+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, گردشگری > قیمت سوخت در گرجستان، پایین تر از بسیاری از کشورهای شوروی سابق

قیمت سوخت در گرجستان، پایین تر از بسیاری از کشورهای شوروی سابق

قیمت سوخت در گرجستان، پایین تر از بسیاری از کشورهای شوروی سابق

‘وانو متورالاشویلی’، رئیس اتحادیه وارد کنندگان فراورده های نفتی، با اعلام اینکه نرخ سوخت در گرجستان نسبت به بسیاری از کشورهای شوروی سابق، که خود تولید کننده حامل های انرژی نیستند، پایین تر است گفت: هیچ انحصاری در بازار سوخت کشور وجود ندارد.

رئیس اتحادیه وارد کنندگان فراورده های نفتی ضمن مقایسه نرخ سوخت در گرجستان با سایر کشورهای منطقه اعلام کرد، نرخ هر لیتر بنزین ‘سوپر’ در گرجستان 2.20 لاری (1.76 لاری = 1 دلار آمریکا) تعیین شده و این در حالی است که بابت هر لیتر از همین نوع بنزین در اوکراین 2.23، ارمنستان 2.26، لتونی 2.71 و در لیتوانی 2.92 لاری توسط مصرف کنندگان پرداخت می شود.

هم اکنون، روسیه، به عنوان یکی از تولیدکنندگان فراورده های نفتی، بنزین ‘سوپر’ را به نرخ 1.53 لاری به ازای هر لیتر عرضه می کند که پایین ترین نرخ بنزین در میان کشورهای شوروی سابق محسوب می شود.

  1. جاوید
    1 آذر 1393 در 12:43 | #1

    نرخ بنزین 4 سال پیش اگر یادم باشه چیزی در حدود 1.40 اینا بود
    پس گرجستان هم تورم دارن؟!

  2. حامد
    1 آذر 1393 در 20:30 | #2

    @جاوید
    آقا جاوید گرجستان تورم داره اما نه مثل تورمی که تو ایران داریم.تورم گرجستان در حد 2-3%

  3. پوریا
    2 آذر 1393 در 22:09 | #3

    امید کشور های قققاز و کشورهای ترکمنستان و ازبکستان و…. به دولت و کشور یکپارچه شوروی بود که متاسفانه در اثر بی کفایتی رهبران از بین رفت.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,