+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > استعفای وزیر امور خارجه گرجستان در اعتراض به برکناری وزیر دفاع

استعفای وزیر امور خارجه گرجستان در اعتراض به برکناری وزیر دفاع

15 آبان 1393 دیدگاه ها مسدود است    خبر, سیاسی

در اعتراض به برکناری وزیر دفاع، وزیر خارجه گرجستان استعفا داد

‘ماایا پانجیکیدزه’، وزیر امور خارجه گرجستان، در اعتراض به برکناری ‘ایراکلی آلاسانیا’، وزیر دفاع، که با تصمیم نخست وزیر انجام شد، از سمت خود استعفا کرد و اقدام نخست وزیر در برکناری وزیر دفاع را سیاسی خواند.

خانم پانجیکیدزه که به همراه آلاسانیا، عضو حزب ‘دموکرات های آزاد’، یکی از شش حزب عضو ائتلاف موسوم به ‘رویای گرجی’ هستند، از حامیان پیوستن گرجستان به پیمان آتلانتیک شمالی ‘ناتو’ و عضویت در اتحادیه اروپا می باشند و اقدامات اخیر را توطئه ای برای حمله به نیروهای طرفدار غرب می دانند.

خانم پانجیکیدزه، ضمن اعلام استعفا از سمت وزیر امور خارجه، به صورت رسمی، از ائتلاف ‘رویای گرجی’ نیز خارج شده و سایر هم حزبی های خود را به استعفا از سمت هایشان در دولت فرا خوانده است.

گفته شده در پی این استعفا، سه تن از معاونان وزیر امور خارجه، شامل ‘داویت زالکالیانی’، ‘تامار بروچاشویلی’، ‘داویت جالاگانیا’ و همچنین ‘لوان دولیدزه’، نماینده دائم گرجستان در ‘ناتو’، به همراه  10 سفیر تفلیس در خارج از کشور، از سمت های خود استعفا خواهند کرد.

در حال حاضر، تنها عضو حزب دموکرات آزاد حاضر در دولت، خانم ‘تئا تسولوکیانی’، وزیر دادگستری است که اعلام کرده پست خود را ترک نمی کند و به هیچ وجه حاضر به استعفا از سمتش نیست.

در پی این اتفاقات، گرجستان با بحران سیاسی رو به رو شده و اتحاد ائتلاف ‘رویای گرجی’، که ارکان اصلی قوای گرجستان را از سال 2012 به دست دارد، ترک های عمیقی برداشته است.

اکنون، باید دید با خروج حزب ‘دموکرات های آزاد’ از ائتلاف حاکم ‘رویای گرجی’ که 10 کرسی از 83 کرسی این ائتلاف در پارلمان را در اختیار دارد، ‘رویای گرجی’ می تواند در آینده نیز موفقیت های سیاسی دو سال اخیر را در گرجستان تکرار کند؟

لازم به ذکر است، ماایا پانجیکیدزه، علاوه بر هم حزبی بودن با وزیر دفاع سابق، خواهر ‘ناتیا پانجیکیدزه’، همسر آقای آلاسانیا، نیز هست.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,