+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی > توافق گرجستان، ایران، ارمنستان و روسیه برای اتصال شبکه های ملی برق

توافق گرجستان، ایران، ارمنستان و روسیه برای اتصال شبکه های ملی برق

3 دی 1394 دیدگاه ها مسدود است    اقتصادی, خبر, سیاسی

توافق گرجستان، ایران، ارمنستان و روسیه برای اتصال شبکه های ملی برق

به گزارش تفلیس.کام، گرجستان، ایران، ارمنستان و روسیه، در نشست چهارجانبه ای که در ‘ ایروان ‘ برگزار شد، برای اتصال شبکه های برق ملی توافق کردند و سندی نیز به همین منظور، به امضای طرفین رسید.

‘ کاخا کالادزه ‘، وزیر انرژی، در پایان این نشست به خبرنگاران گفت، گرجستان تلاش می کند سهم بیشتری در تبادل انرژی در منطقه داشته باشد و اجرای این طرح مزایای زیادی برای ما خواهد داشت.

آقای کالادزه افزود، در صورت اجرا شدن این توافق، گرجستان می تواند مازاد برق خود در بهار و تابستان را به ایران، که در این فصل ها به انرژی الکتریسیته بیشتری نیاز دارد، صادر کند و در پاییز و زمستان، مازاد برق تولیدی توسط ایران را در گرجستان به مصرف برساند.

چند روز پیش نیز، وزیر انرژی، ایران را کشوری غنی به لحاظ برخورداری از ذخایر طبیعی معرفی کرده و خواستار بهره برداری حداکثری گرجستان از ظرفیت های مذکور شده بود.

در صورت اجرای این توافق، تا سال 2019 میلادی، شبکه برق کشورهای مذکور، به صورت کامل به یکدیگر متصل و امکان تبادل بیشتر انرژی برای آنها فراهم خواهد شد.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,