+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, عکس, علمی, فرهنگی > افتتاح ‘ اتاق ایران ‘ در مدرسه عمومی شماره 51 تفلیس

افتتاح ‘ اتاق ایران ‘ در مدرسه عمومی شماره 51 تفلیس

8 آبان 1394 دیدگاه ها مسدود است    خبر, عکس, علمی, فرهنگی

افتتاح اتاق ایران در مدرسه عمومی شماره 51 تفلیس

به گزارش تفلیس.کام، ‘ اتاق ایران ‘، به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در گرجستان و مسئولان مدرسه عمومی شماره 51 تفلیس، در این مدرسه افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این اتاق، ‘ مانانا تورکادزه ‘، رئیس هیات مدیره مدرسه عمومی شماره 51 تفلیس، جایگاه تاریخ و تمدن ایران و زبان فارسی در گرجستان را ویژه دانست و عنوان کرد، ‘ اتاق ایران ‘، چند سال قبل در این مدرسه افتتاح شده بود و زبان فارسی، به عنوان یکی از دروس انتخابی، در مدرسه ما تدریس می شود؛ اما با توجه به استقبال دانش آموزان از فراگیری زبان فارسی در سال های اخیر، با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت ایران، مقرر شد تا ‘ اتاق ایران ‘، در فضای مناسبتری تجهیز و برای آموزش زبان فارسی اختصاص یابد.

‘ مجتبی کامرانی فرد ‘، رایزن فرهنگی ایران نیز، ضمن تشکر از مدیر و مسئولان مدرسه عمومی شماره 51 تفلیس برای در اختیار گذاشتن این فضای آموزشی، توجه به امر آموزش زبان فارسی را، موجب توسعه روابط فرهنگی و آموزشی میان دو کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد تا با توجه به سرمایه گذاری انجام شده در سطح مدارس گرجستان، در آینده نزدیک، شرایط بهتری برای تعاملات علمی و آموزشی دو کشور در سطوح دانشگاهی، به وجود آید.

گفتنی است، در این مراسم، ‘ نیکولوز نانوتسریشویلی ‘، رایزن فرهنگی سابق سفارت گرجستان در ایران، ‘ تئا شورغایا ‘، استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تفلیس، برخی دیگر از اساتید دانشگاه ها و ایرانشناسان نیز حضور داشتند.

افتتاح اتاق ایران در مدرسه عمومی شماره 51 تفلیس

افتتاح اتاق ایران در مدرسه عمومی شماره 51 تفلیس

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,