+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, خبر, سیاسی > نگرش مثبت حداقل نیمی از مردم گرجستان نسبت به ایران

نگرش مثبت حداقل نیمی از مردم گرجستان نسبت به ایران

20 بهمن 1393 7 دیدگاه    اجتماعی, خبر, سیاسی

نگرش مثبت حداقل نیمی از مردم گرجستان نسبت به ایران

به گزارش تفلیس.کام، ‘ گُربی ‘، موسسه تحقیقات و افکارسنجی کشور، در آخرین پروژه خود، نوع نگرش شهروندان گرجی نسبت به متحدان و همسایگان کلیدی گرجستان و همچنین رهبران آنها را مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ‘ گُربی ‘، حداقل نیمی از مردم گرجستان، نسبت به ایران نگرش مثبت دارند. همچنین ‘ گُربی ‘، نگرش 26 درصد از مردم گرجستان نسبت به ‘ حسن روحانی ‘، رئیس جمهور ایران را مثبت و نگرش 22 درصد از مردم نسبت به وی را منفی اعلام کرده است.

البته ‘ گُربی ‘ در گزارش خود توضیح داده که به دلیل سطح پایین روابط سیاسی کنونی میان ایران و گرجستان و در نتیجه عدم شناخت بسیاری از شهروندان گرجی نسبت به رئیس جمهور جدید ایران، ممکن است که نتایج این بخش از پروژه، خیلی قابل استناد نباشد و بسیاری از شهروندان، نسبت به رئیس جمهور ایران هیچ نظری نداشته اند.

در این پروژه تحقیقاتی، مردم گرجستان، بیشترین سطح نگرش مثبت را نسبت به ‘ لهستان ‘ و ‘ باراک اوباما ‘، رئیس جمهور آمریکا ابراز کرده اند.

پروژه تحقیقاتی موسسه ‘ گُربی ‘، طی دسامبر 2014 و با شرکت بیش از 1000 شهروند گرجی از سراسر گرجستان انجام شده است.

نگرش مثبت حداقل نیمی از مردم گرجستان نسبت به ایران

  1. منصور
    21 بهمن 1393 در 13:53 | #1

    اگه یکم ایران سیاست بخرج بده و دست از کارهای حساسیت برانگیزش برداره و گرجستان هم مستقل عمل کنه این دو کشور واقعا میتونن متحد های خوبی برای هم باشن بخصوص اینکه مردمش اونقدرها که بعضیا میگن با هم مشکل ندارن.

  2. مجید
    1 فروردین 1394 در 20:51 | #2

    @منصور
    این موردی که ذکر فرمودید گرچه بله مفید هست اما نظر هیجانی هست و فکر نکنم اصلا همچین چیزی پیش بیاد چون گرجستان چشم انداز اروپایی داره و تابع اونها هست و در خیلی موارد بخاطر جوشون سختگر از قوانین اروپایی جلوی ایران وایمیسته

    مهمتر اونکه گرجستان تقریبا متحد های خودش رو انتخاب کرده که کاملا ضد ایران هست:
    1- همکاری نزدیک با اذربایجان که یکی از کشورهای منطقه هست که روابط اصلا خوبی با ایران نداره
    2- دشمن ستیزی گرجستان نسبت به روسیه و ارمنستان (بخاطر روابط خوب ارمنستان با روسیه و جنگ این کشور برای منطقه مورد بحث با آذربایجان).
    3- تابعیت از تمام اوامر امریکا و اتحادیه اروپا برای مقابله با گسترش نفوذ ایران در منطقه.

    امیدوارم همینطور که ایران نفوذش رو در منطقه داره گسترش میده از جمله در عراق و یمن، با توافق احتمالی هسته و شروع فصل جدید در روابط با غرب (اگر گروه های خاص و چپ گرا در ایران و راستگرا در امریکا بذارن) به قدرت که حقش هست برسه و انگشت شصتی به کشور های عربی و … نشون بده.

  3. سعید
    14 بهمن 1394 در 00:11 | #3

    سلام دوستم گرین کارت گرجی داره ایا برای سفر به گرجستان نیازی به ویزا داره؟
    وچقدر میتونه اونجا بمونه ممنون از راهنمایی تو

    دقیقان عبارت جلد این مجوزنوشته به گرجی
    მოწმობა

  4. سعید
    15 بهمن 1394 در 11:33 | #4

    @سعید
    دوستتان دقیقا از چه راهی این مدرک رو گرفته ؟ چون چند نوع داره .

  5. سعید
    17 بهمن 1394 در 18:32 | #5

    ایشون خودشون از گرجیهای ایران(فریدونشهر)هستندوازطریق مصاحبه و اصالت فامیلی بهشون دادن ومن خودم هم درخواست دادم اما چون گرجی نبودم بمن متاسفانه
    ندادند
    درکل سوال من بجهت کسب اطلاعات بیشتر بود کهاین مدرک چقدر
    اعتباردولتی و —داره

  6. سعید
    18 بهمن 1394 در 19:31 | #6

    @سعید
    خب قطعا به شما نمیدن . این مدرک فقط برای افرادی که قبلا تابعیت گرجستان رو داشتن یا والدینشون شهروند گرجستان هستن و خودشون شهروند کشور دیگر و یا گرجی تبار های خارج از گرجستان دارن صادر میشه . دارندگان این مدرک نیازی به ویزا برای مسافرت و اقامت در خاک گرجستان ندارن .

  7. سعید
    18 بهمن 1394 در 21:07 | #7

    اسمش هم گرین کارت نیست . این اسم رو یه مشت کلاهبردار انداختن تو دهن مردم تا باهش ملت رو بچاپن . اسمش مدرک هم وطنی هست و تحت هیچ شرایطی به غیر گرجی ها داده نمیشه . برای اطمینان از گرجی بودن طرف هم علاوه بر مصاحبه از مطلعین سوال میشه .

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,