینی گرجستان افسر ویزا دلیل و مدت و محل اقامت شما رو می پرسه. این در تمام دنیا معمول و از وظایف افسرگذرنامه ست. حتی در مورد کشوری مثل ترکیه که لغو ویزا هستیم هم می تونه بپرسه و راه بده یا نده. پاسخ شما برای افسر باید راضی کننده باشه. حالا رزرواسیون هتله یا مقصدی که در نظر گرفتین و برنامشو برای اون توضیح می دین.

  114. محسن
    25 تیر 1394 در 16:59 | #114

    سلام
    آیا برای بچه 5 ساله، هنگام درخواست ویزا، باید شناسنامه پدر و مادر و صفحه دوم آنها هم ترجمه و ارسال شوند؟
    ممنون می شوم اگر زودتر پاسخ بدهید.
    با تشکر

  115. تفلیس.کام
    30 تیر 1394 در 22:55 | #115

    خیر. کودک باید پاسپورت جداگانه داشته باشد. @محسن

  116. صمد
    1 مرداد 1394 در 12:02 | #116

    سلام دوستان
    برا گرفتن ویزای D از سفارت گرجستان بر اساس یک قرارداد کاری و دعوتنامه رسمی چه مراحل و مدارکی مورد نیاز سفارت هست؟
    میشه راهنمایی کنید؟ من 10 روز دیگه وقت سفارت دارم
    ممنون

  117. صمد
    1 مرداد 1394 در 12:04 | #117

    من برای خودم دعوتنامه کاری به همراه قرارداد رسمی کار دارم و برای خانمم هم دعوتنامه
    گواهی کاری از بانک و بیمه هم داریم
    پرواز هم رزرو داریم
    آیا قرراداد کاری جای رزرو اولیه هتل رو می گیره؟
    کلا هر چی اطلاعات دارین بمن بدین دوستان
    ممنونم

  118. شهلا اقتداري
    3 مرداد 1394 در 12:40 | #118

    سلام
    من واقعا براي هزينه ويزا سردرگم شدم اژانس ها قيمت هاي مختلف اعلام ميكنن ٦٣دلار٤٠دلار٧٠دلارو١٠٠هزارتومان ،ميشه لطفا منو راهنمايي كنيد؟

  119. فرهاد
    4 مرداد 1394 در 09:05 | #119

    @شهلا اقتداري
    هزینه ویزا الکترونیکی گرجستان در مجموع 20.5 دلار آمریکا است.طبیعتا اونی که 100 هزار تومان بابت ارائه این خدمات میگیره از بقیه منصف تره چون ارزان تر حساب میکنه.
    از لحاظ خدمات هم کاری که انجام میشه در جاهای مختلف با هم تفاوتی نداره.یعنی اونی که 70 دلار که تقریبا 250 هزار تومن میشه می گیره همون کاریو انجام میده که اون 100 هزار تومنی انجام میده.

  120. منصور انتونی
    4 مرداد 1394 در 11:43 | #120

    با سلام

    من به تازگی از گرجستان برگشتم تقریبا ده روز انتهایی تیر را انجا بودم اولین سفرم به این کشور بود… در کل خاطر جمع بودم نسبت به اینکه هیچکدام از وسایل غیرمجاز(انواع داروها و…) همراهم نبود هرچند نه لب مرز هنگام ورود و نه خروج وسایل را چک نکردند و جالب اینجا بود که وقتی به مرز ایران هم رسیدیم مامور نیروی انتظامی فقط پاسپورتها را چک کرد و مهر ورود به ایران را زد… کلا هیچ جا چمدان ما و مسافران دیگرو هم نگشتند!!!(ای کاش …)

    بهر حال اگر خواستید سفری کم هزینه و شاد داشته باشید با من تماس بگیرین راهنماییتون کنم

    فقط یک سوال از اساتیدی که همین اواخر ویزای الکترونیکی گرفتند اینکه آژانس از ما 240 تومان بابت ویزا و بیمه مون گرفت و میگفت که به مجردا به این راحتی ویزا نمیدن برا همین سفارشی برامون ویزا گرفته و اینا… آیا این گفته صحت داره به مجردا راحت ویزا نمیدن؟ و هزینه اضافی بابت ویزا از ما نگرفته ن؟؟؟

  121. نامی
    5 مرداد 1394 در 08:16 | #121

    من از دوستان خودم شنیدم که برای یک ماه آینده ویزای گرجستان برای ایرانی ها لغو شده و ایرانی ها می تونن با پاسپورت وارد گرجستان بشن. آیا این اخبار صحت داره؟ یا اینکه حتما باید ویزای الکترونیک گرفت.
    اگه باید ویزا بگیریم پس راهنمایی کنید که چطور می تونیم مبلغ صدور ویزا (۲۰ دلار) پرداخت کنیم.

  122. کامران
    5 مرداد 1394 در 09:50 | #122

    لطفا اگر کسی طی 15 روز اخیر از طریق مرز سارپی به صورت زمینی وارد گرجستان شده ، تجربیات رو به اشتراک بگذاره.
    با تشکر

  123. علی
    12 مرداد 1394 در 10:35 | #123

    برای سفر به گرجستان ویزای الکترونیک ضروریه.ویزای الکترونیک 2 صفحه کاعذه که مثل قبلنا به پاسپورت چیزی نمیچسبه

    و با پاسپورت باید در مرز همراهتون باشه . مبلغشم درسته 20 دلاره ولی کسایی که ویزا میگیرن هم باید سود داشته

    باشن که هرکی پایین تر گرفت منصف تره . که معمولا” 40 دلار یا 150 هزار تومان میگیرن. فقط وضع زمینی ترکیه یکم خرابه کردها شورش کردن تا میتونین فعلا” حداقل با سواری خودتون مسافرت نکنین

  124. الیاس
    12 مرداد 1394 در 18:45 | #124

    من باماشین سواری خودم که قبلا درخواست ویزای الکترونیکی کرده بودیم به محض رسیدین ویزا پنج روز بطول(درتاریخ سوم مرداد) انجامیدعازم گرجستان ازگمرک سارپی وارد شدیم خیلی راحت پلیس بسیارمادبانه برگ فتوکپی ویزا راازمون گرفت پاسپوتان را مهر نمود فقط ازمون به زبان ترکی استانبولی پرسید برای چه هدفی میرویدگفتیم برای گردش وتفریح دیگرسوالی ازمانپرسید.فقط جهت اطلاع یاداوری کنم کسانی که سفرزمینی رادارد ازگمرک پاسوف واردگرجستان بشودچونکه مرزسارپی خیلی شلوغ هست ما نزدیک چهارساعت توصف موندیم ولی اومدنی ازمرز پاسوف اومدیم که اونجا همیشه خلوته درضمن جاده های ترکیه نزدیکیهای شهرارتوین وهمچنین مسیراردهان پاسوف جاده سازی هست که کمی تردد ماشینها راکند کرده .

  125. منصور انتونی
    13 مرداد 1394 در 13:17 | #125

    با سلام خدمت شما…

    آقایون راسته که ویزا به مجردها نمیدن یا نه؟ (کسی هست پسر مجرد بشناسه برای اولین بار ویزا الکترونیکی گرفته باشه منظورم طی یک ماه گذشته ست)

    یک مشکل دیگه هم دارم من از کسی تو گرجستان پول طلب دارم که برای کار بهش داده ام… الان میخواست بهم برگردونه چیکار باید کنیم؟

  126. کامران
    13 مرداد 1394 در 13:37 | #126

    الیاس جان ممنون از اطلاعات مفیدتون. از شلوغی کردهای پ ک ک ترکیه خبری نبود؟ جاده ها تو ترکیه از این نظر امن هست؟ من می خوام 15 مرداد از بازرگان برم ارزروم و ترابزون و بعد از مزر سارپی برم باتومی و تفلیس و از پاسوف برگردم ترکیه و ایران.

  127. kamran
    16 مرداد 1394 در 13:02 | #127

    سلام من تا حالا گرجستان نرفتم ولي مادره مادر بزرگم اصالتا گرجستانيه من با توجه به اينكه جد مادريم گرجستانيه برا من اين امتياز حساب ميشه يا نه يعني اگه بخوام برم گرجستان ارفاقي و يا مزايايي برا من كه جد مادريم گرجيه حساب ميشه يا نه

  128. تفلیس.کام
    16 مرداد 1394 در 20:31 | #128

    خیر. @kamran

  129. mohammad
    25 مرداد 1394 در 14:58 | #129

    با سلام فقط میخواستم بدونم من ویزا 4 ماه مولتی دارم میتونم فقط بیلط رفت زمینی به گرجستان و بگیریم یا نه باید فقط رفت وبرگشت باشه و رزرو هتل هم داشته باشم وقتی من ویزا دارم اینطور ایرادی میتونن بگیرن؟؟؟

  130. پويا
    2 شهریور 1394 در 00:41 | #130

    با عرض سلام و خسته نباشيد
    من ميخواهم ٢ هفته ديگر به گرجستان سفر داشته باشم اما خواهر من از هلند خونه اي رو براي ٢ هفته رزرو كرده و براي من بليطي از طريق تركيه گرفته ميخواستم بدونم رزرو هتل براي من لازمه يا نه ؟
    يا اينكه فقط ايميل رزرو خانه كافيه

  131. جواد
    7 شهریور 1394 در 19:21 | #131

    @منصور انتونی
    سلام چطورمیشه با شما تماسگرفت

  132. امیر
    12 شهریور 1394 در 10:51 | #132

    با سلام
    من 2هفته پیش خودم از طریقه سایت ویزای گرجستان اقدام به گرفتن ویزا کردم البته پولشو از طریق ویزا کارت دوستم که تو باکو زندگی میکنه ویزا واسه خودم خانمم و دوستم با خانمش
    هزینه ویزا با کارمزدش 20.5 دلار شد
    زمینی با تندرم از ترکیه رفتیم از مرز پسوف رفتیم اول تفلیس رفتیم بعد4 روز هم رفتیم باتومی از مرز سارپی هم برگشتیم
    تو مرز پسوف فقط مامور مرزبانی ازمون سوال کرد که داروهای کدیین دار دارین یا نه والسلام سواال دیگه ای نکردن نه پرسیدن رزرو هتل داری یا بیمه داری یا نه
    ماشینم هم اومدن بگردن گفت خانم داری (منظورش متاهل هستی بود)بعدش اصلا نگشت ماشینو راحت در عرض یه ربع رد شدیم
    برگشتنی هم به شانس ما اصلا نگشتن
    اونجور که من برداشت کردم به مجردها زیاد گیر میدن
    به همه کسانی که این مطلبمو میخونن توصیه ئمیکنم حتما برین گرجستان من بار دومم بود رفتم واقعا ارزش سفر داره مردمش عالی هستن پلیسش حرف نداره(هرچند که منو جریمه کرد)امنیت و ارامش وقیمت اپارتمانها و غذاهاش حرف نداره
    فقط یه توصیه غذاهاش به طبع ماها نمیخوره من فقط یه غذاهاشو کمی پسندیدم اونم کاپاچوری بود فقط گوشت گاو خوبه
    باز کمکی خاستین من به این قسمت سر میزنم

  133. روح اله
    12 شهریور 1394 در 16:33 | #133

    سلام من ميخام برا ويزا الكترونيكي اقدام كنم اما 6ماه به تاريخ انقضا پاسپورتم باقي است ايا ميتونم ثبت نام كنم با تشكر

  134. تفلیس.کام
    12 شهریور 1394 در 21:44 | #134

    اعتبار پاسپورت از تاریخ شروع ویزا باید حداقل 7 ماه باشد. @روح اله

  135. امیر
    22 شهریور 1394 در 11:21 | #135

    سلام من همین مشکل رو داشتم با سفارت تماس گرفتم گفتن:باید حداقل 8مه اعتبار داشته باشه وگرنه ریجکت میشه تقاضاتون

  136. فرناز
    12 مهر 1394 در 20:54 | #136

    سلام من می خوام در گرجستان در منزل یکی از دوستانم بمانم اما دعوتنامه ندارم امکانش هست که به جای اطلاعات هتل آدرس منزل و مشخصات ایشون را بنویسم؟

  137. مهتاب
    2 آبان 1394 در 16:23 | #137

    سلام
    ما با ويزاي توريستي ارمنستان هستيم ميتونيم از اينجا از طريق ويزاي الكترونيك ويزاي گرجستان و بگيريم ؟

  138. فرشاد
    10 آبان 1394 در 11:07 | #138

    Country of supporting document (if applicable) اینجا باید چ نوشت کى ما رو ساپورت میکنه.

  139. 10 آبان 1394 در 11:16 | #139

    میشه طرز ویزا انلاین رو اموزش بدید. از من همش اینو میخواد
    Country of supporting document (if applicable) اینجا باید چ نوشت کى ما رو ساپورت میکنه.

  140. دربندي
    19 آبان 1394 در 03:05 | #140

    سلام اگر گرين كارت امريكا داشته باشيم ويزا لازم داريم ؟

  141. 19 آبان 1394 در 03:09 | #141

    سلام اگر اقامت دبي داشته باشيم ويزا لازم داريم ؟

  142. حسينعلي
    25 آبان 1394 در 20:55 | #142

    طبق قانون جديد افرادي كه مقيم امارات هستند نيازي به ويزا ندارند و ميتوانند ٤٥روز در گرجستان اقامت داشته باشند

  143. تفلیس.کام
    26 آبان 1394 در 13:19 | #143

    حسينعلي :

    طبق قانون جدید افرادی که مقیم امارات هستند نیازی به ویزا ندارند و میتوانند ۴۵روز در گرجستان اقامت داشته باشند

    حداکثر مدت مجاز برای اقامت در خاک گرجستان در شرایط مذکور، 90 روز طی هر 180 روز خواهد بود و همراه داشتن ویزای بلند مدت یا کارت اقامت معتبر امارات متحده عربی در زمان عبور از مرز گرجستان (ورود و خروج) الزامی است. @دربندي

  144. محسن
    2 آذر 1394 در 23:55 | #144

    سلام
    من در سويد زندكي ميكنم و travel davoment از سويد دارم مي خواستم بدونم براي مسافرت به تفليس بايد ويزا داشته باشم جطور مي تونم ويزا تقاضا كنم
    نامزدم هم قصد داره از ايران بياد و در اونجا ازدواج كنيم امكان داره راهنما يي كنيد يا ايميل و شماره تماس بديد
    من خيلي كيج شدم ممنون

  145. شایان باکو
    19 آذر 1394 در 10:39 | #145

    سلام به همه من خودم مقیم دایم باکو هستم .

    ویزای الکترونیکی گرجستان رو در تاریخ 02.12.2015 از طریق سایت https://www.evisa.gov.ge/GeoVisa/
    اقدام کردم و دیروز مورخ 09.12.2015 از طریق ایمیلی که داده بودم دریافت کردم. قیمتشم 20 دلار و 50 سنت. با ویزا کارت خودم پرداخت کردم.
    آقای محسن اول شما باید با کنسولگری ایران در گرجستان تماس بگیرید و سوالتون در مورد اینکه آیا می تونید افدام به ترتیب سند ازدواج در کنسولگری کشور سوم کنید یا نه و آیا در دفتر نماینده ولی فقیه در گرجستان صیغه محرمیت خوانده و تایید خواهد شد و یا نه؟ بعد اینکه جوابشان مثبت بود شما و نامزدتون اقدام به گرفتن ویزا کنید.

  146. محمد
    20 آذر 1394 در 00:21 | #146

    کسانی که اقامت گرجستان دارند می توانند بدون ویزا وارد کشور اکراین شوند ؟

  147. حسینعلی
    27 آذر 1394 در 22:33 | #147

    من یه سوال داشتم و آن اینکه آیا طبق قوانین گرجستان اگه نوزادی در اون کشور متولد بشه تابعیت گرجی بهش میدن؟ به تعبیر دیگه در گرجستان تابعیت از طریق خاک هم داده میشه یا نه؟ اگه دوستان اطلاعات موثقی دارن لطف کنن پاسخ بدن.

  148. سعید
    28 آذر 1394 در 22:16 | #148

    خیر گرجستان تابعیت از طریق خاک ندارد .

  149. منصور آنتونی
    5 دی 1394 در 10:55 | #149

    با سلام و دروووود خدمت هموطنان گرامی …

    من یکباری که در فصل تابستان به این کشور سفر کردم ایده های تجاری خوبی رو میتوان در تفلیس پیاده سازی کرد.
    اما بدلیل کمی تجربه و عدم شناخت فرهنگ آن از دوستانی که به امور سرمایه گزاری خرد و راه اندازی کار پرسود و بدون مشکلات دولتی و … که میتواند زمینه ساز پیشرفت و بهبود سرمایه باشند خواستارم بنده و دیگر دوستان را راهنمایی جامع نمایند..
    با سپاس

  150. روح اله
    13 بهمن 1394 در 16:36 | #150

    سلام من ميخام سه تا ويزاي 4ماهه بگيرم برا خودم
    مثلا با تاريخ هاي زير
    ويزاي 1-مدت اعتبار از 2016/02/02لغايت2016/06/02
    ويزاي 2-مدت اعتبار از 2016/06/02لغايت2016/10/02
    ويزاي3-مدت اعتبار از 2016/10/02لغايت2017/02/02يعني با اين ترتيب من ويزاي يكساله گرفتم ايا امكانش هست؟
    ويزاها قرمز يا رد نميشه؟
    تو سيستم كه اجازه ميده برا ثبت نام دوم.
    از زحمات قبلي شما بسيار متشكرم

  151. تفلیس.کام
    13 بهمن 1394 در 17:18 | #151

    1- شما به هر تعداد که تمایل داشته باشید می توانید درخواست ویزا ثبت کنید و در صورت پرداخت هزینه ویزا و به شرط داشتن شرایط لازم به همان تعداد ویزا صادر خواهد شد؛ اما همواره آخرین ویزای صادر شده برای شما معتبر خواهد بود و تمامی ویزاهای قبلی از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.
    2- اعتبار ویزاهای صادره 4 ماه است؛ اما مدت اقامت مجاز شما در خاک گرجستان حداکثر 30 روز است و نه 4 ماه.
    3- با انواع ویزای موقت (کوتاه مدت)، طی هر 180 روز (شش ماه)، فقط 90 روز (3 ماه) می توانید در خاک گرجستان باشید و در صورتی که 90 روز اقامت را پر کرده باشید، تا شروع دوره 180 روزه بعدی، تمامی درخواست های ویزای شما رد خواهد شد.
    4- زمانی که در خاک گرجستان حضور دارید، درخواست هر نوع ویزای موقت (کوتاه مدت) شما رد خواهد شد. در واقع، زمانی که در گرجستان هستید، نمی توانید برای ویزای موقت (کوتاه مدت) درخواست دهید. @روح اله

  152. پیام
    21 بهمن 1394 در 19:46 | #152

    با توجه به قانون جدید ویزا برای ایرانی ها ، آیا ورود از مرز ارمنستان به گرجستان پیش نیاز و مدارک خاص لازم دارد ؟ می توان با در دست داشتن فقط پاسپورت از مرز ارمنستان وارد گرجستان شد ؟

  153. زموناشویلی
    22 بهمن 1394 در 13:19 | #153

    پیام جان
    هیچ فرقی نمیکنه هر کسی که پاسپورت وملیت ایرانی داشته باشه از هر مرزی که مرز ورود به گرجستان محسوب میشه چه زمینی چه هوایی چه بصورت انفرادی یا گروهی فقط با مهر ورود روی پاسپورتش میتونه 45روز درگرجستان اقامت داشته باشه

  154. لیلی
    9 اسفند 1394 در 08:26 | #154

    با سلام
    با توجه به خبرها ایا در حال حاضر ویزا در مرز صادر میشود؟> یعنی لغو ویزایی انجامک شده یا خیر؟

  155. مرجان
    6 فروردین 1395 در 13:49 | #155

    سلام اعتبار پاسپورتم 5 ماهه ميتونم زميني به گرجستان برم ؟

  156. فرهاد
    6 فروردین 1395 در 20:23 | #156
  157. الناز
    2 تیر 1395 در 14:28 | #157

    سلام
    من امروز با این شماره ای که بابت سفارت گرجستان گذاشته شده تماس گرفتم و گفتند که نیاز به ویزا نیست و مهر ورود و خروج می زنن فقط.
    میخواستم ببینم که اگر فقط بلیط هواپیما و هتل را بگیرم می تونم بدون ویزا برم؟

  158. علیرضا لایق
  159. علي
    26 تیر 1395 در 08:51 | #159

    با سلام ما قصد سفر به گرجستان و ارمنستان را داريم قرار است هوايي به گرجستان برويم و زميني از ارمنستان برگرديم بليط برگشت رو نداريم فقط بليط رفت هوايي آيا براي ورود از كانال هوايي براي دادن ويزا مشكلي برايمان پيش نمي آيد

  160. محمد
    16 مرداد 1395 در 00:15 | #160

    با سلام. من از طریق مرز چیلدیر ترکیه میخواستم وارد کرجستان بشوم اما افسر کنترل پاسپورت از من رزرو هتل و مشخصات یک معرف گرجستانی در گرجستان رو از من خواست که من هیچکدوم از اینا رو نداشتم و به من گفتند که نمیتوانی وارد گرجستان بشوی و من رو به ترکیه باز گرداندند. به من گفتند که دیگر نمیتونی وارد گرجستان بشی و من اینبار از طریق مرز پسوف میخواستم وارد شوم که آنجا هم به من اجازه ورود ندادند. از آنها دلیل را پرسیدم که گفتند نمیدانند. با راهنمایی یکی از دوستان که میگفت از مرز سارپی میتوانی وارد شوی به مرز سارپی رفتم و بدون هیچ مشکلی از مرز سارپی وارد گرجستان شدم. بعد از یک هفته هنگام خروج از گرجستان از مرز پسوف دقایقی من رو پشت گیت نگه داشتند و از من پرسیدند که چرا از به مرزهای مختلف مراجعه کرده ای. منم توضیح دادم که در مرز چیلدیر از من رزرو هتل خواسته اند. که بعد از چند دقیقه اجازه عبور به من دادند. حال سوال من این است که اگر بخواهم دوباره به گرجستان سفر کنم آیا ممکن است با مشکل مواجه شوم؟ من قبلا به گرجستان سفر نکرده ام. و اینکه این مشکل را چگونه باید پیگیری کنم؟

  161. ELA
    11 آبان 1395 در 04:36 | #161

    با سلام.
    من و نامزد پاکستانیم قصد داریم که ازدواج بین المللی مون را در گرجستان به ثبت برسونیم با توجه به اینکه سفارت گرجستان در تهران حافظ منافع پاکستان هست و این کشور در حاک پاکستان سفارت نداره شرایط ورود به این کشور برای همسرم به چه صورته ؟ اگر ویزای حمایتی ( شنگن و انگلیس و آمریکاو …) نداشته باشه براش ویزای گرجستان صادر نمی شه ؟ در صورتی که سند ملک داشته باشن اما پرینت سه ماهشون معادل ده میلیون نباشه هم مشکل ساز میشه ؟ ممنون از راهنماییتون

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,