+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی, عکس, فیلم > رییس جمهور ایران: اتصال خط آهن ایران و گرجستان به نفع کل منطقه است

رییس جمهور ایران: اتصال خط آهن ایران و گرجستان به نفع کل منطقه است

2 اردیبهشت 1393 دیدگاه ها مسدود است    اقتصادی, خبر, سیاسی, عکس, فیلم

‘یوسب چاخواشویلی (Ioseb Chakhvashvili)’ سفیر جدید گرجستان در ایران که چندی پیش ماموریت خود را در این کشور آغاز کرده است، صبح امروز، ضمن دیدار با ‘حسن روحانی’ رییس جمهور ایران، استوارنامه خود را به وی تقدیم کرد.

رئیس جمهور ایران در این دیدار، ضمن خوش آمد گویی به آقای چاخواشویلی و اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی گرجستان، ابراز امیدواری کرد که وی از این فرصت پیش آماده، در جهت گسترش همه جانبه روابط دو کشور استفاده کند. آقای روحانی با تاکید بر تسهیل روابط بین دانشگاهیان، تجار و بخش خصوصی دو کشور افزود،  ایران آماده توسعه یک رابطه خوب با گرجستان است.

دکتر روحانی همچنین با تاکید بر علاقه مردم ایران به منطقه قفقاز، گفت، برای ایران، اتصال به بنادر دریای سیاه، از جمله بندر باتومی، بسیار مهم است. ما مصمم هستیم تا خط راه آهن خود را از طریق جمهوری آذربایجان به گرجستان متصل کنیم و اتصال خط آهن دو کشور، به نفع کل منطقه است.

سفیر جدید گرجستان نیز که در این دیدار به زبان فارسی سخن می‌ گفت، به حضور ۳ ساله خود در ذوب آهن اصفهان طی سالهای ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۶ اشاره کرد و افزود: اکنون در گرجستان تحولات جدیدی در حوزه سیاست رخ داده است؛ نظام ریاست جمهوری به نخست وزیری تبدیل شده و پارلمان نیز تقویت شده است.

آقای چاخواشویلی تاکید کرد، دولت جدید ما می‌خواهد تغییرات بسیاری در کشور ایجاد کند و ما در صدد هستیم روابط خود را با همسایه ها تقویت کنیم. می‌خواهیم گرجستان برای همسایگان خود، یک کشور دوست و مفید باشد و امیدوارم بتوانم در دوران ماموریتم روابط دو کشور را ارتقا بخشم.

در زیر می توانید تصاویری از این دیدار را مشاهده نمایید. برای دیدن تصاویر در اندازه اصلی روی آنها کلیک کنید.

IosebChakhvashvili&HassanRouhani01

IosebChakhvashvili&HassanRouhani02

IosebChakhvashvili&HassanRouhani03

IosebChakhvashvili&HassanRouhani04

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,