+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی, نظامی > ابهام در عضویت گرجستان در ناتو

ابهام در عضویت گرجستان در ناتو

31 خرداد 1393 دیدگاه ها مسدود است    خبر, سیاسی, نظامی

ابهام در عضویت گرجستان در ناتو

پس از الحاق شبه جزیره ‘کریمه’ به خاک روسیه و به تبع آن تیره شدن روابط ‘ناتو’ با این کشور، ابهاماتی بر سر عضویت گرجستان در این سازمان، که قرار بود در نشست آتی اعضا، طی ماه سپتامبر در انگلستان مطرح شود، به وجود آمده است.

بر همین اساس، دیدگاه‌ های متفاوتی از سوی کشورهای عضو ‘ناتو’ بیان شده است؛ برخی از اعضا بر این باورند که نباید طرح دعوت رسمی از گرجستان، که از مراحل فرآیند الحاق به این نهاد ائتلافی است، تصویب گردد. این گروه اعتقاد دارند که در صورت دعوت از گرجستان برای عضویت در ‘ناتو’، با اقدامات تلافی جویانه روسیه مواجه خواهند شد. در مقابل، اعضای دیگر معتقدند، عدم تصویب این طرح، نشان دهنده ضعف ‘ناتو’ در برابر روسیه است.

روسیه در سال 2008 میلادی، طی جنگی پنج روزه‌ با گرجستان، وارد بخش عظیمی از خاک این کشور شد و یکی از پایگاه‌های جدید ‘ناتو’ در گرجستان را تخریب کرد. پس از این جنگ، روسیه مناطق جدایی طلب آبخازیا و اوستیای جنوبی را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخت و همین اقدام، کار را برای مداخله ناتو و حمایت از گرجستان دشوار ساخت.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,